علیرضا منصوریان طرح موضوع انتخاب سرمربی تیم امید را اقدامی غیرحرفه ای و علیه منافع تیمش دانست و گفت: به کفاشیان گفتم از آیت اللهی بخواهد فعلا مصاحبه نکند چون به تیم من تنش وارد می کند.

به گزارش افکارنیوز ، سرمربی تیم ملی فوتبال زیر ۲۲ سال  با بیان اینکه برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال زیر ۲۲ سال با تیم ملی کره جنوبی در تاریخ های هشتم و سیزدهم دی ماه قطعی شده است، گفت: همه سعی و تلاش ما این است که تیم ملی زیر ۲۲ سال در شرایطی آماده شود که نه لیگ آسیب ببیند و نه تیم ملی بزرگسالان و نهایتا مجبور شدیم برای استفاده از ملی پوشان برای بازی با کره تصمیمی بگیریم که منافع تیم ملی و باشگاه ها تا حدودی در نظر گرفته شود.

** تنها بازیکنان تیم هایی که ۳ ملی پوش در تیم زیر ۲۲ سال دارند را در هفته ۲۱ لیگ آزاد می کنیم

وی درباره این تصمیم جدید خبر داد: طبق توافقی که با فدراسیون صورت گرفته است تمام ملی پوشان تیم زیر ۲۲ سال برای بازی هشتم دی ماه مقابل کره جنوبی در اختیار ما خواهند بود و برای بازی ۱۳ دی با توجه به همزمانی با مسابقات لیگ، ما تنها بازیکنان تیم هایی که ۳ یا ۴ ملی پوش را در تیم ملی زیر ۲۲ سال دارند، آزاد می کنیم و بازیکنان تیم هایی که یک یا دو بازیکن در تیم ملی دارند، در اردوی ما باقی می مانند. بنابراین می توانم بگویم برای ۱۳ دی ما بازیکنان تیم های پرسپولیس، ذوب آهن و نفت تهران را آزاد می کنیم و به جای آنها ۶ بازیکن جدید را به اردوی کیش اضافه خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال در پاسخ به اینکه چرا هر سه بازیکن باشگاه های دیگر را آزاد می کنید و آیا تیمهایی که یکی دو بازیکن دارند، اعتراض نمی کنند؟   گفت: خیر. چنین چیزی امکان ندارد چون این قانون فوتبال و فدراسیون است. بازیکنان باشگاه هایی که یک یا دو بازیکن در تیم ملی دارند، را می توانیم نگه داریم اما در مورد بیش از دو بازیکن باید شرایط باشگاه ها را هم در نظر گرفت که ما هر ۳ بازیکن را آزاد خواهیم کرد.

** بحث انتخاب سرمربی تیم امید مسکوت شود

منصوریان در پاسخ به اینکه چه نظری درباره موضوع انتخاب سرمربی جدید تیم المپیک (امید) در این مقطع دارید، اظهار کرد: تیم امید ایران در حال حاضر همین تیمی است که در اختیار من است. به علی کفاشیان هم گفتم بهترین و منطقی ترین راه حل این است که در این مقطع زمانی موضوع انتخاب سرمربی تیم امید مطرح نشده و هیچ بحثی درباره المپیک به میان نیاید چون تیم ما آسیب می خورد. اصلا تمام اهداف و برنامه ریزی های ما تحت الشعاع قرار می گیرد. مطرح شدن تشکیل تیم امید جز ایجاد تنش و ناآرامی در تیم من ثمره دیگری ندارد.

** به کفاشیان گفتم از آیت اللهی بخواهد فعلا مصاحبه نکند

وی با اشاره به صحبت های آیت اللهی درباره انتخاب سرمربی تیم، گفت: به کفاشیان گفتم که از آیت اللهی بخواهد فعلا در این باره مصاحبه نکند. گفتم این همه صبر کردید، در این یکی دو ماه هم به صبرتان ادامه دهید تا تیم ما با آرامش در بازی های زیر ۲۲ سال عمان شرکت کند. من اعتقاد دارم دست فدراسیون برای انتخاب سرمربی باید باز باشد اما تنها خواسته ام این است که دیگر این مصاحبه ها را انجام ندهند تا شان سرمربی و کادر فنی تیم زیر ۲۲ سال حفظ شود، هرچند جایگاه بنده در نزد بازیکنان و سایر اعضای تیمم مشخص و ثابت است.

** در گروه مرگ هستیم، نگذارید به تیم ما تنش وارد شود

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال با بیان اینکه بهتر است موضوع نام سرمربی تیم امید پس از بازی های عمان رسانه ای شود، افزود: فدراسیون می تواند تمام برنامه هایش را پیش ببرد و فقط انتخاب و نام سرمربی اش را فعلا رسانه ای نکند. یادم می آید در شب بازی ایران و عراق در سال ۲۰۱۱ اعلام شد فدراسیون به دنبال سرمربی تیم ملی پس از جام ملت هاست! باور کنید همین موضوع ناخواسته تنشی را به تیم ما وارد کرد. تیم ملی زیر ۲۲ سال در گروه مرگ قرار گرفته است پس بهتراست هیچ کسی مصاحبه ای نکند تا شائبه اتفاقی که سال ۲۰۱۱ برای تیم ملی بزرگسالان افتاد اکنون برای من بوجود نیاید.

** آدم بدبرداشتی هستم و نباید در ذهنم شائبه درست کنند!

منصوریان با تاکید بر اینکه آوردن نام سرمربی تیم المپیک ۲۰۱۶ در این مقطع یک اقدام غیرحرفه ای است، گفت: خیلی راحت می گویم من آدم بدبرداشتی هستم. اگر آرامش تیم بخاطر طرح این موضوع ها برهم بریزد آن را اعلام خواهم کرد. فدراسیون می توانست شش یا هشت ماه پیش دست به این کار بزند و هیچ کسی هم اعتراضی نمی کرد. ۲۰ ماه است این خانواده را حفظ کردیم و آرامش در آن حرف اول را می زند. اردوهای ما بر پایه موضوعات علمی، فنی، روحی و روانی برگزار می شده و اکنون از نظر روانی تهدید می شویم. کفاشیان و زیرمجموعه اش باید حافظ منافع تیم ما در بازی های عمان باشند. پس اقدام های آماتوری را از فوتبال جدا کنیم. من حرفم را زدم و قضاوت با مردم است.

** آیا می توانید الان درباره سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کنید؟

وی با بیان اینکه از الان که نباید درباره سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صحبت شود، ادامه داد: الان تیم ملی بزرگسالان ما برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آماده می شود و کارلوس کی روش سرمربی آن است. آیا درست است از الان درباره سرمربی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صحبت کنیم و بخواهیم سرمربی اش را معرفی کنیم؟ آیا این اقدام در آستانه جام جهانی به تیم ملی تنش وارد نمی کند؟ آن وقت چطور انتظار داریم کی روش با آرامش به کارش ادامه دهد؟ پس مشخص است این اقدام اصلا حرفه ای نیست. فکر می کنید اگر از الآن درباره انتخاب سرمربی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کنید کی روش آرام می نشیند و اعتراض نمی کند؟ ! عین این اتفاق الآن برای من افتاده است اما به خاطر منافع تیم ملی زیر ۲۲ سال سکوت کرده ام و بهتر است مسئولان و مردم در این باره قضاوت کنند.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال در واکنش به اینکه شاید موضع گیری آیت اللهی و فدراسیون به این خاطر است که شما هدایت تیم زیر ۲۲ سال را برعهده دارید و این تیم جایگاهی جداگانه از تیم امید دارد، به ایسنا گفت: تمام بازیکنان تیم ما زیر ۲۲ سال هستند و سن تیم امید زیر ۲۳ سال است. بنابراین من بازیکنان تیم امید را در اختیار دارم و تیم من تیم ملی امید است. صحبت از سرمربی تیمی که قرار است چندین سال دیگر تیم امید شود منطق ندارد و حرفه ای نیست.

** تیمی با هدف آماده سازی برای المپیک ۲۰۱۶ به بازی های عمان نمی آید

منصوریان همچنین در پاسخ به اینکه آیا سایر تیم های ملی در بازی های عمان با تیم هایی که قرار است برای المپیک ۲۰۱۶ آماده شوند به میدان می آیند یا تمامی آنها بازیکنان نزدیک به ۲۲ سال دارند، تصریح کرد: شما تیم های بازی های عمان را دقیق بررسی کنید. ببینید ژاپن با چه بازیکنانی به میدان می آید. مطمئن باشید ۸۰ درصد بازیکنان تیم ژاپن در بازی های عمان را در جام ملت های ۲۰۱۵ استرالیا خواهید دید. یعنی آنها در تیم زیر ۲۲ سال شان حضور دارند تا پشتوانه ای باشند برای تیم ملی بزرگسالان جام ملت ها. بنابراین دیدگاه تیم ها به بازی های عمان آماده سازی بازیکنان جهت جام ملت هاست نه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو!

منصوریان در پایان با بیان اینکه بازی تیم ملی زیر ۲۲ سال مقابل کره جنوبی در ساعت ۱۷: ۳۰ روزهای هشتم و سیزدهم دی ماه در کیش برگزار می شود به ایسنا گفت: جا دارد از علی کفاشیان به خاطر فراهم کردن این مسابقه تدارکاتی تشکر کنم. رئیس فدراسیون با رایزنی هایی که با رئیس فدراسیون کره جوبی انجام داد، توانست از آن ها برای حضور در ایران دعوت کند و رئیس فدراسیون کره جنوبی کمال همکاری را با کفاشیان داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات