فیفا سه نامزد نهایی کسب توپ طلای فوتبال را اعلام کرد و باید دید این بار سلطه فوق ستاره آرژانتینی به پایان می رسد؟

به گزارش افکارنیوز ، فیفا روز گذشته سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان را اعلام و همانطور که پیش بینی می شد، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری به مرحله نهایی راه یافتند تا از میان این بازیکنان برنده توپ طلا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) مشخص شود.

سه نامزد نهایی برای کسب توپ طلا در فصل گذشته و در ابتدای این فصل شرایط متفاوتی را سپری کردند.

* لیونل مسی

لیونل مسی فصل گذشته موفق شد ۴۷ گل به ثمر برساند و به همراه بارسلونا قهرمانی لالیگا را بدست آورد.

ستاره آرزانتینی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه بارسا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ به زانو درآمدند و همین موضوع می تواند پاشنه آشیل این فوق ستاره بارسا باشد.

* کریس رونالدو

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید فصل گذشته همراه با تیمش نتوانست جامی بدست آورد و در لالیگا و جام حذفی اسپانیا ناکام ماند. در لیگ قهرمانان هم رونالدو به همراه کهکشانی ها در مرحله نیمه نهایی مغلوب بوروسیا دورتموند شدند، تا رونالدو در سال پایانی حضور ژوزه مورینیو در مادرید از رسیدن به فینال اروپا و چشیدن طعم قهرمانی بازبماند.

بازی های درخشان رونالدو در این فصل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا که او را در صدر جدول گلزنان قرار داده است، در کنار درخشش او در دوئل با زلاتان ایبراهیموویچ در ترکیب تیم ملی پرتغال در مرحله پلی آف اروپا که زمینه ساز راه یابی این تیم به جام جهانی برزیل شد، باعث شده تا رونالدو شانس بالایی برای کسب این عنوان داشته باشد.

* فرانک ریبری

در میان این دو ابر ستاره فوتبال جهان، چهره تازه وارد راه یافته به جمع سه نامزد نهایی توپ طلا، فرانک ریبری هافبک خلاق و خوش نقش بایرن مونیخ آلمان است.

ستاره فرانسوی فصل گذشته هر چه عنوان بود به همراه باوارایی ها در آلمان و اروپا درو کرد و نقش مهمی هم در موفقیت شاگردان هاینکس داشت.

ریبری در این فصل هم هر چند مدتی مصدومیت گریبانش را گرفت؛ اما به خصوص در دیدار آخر مونیخی ها مقابل وردربرمن نقش بی بدلیل و تاثیرگذار خود را بار دیگر به نمایش گذاشت.

* توپ طلای ۲۰۱۳

باید منتظر ماند و دید تا کدام بازیکن در نهایت می تواند توپ طلای فوتبال را از آن خود کند. لیونل مسی که موفق شده در چهار دوره متوالی (۲۰۰۹،۲۰۱۰،۲۰۱۱ و ۲۰۱۲) این عنوان را کسب کرد، می تواند بار دیگر این افتخار را کسب کند؟

آیا رونالدو که از سال ۲۰۰۷ در جمع سه نامزد نهایی قرار داشته و تنها در سال ۲۰۱۰ غایب بوده، می تواند دومین توپ طلای خود را که در گذشته در سال ۲۰۰۸ بدست آورده بود، به چنگ آورد؟ و یا اینکه فرانک ریبری، صورت زخمی باوارایی ها به سلطه این دو ابرستاه فوتبال جهان پایان خواهد داد.

از سال ۲۰۰۹ تمام نامزدهای توپ طلا متعلق به تیم های فوتبال اسپانیا (بارسلونا و رئال مادرید) بوده و ریبری در صورت کسب توپ طلا می تواند به سلطه ماتادورها هم به نوعی پایان دهد و این عنوان پس از مدت ها به یک بازیکن از تیمی آلمانی برسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات