با رفتار کابران اینترنتی ایرانی شاید بسیاری از کسانی که برنامه های فرهنگی بسیاری برای جام جهانی داشتند آرزو کنند که ای کاش اصلا به جام جهانی نمی رفتیم.

به گزارش افکارنیوز ، جام جهانی فوتبال در این سال ها چیزی فراتر از یک رقابت ورزشی است و در واقع میدانی است برای رقابت های سیاسی و اقتصادی.

کشورهای زیادی برای حضور در این جام تلاش می کنند اما نه فقط برای اینکه قدرت ورزشی خود را به نمایش بگذارند بلکه می خواهند فرهنگ کشور خود را به سایر کشور ها نشان دهند.

جام جهانی امروز یک آوردگاه بزرگ است تا فرهنگ ها تمدن کشور ها به نمایش گذاشته شود و مسلما این فرصت برای کشور ما نیز وجود دارد تا فرهنگ غنی خود را در معرض دید جهانیان قرار دهد اما برخی از کاربران اینترتی پیش از آغاز جام جهانی در ذهن بسیاری از مردم جهان چهره ای دیگر از فرهنگ ما را به نمایش گذاشتند.

متاسفانه پس از قرعه کشی جام جهانی و هم گروهی ایران با آرژانتین بیش از ۴۰۰ هزار نفر از کاربران ایرانی با ارسال کامنت های غیر اخلاقی و توهین آمیز به مهاجم آرژانتین چهره ای ناخوشایند از فرهنگ ایران را به نمایش گذاشته اند.

این کاربران ظاهرا تصمیم دارند تا به سراغ ادین ژکو، مهاجم بوسنی بروند و به قول خودشان کری خوانی داشته باشند که مطئنا باز هم با دشنام و حرف های غیر اخلاقی می خواهند از خجالت این بازیکن در بیایند.

نکته قابل تامل اینجاست که برخی از این کاربران که به قول خودشان از هوداران فوتبال ایران هستند جملات نامناسبی را در مورد احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان به کار برده بودند که جای تاسف دارد؛ واقعا جای سوال دارد که آیا این کاربران یک لحظه هم به خودشان فرصت فکر کردن در مورد جملاتی که به کار می برند نداده اند؟ آیا استفاده از این جملات در مورد رجل سیاسی کشور در صفحه فیس بوک یک فوتبالیست خارجی مشکلی را حل می کند؟

آیا قیمت دلار در ایران و یا مشکلات اقتصادی و موضوع تحریم ها ارتباطی با مسی دارد؟

البته نباید فراموش کرد که در این بین نیز برخی از کاربران از مهاجم ارژانتین عذر خواهی کرده بودند اما مسی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه وازه ها بسیار غیر دوستانه است. »

پیش از این نیز کاربران ایرانی با حمله به صفحه فیس بوک زایدسف، یکی از والیبالیست های تیم ملی ایتالیا ار همین الفاظ استفاده کرده بودند که با واکنش این بازیکن روبه رو شده بود.

با این اتفاق و با توجه به اینکه کاربران ایرانی چهره ای نامناسب از مردم ایران به نمایش گذاشتند، شاید بسیاری از کسانی که برنامه های فرهنگی بسیاری برای تیم ملی ایران در جام جهانی داشتند و می خواستند تا فرهنگ غنی کشورمان را به نمایش بگذارند، آرزو کنند که ای کاش اصلا به جام جهانی نمی رفتیم.

در پایان باید این سوال را از مسئولین فرهنگی کشور پرسید که آیا کابران اینترنتی در کشور ما نسبت به استفاده درست از فیس بوک و صفحات اجتماعی آگاهی دارند؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات