در شرایطی که در لیگ ژاپن بازیکنانی از ملیت های مختلف حضور دارند اما نکته جالب توجه این است که ۸ گلزن برتر این لیگ ژاپنی هستند.

به گزارش افکارنیوز ، لیگ فوتبال ژاپن در شرایطی روز گذشته به پایان رسید که سنفرس هیروشیما موفق شد برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را به دست آورد و بالاتر از یوکوهاما مارینوس در صدر قرار گرفت.

در این پیکارها شیمیزو اس پالس که هدایت آن برای سومین سال پیاپی بر عهده افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران بود موفق شد ۵۰ امتیاز کسب کند و رتبه نهم را از آن خود کند.

در این پیکارها نکته ای که بیش از هر چیزی جلب توجه می کرد جدول رده بندی گلزنان برتر جی لیگ بود.

در شرایطی که این لیگ از بازیکنان متعدد خارجی بهره می برد ۸ گلزن برتر این لیگ ژاپنی هستند و این نشان دهنده توجه جی لیگ به فوتبال پایه و پرورش استعداد اسنت که در پایان این فصل و سالی که منتهی به جام جهانی است، شکوفا شده است.

بهترین گلزن لیگ سامورایی ها، اوکوبو از تیم کاوازاکی فرونتال است که موفق شده ۲۶ بار دروازه حریفان را بگشاید.

کاواماتا از تیم آلبرکس نیگاتا هم با ۲۳ گل در رده دوم قرار گرفت و کاکیتاتی مهاجم سرزو اوزاکا هم با ۲۱ گل در جایگاه سوم ایستاد.

بهترین گلزن شیمیزو هم اومائه بود که ۷ بار موفق به گشودن دروازه حریفان شد.

وجود ۸ گلزن بومی در رده بندی برترین گلزنان لیگ ژاپن نشان دهنده پویایی فوتبال سامورایی ها است و نشان می دهد که این کشور تا چه اندازه در کمتر از ۶ ماه مانده به پیکارهای جام جهانی چه برنامه ریزی مناسبی روی فوتبال خود داشته است. نکته ای که درس های زیادی برای فوتبال آسیا از جمله ایران دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات