نایب رییس اول فدراسیون فوتبال از خارجی بودن سرمربی جدید تیم امید خبر داد و گفت: انتخاب سرمربی تیم امید از اولویت های فدراسیون است و پس از قطعی شدن کار احتمالا او را تا پایان هفته معرفی خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سیدهادی آیت اللهی ابتدا درباره آخرین جلسات برگزار شده جهت هماهنگی برنامه ها و مسابقات تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: ما جلساتی داشتیم و کارلوس کی روش هم جمعه به تهران می آید تا فردا و روزهای آینده جلسه های دیگری را با حضور سرمربی تیم ملی برگزار کنیم. قرار است کی روش ریز برنامه ها و درخواست هایش برای بازی های تدارکاتی را مطرح کند تا بتوانیم هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

** کی روش می خواهد حتما اسفندماه با یک تیم آفریقایی بازی کنیم

وی با بیان اینکه درخواست کی روش بازی با یک تیم آفریقایی تا پایان سال است، افزود: آنچه فعلا از درخواست های ایشان قطعی است برگزاری یک دیدار تدارکاتی در اسفندماه بوده که در صورت تغییر زمان دیدار ایران و کویت و چند روز زودتر برگزار شدن آن، یک تاریخ فیفادی برای تیم ملی خالی می شود که می توانیم آن مسابقه تدارکاتی مدنظر کی روش را در آن روز برگزار کنیم. پیشنهاد سرمربی تیم ملی بازی با یک تیم آفریقایی در این روز است.

** اولین اردوی اروپایی تیم ملی با ۲ یا ۳ بازی تدارکاتی

نایب رییس اول فدراسیون در پاسخ به اینکه آیا الجزایر و روسیه تنها پیشنهادهای رسمی به تیم ایران برای بازی تدارکاتی است، گفت: ما گزینه هایی داریم که درباره آنها و قطعی کردن شان تصمیم گیری خواهیم کرد و بهتر است پیش از نهایی شدن کار صحبتی از نام تیم ها نداشته باشیم. تیم ملی همچنین اردوی اروپایی اش را فروردین ماه آغاز می کند که ۲ یا ۳ دیدار تدارکاتی در اولین اردو انجام خواهد شد. همچنین تصمیم گیری نهایی درباره بازی با تیم ملی آمریکا هم منوط به نظر آخر کی روش است که در جلسه مطرح خواهد شد.

** اتمام لیگ و جام حذفی تا پایان سال اتفاق خوبی برای تیم ملی است

وی درباره پیشنهاد تاج به علی کفاشیان درباره آمادگی رسمی سازمان لیگ برای تمام کردن مسابقات لیگ و جام جذفی تا پایان امسال به ایسنا گفت: تاج به ما اعلام کرده در صورت کاهش فاصله میان مسابقات می تواند لیگ و جام حذفی را همین امسال به پایان برساند که این می تواند یک اتفاق بسیار خوب برای تیم ملی ما باشد. پیش از این قرار بود لیگ ۲۰ فروردین تمام شود و حالا در اولین جلسه ای که برگزار می کنیم باید ببینم نحوه اجرایی کردن این تصمیم شان چگونه است.

** با مدیران ۴ باشگاه ها برای استفاده از ملی پوشان در اردیبهشت ۹۳ جلسه می گذاریم

آیت اللهی همچنین درباره اختلاف نظر بعضی از باشگاه ها از جمله سپاهان با کارلوس کی روش درخصوص نحوه استفاده از بازیکنان ملی پوش در اردیبهشت ماه ۹۳ که بازی های لیگ قهرمانان آسیا با اردوهای تیم ملی تداخل دارد نیز اظهار کرد: انشاالله بعد از جلسه ای که با کادر فنی تیم ملی خواهیم داشت، قرار است جلسه هماهنگی را با مدیران ۴ باشگاهی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند برگزار کنیم و در یک تعامل سازنده تصمیمی گرفته شود که هم منافع تیم ملی حفظ شود و هم باشگاه ها ضرر نکنند. به هر حال در ماه های آینده اولویت فوتبال ایران، اجرای درست برنامه های تیم ملی است و در عین حال ما نمی خواهیم باشگاه ها هم خسارت سنگینی ببینند. بنابراین باید بهترین تصمیم را بگیریم.

** احتمالا تا پایان هفته سرمربی جدید تیم امید را معرفی می کنیم

نایب رییس اول فدراسیون از احتمال مشخص کردن سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک (امید) حداکثر تا پایان این هفته خبر داد و در این باره به ایسنا گفت: انتخاب سرمربی تیم امید و تشکیل هرچه زودتر این تیم از اولویت های کاری فدراسیون است و صحبت های اولیه را با کفاشیان داشته ایم. تقریبا گزینه ایی را برای تیم امید نهایی کردیم و از یکشنبه جلساتی دیگری را در این زمینه خواهیم داشت تا کار را نهایی کنیم.

** سرمربی تیم امید خارجی است

وی در پاسخ به اینکه گزینه سرمربیگری تیم امید بالاخره ایرانی شد یا خارجی، تصریح کرد: تقریبا می توانم بگویم هدایت این تیم را یک سرمربی خارجی برعهده می گیرد و این مربی از مربیان خارجی که الان در فوتبال ما مشغولند نیست. ممکن است در کنار او از مربیان ایرانی استفاده کنیم.

آیت اللهی در پاسخ به اینکه آیا برای انتخاب سرمربی خارجی تیم امید با کارلوس کی روش هم مشورت داشته اید، به ایسنا گفت: به هر حال تیم امید پشتوانه تیم ملی بزرگسالان است. همچنین با توجه به اینکه بازیکنانی چون علیرضا جهانبخش و سردار آزمون نفرات تیم امید هستند که کی روش برای استفاده از آنها در تیم بزرگسالان هم نظر دارد، بنابراین نظر کی روش برای ما اهمیت دارد که با او مشورت می کنیم.

** رای صادره درباره دایی ارتباطی به کمیته رسیدگی به تخلفات ندارد

رییس کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای همچنین درباره رای کمیته انضباطی و کمیته استیناف برای علی دایی، خاطرنشان کرد: رایی که درباره علی دایی از کمیته انضباطی و استیناف صادر شد ارتباطی به پرونده بررسی شده اتهامات داوری در کمیته رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای، ندارد.

** هنوز هیچ اقدامی برای اعزام های جام جهانی نکردیم

نایب رییس اول فدراسیون در پایان با بیان اینکه فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای سازماندهی گروه های اعزامی به جام جهانی برزیل انجام نداده است، اظهار کرد: ما برای این دست کارها درباره جام جهانی هیچ اقدامی نکردیم و فعلا مشغول برنامه ریزی هستیم تا مشخص شدن سهمیه های ایران در فیفا و همچنین هماهنگی با ارگان هایی چون وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، وزارت ارشاد و… ستادی در این باره تشکیل دهیم. این ستاد تمامی برنامه های مربوط به جام جهانی را ساماندهی می کند و هنوز هیچ صحبتی با تورهای دسته جمعی و آژانس های مسافرتی انجام نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات