با این رزومه، آیا آنها حق دارند که ما را ضعیف ترین تیم گروه F بدانند؟

به گزارش افکارنیوز ، به نظر می رسد هیچ کس رویارویی ایران و آرژانتین در جام جهانی را جدی نگرفته است؛ ما ایرانی ها که در حال نوشتن روی صفحه فیس بوک مسی هستیم و با رویارویی ستاره بارسا و هاشم بیگ زاده شوخی می کنیم و آن طرف هم آرژانتینی ها از اینکه با ما همگروه شده اند، با دم شان گردو می شکنند.

این گزارش نشریه لا ناسیون در مورد تیم ملی ایران است، با تیتر" ضعیف ترین هم گروه آرژانتین" :

ایران چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند. آنها در آرژانتین ۷۸، فرانسه ۹۸ و آلمان ۲۰۰۶ هم حضور داشتند. آنها برای صعود به جام جهانی راهی طولانی را طی کردند؛ ابتدا مالدیو را در دو دیدار رفت و برگشت ۴-۰ و ۱-۰ شکست دادند و در مرحله نهایی هم بالاتر از کره جنوبی، قطر، ازبکستان و لبنان، به جام جهانی راه پیدا کردند. ایران در ۸ دیدار این مرحله، تنها دو گل دریافت کرد و در مجموع ۱۶ دیدار، تنها دو باخت داشت. ایرانی ها سه بار قهرمانی جام ملت های آسیا شده اند (۱۹۶۸،۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) و تنها دیداری که با آرژانتین انجام دادند، یک دیدار دوستانه در سال ۱۹۷۷ بود که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

ایران در جام جهانی ۹ بازی انجام داد که حاصل آن ۱ پیروزی، دو تساوی و ۶ شکست بود. آنها در جام جهانی ۷۸ آرژانتین در بین شانزده تیم، چهاردهم شدند؛ با یک تساوی و دو شکست. ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه توانست آمریکا را شکست بدهد اما در نهایت رتبه ای بهتر از بیستم به دست نیاوردند. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم آنها به پرتغال و مکزیک باختند و با آنگولا مساوی کردند.

کارلوس کی روش، سرمربی ایران، در دو مقطع بین سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده داشته است. او بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ هم سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی بود اما درخشان ترین نقطه کارنامه او حضور در کنار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد و هدایت رئال مادرید در فصل ۰۴-۲۰۰۳ بود.

ایران با هدایت کی روش با سیستم های ۵-۳-۲ و ۴-۴-۲ بازی می کند و بازیکنان این تیم از نبردهای فیزیکی ترسی ندارند. بازیکنان خط دفاعی یران تجربه حضور در سطح بین المللی را ندارند اما در دیگر پست ها، آنها بازیکنانی دارند که در خارج از مرزها بازی کرده اند. آندرانیک تیموریان سابقه بازی در لیگ انگلیس و برای فولام را دارد و نکونام هم که کاپیتان تیم است، در اسپانیا، برای اوساسونا بازی کرده است. او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم حضور داشته و اکنون در ۳۳ سالگی برای استقلال تهران بازی می کند و می خواهد در آخرین تجربه حضور در جام جهانی، نتیجه خوبی بگیرد.

با این رزومه، آیا آنها حق دارند که ما را ضعیف ترین تیم گروه F بدانند؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات