فدراسیون فوتبال درخواستی غیررسمی از تیم های شرکت کننده درلیگ قهرمانان آسیا به خصوص استقلال که ملی پوشان بیشتری دارد، داشته مبنی برحضور در این رقابت ها بدون ملی پوشان! درخواستی که با مخالفت باشگاه استقلال مواجه شده و واکنش تند آن ها را برانگیخته است…

به گزارش افکارنیوز ، قهرمانان آسیا قرعه کشی شد و استقلال که فصل قبل با کسب عنوان قهرمانی لیگ برای ششمین بار پی در پی به این رقابت ها راه یافت با تیم های الشباب عربستان، الجزیره امارات و الریان قطر همگروه شد. تیم هایی که در سال های دور و نزدیک بارها مقابل استقلال قرار گرفته اند.

استقلال به ظاهر در گروه ساده ای قرار گرفته است. گروهی که شاید منجر به صعود آبی ها به مرحله بعد شود اما نامشخص بودن وضعیت تیم ها در زمان برگزاری مسابقات ممکن است منجر به مواجهه استقلال با شرایطی غیر قابل پیش بینی گردد.

شاید اکنون به واسطه آنکه استقلال در لیگ ایران قهرمان شده در گروه به ظاهر ساده ای قرار گرفته باشد اما پیش بینی های روی کاغذ با آنچه در میدان مسابقه رقم می خورد بسیار متفاوت است و استقلال اگر می خواهد همچون فصل قبل به نتایج مطلوبی در لیگ قهرمانان آسیا دست یابد و لااقل به مرحله نیمه نهایی راه یابد یا جایگاه فصل قبل را ارتقا دهد باید با جدیت وارد این رقابت ها شود.

درفصل پیش رقابت های لیگ قهرمانان آسیا استقلال با حریفانی مواجه شد که از مهاجمان بسیار آماده و گرانقیمتی سود می جستند. همین بازیکنان در شکست استقلال بسیار موثر بودند و عامل اصلی ناکامی آبی ها در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفتند. همین تجربه باعث شد به مجرد حذف آبی ها و ناکامی در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا کارشناسان در تحلیل های خود به ضرورت و نیاز استقلال در تقویت هرچه بیشتر خود اشاره کنند.

راهکاری که می توانست در ابتدای فصل جاری در بازه نقل و انتقالاتی جدی انگاشته شود که توجهی به آن نشد و استقلال به جز تیموریان ستاره ای را نخرید که البته این هم به لیستی مربوط بود که قلعه نویی به سران باشگاهش داد. استقلال درحالی گام به رقابت های فصل جدید می گذارد که از داشتن بازیکنانی همچون دامیانوویچ که در تیم اف سی سئول بازی می کرد و در ۲ بازی رفت و برگشت عامل اصلی پیروزی تیمش لقب گرفت بی بهره است.

در این میان موضوع دیگری نتیجه گیری احتمالی استقلال در فصل جاری را تحت الشعاع قرار می دهد و آن اجباری است که فدراسیون فوتبال سد راه تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا قرار داده و از همین حالا مورد مخالفت مسوولان باشگاه استقلال نیز قرار گرفته است. فدراسیون فوتبال به دلیل درگیری با مسابقات جام جهانی و احتمال آسیب دیدگی بازیکنان ملی پوشی که در ترکیب اغلب تیم ها حضور دارند خواهان شرکت کردن تیم های کشورمان به خصوص استقلال که شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می دهد، در لیگ قهرمانان فصل جاری شده است.

استقلالی ها اما مخالفند و از همین حالا زمزمه هایی مبنی بر شرکت نکردن در این مسابقات را سر داده اند. تهدیدی که فدراسیون فوتبال می داند اگر جامه عمل پوشانده شود وجهه فوتبال ایران را در آسیا خراب می کند و البته خود باشگاه استقلال نیز با جریمه سنگینی مواجه می شود.

به این ترتیب ممکن است اساسا طرح حضور تیم های ایرانی بدون ملی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا به کلی منتفی شده و فدراسیون فوتبال رای به حضور نماینده های کشورمان به خصوص استقلال با تمام پتانسیل و ظرفیت خود در این رقابت ها دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات