برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته با محوریت حمله سایبری و واکنش ها به این موضوع روی آنتن رفت.

به گزارش افکارنیوز ، برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته با محوریت تقبیح حرکت تعدادی از ایرانیانی که در فضای مجازی نسبت به لیونل مسی واکنش نشان داده بودند، روی آنتن رفت. در این برنامه علی فتح الله زاده، سیدمحمدعلی موسوی ملی پوش والیبال، آذرنیا رئیس انجمن دوستی ایران و آرژانتین و علیرضا خلیفه حضور داشتند و در خصوص این حرکت و مباحث فرهنگی در ورزش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ابتدای این برنامه ضمن تشریح شرایط تیمش گفت: اوضاع تقریبا خوب است و ما آماده می شویم تا برای لیگ برتر کارمان را دنبال کنیم. البته من از شرایط تیم خیلی راضی هستم چون تنها تیمی بودیم که در سه جام حضور پیدا کردیم و در حقیقت فصل گذشته قهرمان منطقه ای غرب آسیا شدیم.

فتح الله زاده ادامه داد: ما نباید کار کوچک تعدادی از افراد را که به مسی حمله کردند را همه گیر فرض کنیم چون فیس بوک نهاد رسمی نیست و من مطمئنم ایرانی ها مسی را دوست دارند و فوتبال او را می پسندند. شک نکنید که در بازی ایران و آرژانتین، ایرانیان حتما فرهنگ خود را نشان می دهند و من معتقدم اصلا فدراسیون فوتبال نباید از لیونل مسی عذرخواهی می کرد. چون ۱۰۰ هزار نفر در مقابل ۷۰ میلیون ایرانی حتی یک به ۱۰ هم نمی شود.

وی در خصوص مشکلات فرهنگی در ورزش کشور گفت: یک لیدر نمی تواند ۱۰۰ هزار نفر را کنترل کند. روزی در تمرینات استقلال ۵ هزار نفر جمعیت می آمد ولی حالا برای بازی ها ۵ هزار نفر هم نمی آید. خود ورزش یک مقوله فرهنگی است. مثلا ما برای پژمان منتظری چه کاری انجام دادیم در حالی که او یک بچه بااخلاق است. یا مثلا برخورد ما با علی دایی بعد از جام جهانی چگونه بود. او کسی بود که در دیدار با ایران و بحرین فداکاری کرد و با وجود ضربه دروازه بان حریف به بازی ادامه داد. وقتی دایی انتقاد می کند و معتقد است با او رفتار خوبی نشده من حرف او را می فهمم.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: واقعا از این فوتبال دیگر لذت نمی برم و اگر امسال تمام شود می روم. شما ببینید برای صدور شناسنامه ها کار را به بخش خصوصی واگذار کردند اما در فوتبال این اتفاق نمی افتد. وقتی من از فضای VIP فقط ۲۰ بلیت در اختیار دارم چگونه می توانم از پیشکسوتانم پذیرایی کنم.

 امیررضا واعظ آشتیانی که میهمان یکی از بخش های برنامه ورزش از نگاه دو بود صحبت هایی را مطرح کرد که کنایه هایش به فتح الله زاده می خورد.

مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال در حالی که می خندید نسبت به صحبت های واعظ اینگونه واکنش نشان داد و گفت: ادبیات فرهنگی همین است و من در این زمینه صحبتی ندارم.

وی تاکید کرد: دکتر قریب مدیرعامل استقلال بود ولی او کمتر در رسانه ها حضور پیدا کرد. من بیشترین کری ها را با عابدینی داشتم ولی هرگز بی ادبی نکردیم. رویانیان هم اول در سیستم ما نبود ولی حالا که یاد گرفته هر جا برایش کری خوانده باشم می گوید حاجی دیدم که برایم کری خواندی.

فتح الله زاده در ادامه صحبت هایش انتقاداتی از رسانه های کلی کشور مطرح کرد و گفت: رویه رسانه ها باید عوض شود. مثلا وقتی یک تیم می برد به سراغ آن نمی روند اما یک تیم که می بازد همه سراغ بازیکنان تیم بازنده را می گیرند. شما مثبت ها را ببینید آنوقت متوجه می شوید که چقدر روی ورزش ما اثر دارد.

وی همچنین در خصوص اینکه چه راهکاری برای استفاده ملی پوشانش در لیگ قهرمانان آسیا دارد و آیا بازیکنان را به تیم ملی می دهند یا خیر گفت: ما باید دور یک میز بنشینیم، او یک مربی حرفه ای است و باید به هم کمک کنیم. من به خاطر قانون سازمان لیگ بازیکنی را خریده ام اما نمی توانم تا ۶ هفته اول نیم فصل دوم از او استفاده کنم.

وی در پایان صحبت هایش تاکید کرد: مطمئن باشید اگر در جام جهانی باشم دست نوشته ای از مسی می گیرم که او نسبت به ایرانیان علاقمندی خود را نشان بدهد.

سیدمحمد موسوی ملی پوش والیبال کشورمان نیز در این برنامه صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: متاسفانه آموزشی در فضای مجازی و صفحات اجتماعی به مردم ندادیم و این در حالی است که ۴۰ یا ۵۰ هزار نفر با این حرکت خود می توانند ۷۰ میلیون نفر را زیر سؤال ببرند. متاسفانه قانونی وجود ندارد که با این مقوله برخورد شود. هنگامی که با ملی پوش ایتالیایی همان رفتاری شد که با مسی شده، او در دیدار اول واکنشی نشان نمی داد اما وقتی آن حملات در صفحات اجتماعی را دید نگاه او نسبت به والیبال ایران وحتی مردم ما عوض شد. به نظرم رسانه ها دیگر به این موضوع نپردازند چون وقتی این اتفاق می افتد همه تصور می کنند که اتفاق مهمی انجام شده است.

وی افزود: بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ با میرزاپور و علی دایی چنین رفتارهایی شد و حتی مردم پیامک های خنده دار می ساختند که نباید این اتفاق می افتاد. در بحث فرهنگی هم باید قبول کنیم که ضعیف عمل کردیم. مثلا هنگامی که ظریف خداحافظی کرد تمام مربیان بزرگ دنیا به او خسته نباشید گفتند چون فکر می کنم او بهترین کار را در اوج انجام داد اما مثلا به علی نادی کم لطفی شد چون هیچ کس از او سراغی نگرفت.

امیررضا واعظ آشتیانی صحبت هایش در بخش دیگری از این برنامه اینگونه آغاز شد که علاقه ای به خط خطی و خط کشی ندارم چون سعی می کنم خودم با خطم بهترین ها را بنویسم. این روزها هیچ کس از رسانه ها و تیترهای آنها استفاده فرهنگی انجام نمی دهند و ماحصل گفتمان های مربیان، مدیران عامل و بازیکنان ادبیات سخیفی است که می بینیم ما حتی کری خوانی هم بلد نیستیم. مثلا شما در زمان مدیریت ما ارتباطات استقلال و پرسپولیس را رصد کنید و به این نتیجه می رسید که هیچ کری خوانی بی محتوایی وجود نداشت.

وقتی از واعظ آشتیانی، اسم قلعه نویی و فتح الله زاده را نظر خواستند او پاسخ داد: کاری با هیچ کدام از این دو نفر ندارم!

وی در ادامه گفت وگویش گفت: در زمان مدیریت ما نه بازیکنی قندان به سمت ما پرتاب کرد و نه مشتی رد و بدل شد. اجازه نمی دادیم بازیکن روی شانه های ما باشد و سعی کردیم عدالت را رعایت کنیم. من مدیریت نمی بینم و انصافا باید بگویم برخی بازیکنان ادب و رفتارشان به مراتب خیلی از برخی مدیران ما بهتر است.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد تیمی دو نفره را تشکیل دهد چه کسانی را در آن قرار خواهد داد، گفت: خسرو حیدری و فرهاد مجیدی دو بازیکنی هستند که من آنها را انتخاب می کنم.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در ادامه این برنامه بغضش ترکید و در حالی که با چشمان اشکبار صحبت می کرد، گفت: ایران سرزمین انسانیت و آدمیت، مردانگی، شرافت و شهادت است. وقتی اسم شهدا را می شنوم گریه ام می گیرد.

همچنین آذرنیا رئیس انجمن دوستی ایران و آرژانتین نسبت به حرکت برخی ایرانیان فعال در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: وقتی ایران و آرژانتین هم گروه شدند خوشحال شدیم اما از شنیدن خبر واکنش ایرانیان به مسی متاثر شدیم. فکر می کنم نیمی از برنامه های ما به هم خورد چون انجمن های دوستی کارشان پیوند دوستی های ملل است اما باید چاره ای بیندیشیم و از مسی دلجویی کنیم.

علی دایی نیز در ادامه این برنامه صحبت هایش پخش شد.

دایی که از این حرکت ایرانیان علیه مسی ناراحت بود، گفت: نمی دانم چرا حالا این مباحث به راه افتاده است. این همه بعد از جام جهانی به دایی حمله کردند اما کسی حمایت نکرد. حالا نمی دانم چرا همه به دنبال این موضوع هستند که حالا باید با این موضوع برخورد شود در حالی که سال ها پیش این رفتارها اتفاق افتاده بود.

نظرسنجی برنامه شب گذشته برنامه ورزش از نگاه دو به این موضوع اختصاص داشت که آیا اقدام کاربران اینترنتی علیه مسی را مناسب می دانید یا خیر که در نهایت ۱۹۷ هزار نفر رای بر اقدام نامناسب این افراد دادند و این حرکت را تقبیح کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات