سرپرست کمیته فوتسال معتقد است انتخاب بهترین های آسیا به خاطر روابط رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال این قاره صوری و کَشکی بوده است! او ۱۲ روز بعد از آنکه فوتسال ایران در هیچ یک از بخش های آسیا صاحب عنوان نشد به انتقاد از نحوه انتخاب بهترین ها پرداخت و گفت: به بازیکنان تیم ملی گفتم در جام ملت های آسیا طوری عمل کنید که AFC حرفش را پس بگیرد!

به گزارش افکارنیوز ، سیدرضا افتخاری به توضیح عملکرد تیم ملی فوتسال ایران برابر روسیه، برنامه های تیم بزرگسالان، بازی های تدارکاتی و همچنین ناکامی ایران در کسب عنوان بهترین ها در بخش فوتسال پرداخت:

* تلویزیون یک دهم فوتبال به فوتسال توجه کند

سرپرست کمیته فوتسال با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و تبعیض بین پوشش اخبار فوتبال و فوتسال اظهار داشت: متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم تلویزیون یکی از عوامل به راه انداختن هیاهو و سر و صدا درباره فوتبال است. اگر تلویزیون به اندازه یک دهم فوتبال به فوتسال توجه کند، مطمئن باشید فوتسال ما در دنیا حرف اول را خواهد زد. البته الان هم جزو قدرت های فوتسال هستیم ولی برای رسیدن به عنوان بهترین تیم، نیازمند توجه هستیم.

* فوتسال ایران در آینده یک پای فینال می شود

افتخاری درباره عملکرد ایران در دو دیدار تدارکاتی برابر روسیه تاکید کرد: هنوز فرصت نشده است با اسپانیا بازی کنیم ولی دیگر بردن برزیل هم برایمان دور از دسترس نیست. چون همین تیم روسیه که ایران موفق شد آنرا چند روز پیش شکست بدهد، در مسابقات جام جهانی گرند پری برزیل را حسابی اذیت کرد و اگر فشار تماشاگران برزیل نبود، می توانست بر این تیم غلبه کند. با این روند فکر کنم در آینده یک پای فینال مسابقات بین المللی فوتسال باشیم.

* خسوس به ایران علاقه مند شده است!

وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر برنامه های خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران را به روز دانست و افزود: خسوس به ایران علاقه مند شده است چون برنامه هایش دارد در ایران جواب می دهد. بازیکنان ایران باهوش هستند و در مدت کوتاهی تاکتیک های خسوس را یادگرفته اند. خوشخبتانه خسوس مثل سایر مربیان در قید و بند مسائل مالی نیست و بیشتر به فکر کارش است.

*خسوس نبود تیم زنان نایب قهرمان نمی شد

سرپرست کمیته فوتسال همچنین به حضور خسوس در تیم ملی فوتسال بانوان ایران اشاره و تصریح کرد: خسوس در حال حاضر با تیم بانوان کار می کند. او همراه این تیم به مسابقات جام جهانی زنان که در اسپانیا برگزار می شود، می رود. قرار است خسوس مدیر فنی روی نیمکت تیم بانوان در کنارشهرزاد مظفر بنشیند. او به این خاطر پول بیشتری نمی گیرد و همانطور که گفتم حرفه ای فکر می کند. خسوس در مسابقات آسیایی داخل سالن کره جنوبی هم کنار تیم ملی بود. اگر مشورت های او نبود تیم زنان به فینال این مسابقات نمی رسید و نایب قهرمان نمی شد.

* دنبال مجوز حضور زنان در سالن های فوتسال هستیم

افتخاری در بخش دیگری از صحبت هایش به حضور زنان تماشاگر در سالن های فوتسال اشاره کرد و گفت: مگر وقتی زنان به همراه مردان به سینما می روند مشکلی پیش می آید؟ نگرانی از حضور زنان در ورزشگاه ها و سالن های فوتسال بی مورد است. باید به بانوان ایرانی اعتماد شود. اگر محیط را سالم کنیم هیچ کس دست از پا خطا نمی کند. خود ما دنبال مجوز حضور زنان تماشاگر در سالن های فوتسال هستیم و این کار را از تیم ملی شروع کرده ایم. به نظرم حق بانوان ادا نشده است.

* تیم امید را تقویت کنیم قهرمان جام ملت های آسیا می شود

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه های تیم امید ایران بعد از بازی با روسیه، تاکید کرد: خسوس بعد از بازگشت از اسپانیا برای تیم امید درخواست اردو کرده است. تیم امید بازیکنان خوبی دارد. باور کنید اگر امید تقویت شود می تواند حتی قهرمان جام ملت های آسیا شود. به هر حال این تیم تعطیل نیست و خسوس چند بازی تدارکاتی و چند مرحله اردو برای این تیم در نظر دارد.

* شرایط فعلی فدراسیون با شرایط زمان فعالیت ترابیان فرق می کند

سرپرست کمیته فوتسال درباره انتقادهای عباس ترابیان از شرایط فعلی این کمیته و اینکه گفته بود پول باشگاه ها خرج تیم ملی می شود، اظهار داشت: فدراسیون زمان ریاست ترابیان در کمیته فوتسال پول داشت ولی الان ندارد. شرایط فدراسیون با آن زمان فرق دارد. اگر بحث اعزام تیم ملی به جام جهانی و بازی های تدارکاتی نبود، شاید فدراسیون برای ما هم پول داشت. البته الان هم اتفاق خاصی نیفتاده است. هر پولی که باید استفاده کنیم باید به حساب امور مالی فدراسیون ریخته شود. در واقع این پول هم از فدراسیون گرفته می شود!

* انتخاب بهترین های آسیا صوری و کَشکی بود!

افتخاری ۱۲ روز بعد از مراسم انتخاب بهترین های آسیا و ناکامی ایران در کسب عنوان بهترین در سه بخش، تاکید کرد: معیار سنجش این انتخابات به موضعگیری های رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا بر می گردد که خودش هم چند روز بعد عذرخواهی کرد. به نظرم این انتخاب ها صوری و کشکی بود! دلیل روشن آن هم فوتسال است. مگر تیم ملی فوتسال ایران تایلند را شکست نداد؟ اگر این تیم بهترین تیم آسیا بود، پس چرا نتوانست ما را شکست بدهد؟ ما حتی در بحث اخلاق هم بهتر از تایلند بودیم.

* از بازیکنان خواستم کاری کنند تا AFC حرفش را پس بگیرد

وی ادامه داد: بعد از مراسم بهترین های آسیا، از بازیکنان ایران خواستم نا انگیز خود را از دست ندهند. من به بازیکنان گفتم تا در مسابقات جام ملت های آسیا جوری عمل کنند تا همه توجهات به تیم ملی ایران جلب شود و AFC حرفش را در انتخاب بهترین های فوتسال آسیا پس بگیرد.

* روش شمس را نمی پسندم

سرپرست کمیته فوتسال در پایان درباره انتقادهای گاه و بیگاه حسین شمس از عملکرد کمیته فوتسال هم گفت: خدا به شمس سلامتی بدهد. انتظاری که از شمس دارم این است که یک مقدار با برنامه تر و با مدیریت بهتر در فوتسال ایران کار کند. من روش او را نمی پسندم که این صحبت ها را مطرح می کند. شمس کارهای بزرگی در فوتسال ایران انجام داده است و اگر بخواهد به فوتسال کمک کند واقعا می تواند خیلی موثر باشد چون دستش خیلی باز است و نسبت به فوتسال شناخت خوبی دارد. با این حال او در برخی از موارد و صحبت های خود دقت نمی کند. اگر انتقادهای او سازنده باشد استفاده می کنیم. باور کنید من با شمس مشکل شخصی ندارم حتی اگر پشت سر من حرف زده باشد ولی ایشان این اواخر رفتار مناسبی نداشته است. به هر حال ما آمادگی داریم از تجربه و دانش شمس استفاده کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات