یک سایت اسپانیایی در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخت و جواد نکونام، اشکان دژآگه و مسعود شجاعی را به عنوان ستاره های ایران توصیف کرد.

به گزارش افکارنیوز ، تیم ملی ایران یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی برزیل است که تابستان آینده باید در گروه F جام جهانی با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بازی کند.

پایگاه اینترنتی" VAVEL" در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: ایران به عنوان تیم نخست گروهش در انتخابی جام جهانی مسافر برزیل شد. آنها در بازی های انتخابی بالاتر از کره جنوبی و ازبکستان قرار گرفتند تا ایران چهارمین حضورش را در جام جهانی تجربه کند. ایران پیش از این سه بار در سال های ۱۹۷۸،۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ حضور در بزرگ ترین رویداد جهان را تجربه کرده است.

* آرژانتین (۱۹۷۸)

در دوره ای که از قاره آسیا تنها یک تیم مجوز حضور در جام جهانی را دریافت می کرد، ایران توانست با کنار زدن تیم هایی نظیر کره جنوبی، هنگ کنگ، استرالیا و کویت اولین حضورش در جام جهانی تجربه کند. ایران در جام جهانی آن سال در گروه چهار با تیم های پرو، آرژانتین و اسکاتلند قرار گرفت اما تنها نتیجه خوب ایران در جام جهانی کسب یک تساوی برابر اسکاتلند بود تا با مسابقات خیلی زود خداحافظی کند.

* فرانسه (۱۹۹۸)

ایران با برتری برابر استرالیا به عنوان آخرین تیم جواز حضور در جام جهانی فرانسه را به دست آورد. ایران در گروه F جام جهانی با تیم های آلمان، یوگسلاوی و آمریکا قرار گرفت. ایران که در آن سال لقب" شاهزاده های پارسی" را داشت در اولین بازی با یک گل مغلوب یوگسلاوی شد اما بزرگ ترین افتخار فوتبالی ایران در جام جهانی در همین دوره رقم خورد جایی که موفق شد با نتیجه دو بر یک آمریکا را شکست دهد و برای اولین بار پیروزی در جام جهانی را تجربه کند.

* آلمان (۲۰۰۶)

ایران سومین حضورش را در جام جهانی خیلی زود تجربه کرد و به عنوان تیم دوم بعد از ژاپن مسافر آلمان شد اما در این دوره نیز با یک تساوی و دو شکست تیم آخر گروه خود لقب گرفت. تنها امتیاز ایران در آن دوره تساوی یک بر یک برابر آنگولا در شهر لایپزیگ بود.

* برزیل (۲۰۱۴)

ایران که از سال ۲۰۱۱ کارلوس کی روش را به عنوان سرمربی در کنار خود می بیند مقتدرانه بلیت برزیل را نهایی کرد. کی روش پیش از حضور در ایران سابقه هدایت تیم هایی نظیر رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را در کارنامه خود دارد. علاوه بر آن دستیار سرآلکس فرگوسن در منچستریونایتد بود. کارنامه کی روش در تیم ملی ایران کارنامه قابل احترامی است. او در ۳۲ بازی هدایت ایران را برعهده داشته و به ۱۸ برد، ۱۰ تساوی و تنها چهار بار باخت رسیده است. علاوه بر ایران با سه دوره قهرمانی در جام ملت های آسیا تیم قابل احترامی است.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ چندین بازیکن بزرگ را در ترکیب خود دارد که می توان از مسعود شجاعی یاد کرد که پس از چند فصل حضور در اوساسونا این فصل در تیم لاس پالماس توپ می زند. اشکان دژآگه دیگر بازیکن بزرگ ایران است که در لیگ برتر انگلیس لباس فولام را بر تن می کند. البته نباید از نقش جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران نیز غافل بود.

هافبک مرکزی ۳۳ ساله از سال ۲۰۰۹ با خداحافظی مهدی مهدوی کیا، بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را بر بازوی خود بسته است. نکونام پس از جام جهانی ۲۰۰۶ به اوساسونا پیوست و شش فصل با این تیم در لیگا توپ زد تا این که به استقلال ایران پیوست. جواد نکونام ۱۴۱ بازی ملی با تیم ملی ایران در کارنامه خود داشته و تنها هشت بازی تا رسیدن به رکورد ۱۴۹ بازی علی دایی فاصله دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات