نظر فردوسی پور، میرزایی، جاودانی و عابدی در خصوص صعود ایران در جام جهانی؛

همانقدر که مزدک میرزایی از صعود ما به دور دوم جام جهانی ناامید است امیدواری در نگاه عادل فردوسی پور موج می زند.

به گزارش افکارنیوز ، از زمانی که مشخص شد ایران با آرژانتین همگروه است شور و حال خاصی در میان اهالی فوتبال حاکم شده است. خیلی از ما از همین حالا سه دیدار ایران در برزیل را با برآوردهای ذهنی مان تجسم می کنیم… برخی هم حرف دل را گوش نمی دهند و با عقل ومنطق در مورد ایران و جام جهانی ۲۰۱۴ حرف می زنند. به همین بهانه با گزارشگران صدا و سیما گپ زدیم و نظر و احساس آنها را در مورد سه دیدار حساس تیم ملی در خرداد ماه ۹۳ پرسیدیم. نظر اهالی رسانه پیش رو شماست:

* مزدک میرزایی: از آلان می گویم، صعود نمی کنیم

گروه ما آنطور هم که برخی می گویند گروه راحتی نیست و ما نباید فکر کنیم بوسنی و نیجریه را به راحتی می توانیم از پیش رو برداریم. بنده شخصا انتظار صعود ندارم و از الان می گویم، ما صعود نمی کنیم!

تنها کاری که از دستمان ساخته است این است که چند حریف تدارکاتی در حد آرژانتین و برزیل پیدا کنیم تا بازیکنان ما ۳۱ خردادماه محو تماشای مسی و دیگر ستارگان آرژانتین نشوند. ما باید از نظر روانشناسی هم روی بازیکنمان کار کنیم تا با تمام وجود و قدرتی بالا به مصاف حریف بروند. از نظر من گروه های کره و ژاپن هم سختی های خاص خود را دارند.

* رضا جاودانی: چیزی نکاشته ایم که درو کنیم

باید به مسابقات جام جهانی نگاهی منطقی داشته باشیم. ما با چه امکانات و تدارکاتی رویای صعود را در سر می پرورانیم؟ هم باید کمک کنیم تا تیم با قدرتی بالا به برزیل سفر کند و با اینکه قبلا با آرژانتین یک بار بازی کرده ایم اما باید با دیگر تیم های آمریکای جنوبی بازی دوستانه برگزار کنیم. بوسنی هم حریف آسانی نخواهد بود. آنها در جام جهانی متفاوت ظاهر می شوند. اصلا امکانات سخت افزاری، چمن و زمین تمرین آنها با ما قابل مقایسه نیست.

تصور من این است که برای صعود کار غیرممکنی داریم مگر اینکه خلاقیت بچه ها جواب بدهد. با این حال باید واقع بین باشیم و خودمان را فریب ندهیم چون چیزی نکاشته ایم که بخواهیم در برزیل آن را درو کنیم.

* داود عابدی: کفاشیان را برکنار می کنند

در گروه خوبی افتاده ایم و زیاد گروه سختی نداریم و از اینکه با تیمی چون آرژانتین همگروه شده ایم دنیا با نگاه ویژه ای فوتبال ایران را دنبال خواهد کرد مخصوصا اگر بتوانیم فوتبال آبرومندانه ای هم مقابل این غول فوتبال دنیا از خود به نمایش بگذاریم بهترین تبلیغ برای فوتبال ما خواهد بود. صعود از گروه کار بسیار دشواری است اما به غیر از بازی با آرژانتین از دو تیم دیگر می توانیم امتیاز بگیریم و به امید اما و اگر باشیم.

ما از هم اکنون نباید برای فوتبالمان و رویارویی با مسی طنز بسازیم. من نگران آن هستم که در برزیل هم صعود نکنیم و بلافاصله پس از مسابقات کفاشیان را بر کنار کنند. متاسفانه در فوتبال ما همه چیز امکان دارد!

* عادل فردوسی پور: دلمان خوش است

انشاءاله که صعود می کنیم. به هر حال ما دلمان خوش است که لااقل این بار از مسابقات گروهی صعود کنیم. باید کاری کنیم زنگ تفریح حریفان نباشیم و تیم آماده ای را روانه مسابقات سازیم. جذابیت فوتبال هم به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن آن است و همانطور که خودتان هم بهتر از من می دانید ایران تیمی غیرقابل پیش بینی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات