وزنه بردار ۸۵ کیلویی تیم ملی گفت: محرومیت من ۹ ماه تا یکسال است و باید محرومیت من کم شود و اگر این امر صورت نگیرد، مقصر اصلی فدراسیون است که این موضوع را پیگیری نکرده است.

به گزارش افکارنیوز ، سهراب مرادی که پس از رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا به دلیل ارتکاب به دوپینگ به محرومیت دو ساله محکوم شده است، در خصوص آخرین شرایطش گفت: فعلا محروم هستم و محرومیتم هم ۹ ماه تا یکسال است و به خاطر پیگیری هایی که نشد این محرومیت به ۲ سال ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: ماده ممنوعه ای که در نمونه من پیدا شده است، ۹ ماه تا یکسال است و دکتر پورکاظمی هم این موضوع را در صحبت هایی که با وی داشتم، تأیید کرده است. البته رضازاده هم دو سه هفته پیش به من اعلام کرد که نامه ای را برای پیگیری این موضوع فرستاده ایم تا همان محرومیت ۹ ماهه را به خاطر دوپینگم متحمل شوم.

مرادی گفت: به نظرم فدراسیون ایران این موضوع را دیر پیگیری کرد که محرومیتم همچنان ۲ سال پابرجا مانده است، با این حال امیدوارم جواب نامه هایی که رضازاده از آن صحبت می کند به زودی پاسخ داده شود تا نهایتا محکومیت من هم تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی گفت: خودم که نمی توانم به وادا بروم و احقاق حق کنم و این فدراسیون است که باید به دنبال کارهایم باشد. من حتی از فدراسیون درخواست کردم تا خودم برای خودم وکیل بگیرم که گفتند نیازی نیست و خودمان پیگیری می کنیم و امیدوارم هر طور شده این موضوع درست شود.

وزنه بردار دسته ۸۵ کیلویی تیم ملی در مورد اینکه برخی می گویند کادرفنی در خصوص دوپینگی بودنش مقصر است، گفت: یعنی کوروش باقری به من دارو داده است؟ این حرف ها بچه بازی است. من دوپینگ کردم و مقصر خودم هستم و آن را به گردن هم می کردم و جریمه و تاوانم این است که باید یک سال دور از ورزش باشک و بزرگ ترین تنبیه من هم همین است.

وی در خصوص ماده ممنوعه متادون که در نمونه اش پیدا شده است گفت: اول فکر کردم این ماده متان است و وقتی در فدراسیون جهانی دیدم که علت محرومیتم متادون درج شده، واقعا تعجب کردم.

مرادی یادآور شد: هر ماده ای که باشد، محرومیتش ۹ ماه تا یکسال است و باید محرومیت من کم شود و اگر این امر صورت نگیرد، مقصر اصلی فدراسیون است که این موضوع را پیگیری نکرده است. پورکاظمی هم گفت محرومیتم نهایتا یک سال است و اگر پیگیری نشده باشد، باید دو سال را تحمل کنی.

وزنه بردار المپیکی کشورمان گفت: وضعیتم بسیار خوب است و تمریناتم را برای بازگشت به وزنه برداری پس از دوران محرومیتم آغاز کرده است.

وی در مورد خداحافظی کوروش باقری از تیم ملی وزنه برداری و احتمال حضور شاهین نصیری نیا گفت: دوست دارم بدانم مربی تیم ملی بر چه اساس و معیاری است؟ آیا واقعا عملکرد و کارنامه اش هم مهم است؟ تمام قهرمانان امروز وزنه برداری و همین وزنه بردارای المپیکی استعدادهایی بودند که هادی پانزوان آنها را کشف و روی آنها سرمایه گذاری کرد. او این همه زحمت کشید در نهایت به خاطر یکسری مسائل از تیم ملی دور شد اما این دلیل نمی شود که همه چیز را ندیده بگیرند و یکی که مشخص نیست چرا و به چه دلیل آمریکا بوده است را سرمربی تیم ملی کنند.

وی افزود: در نهایت اینکه کاری که هادی پانزوان برای وزنه برداری ایران کرد را هیچکس نکرده است. خیلی نامردی است کسی که تمام این وزنه برداران را ساخته به خاطر یک موضوع کوچک فراموش شود. اینکه پانزوان را به راحتی کنار گذاشته و یک نفر دیگر را سرمربی کنند.

وزنه بردار محروم کشورمان خاطرنشان کرد: به نظرم تیم ملی وزنه برداری دوباره با وجود هادی پانزوان می تواند موفقیت هایش را تکرار کند و حق اوست که امروز سرمربی تیم ملی شود، اگر هم بخواهند از روی نام مربی بیاوردند، محمد نصیری را بیاورند که چندین مدال المپیک را دارد.

مرادی در خصوص عملکرد باقری گفت: کوروش باقری مربی عالی بود که خودش از تیم ملی کنار رفت. در واقع گفتند تو را با این معیارها نمی خواهیم و او هم با اینکه نتیجه گرفته بود قبول کرد و از تیم ملی رفت. من هم هیچ مشکلی با او نداشتم. البته او هم چوب آن کسی که به خاطر وی، من را از اردو بیرون کرد را خورد. در آن برهه هم همه صاحب مدال شدند و من به خاطر کارهای بچه گانه ای که صورت گرفت از این مهم دور ماندم. البته خود باقری هم فهمید چه اشتباهی کرده است.

وی یادآور شد: حسین توکلی هم گزینه خوبی است اما اگر هادی پانزوان سرمربی نشود، خیلی نامردی است و یک ظلم بزرگ است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات