تیم فوتبال پرسپولیس با ۶ گلی که وارد دروازه تیم مس کرد طلسم هفت سال ناکامی اش در کرمان را شکست.

به گزارش افکارنیوز ، بهترین برد خارج از خانه تیم پرسپولیس در شرایطی برای «سرخ های پایتخت» رقم خورد که همراه با عدد خاطره انگیزی بود؛ «شش» . پرسپولیسی ها که با این عدد همواره برای دیگر تیم پایتخت خط و نشان کشیده اند این روزها از نتیجه ای که تیمشان برابر تیم یک استقلالی که اتفاقا دل خوشی هم از او ندارند، به دست آورده راضی هستند.

اما در لیگ برتر این عدد ۶ برای پرسپولیسی ها خوش یمن بود یا نه؟ به عبارت دیگر هر وقت پرسپولیس با این اختلاف گل هوادارانش را خوشحال کرده آیا عایدی هم در لیگ داشته است؟

پرسپولیس ابتدا در لیگ سوم با نتیجه ۸ بر دو تیم پگاه را در آزادی آن هم در هفته اول شکست داد. اختلاف گل های پرسپولیس به عدد ۶ رسید و هواداران امیدوار بودند که دومین قهرمانی شان در لیگ برتر را جشن بگیرند. با این حال به غیر از عنوان سومی در لیگ برتر چیزی دست سرخ ها را نگرفت.

سال بعد یعنی در اردیبهشت ۸۴ پرسپولیس باز هم برابر پگاه به برتری خاطره انگیز ۶ بر صفر رسید. این بازی که در هفته بیست و ششم لیگ برتر برگزار شد امید زیادی به دل هواداران پرسپولیس راه داد با این حال نتیجه آخر فصل از رتبه این تیم در فصل پیش هم ناامید کننده تر بود؛ پرسپولیس در لیگ چهارم، چهارم شد!

در نهایت یکی از تلخ ترین بردهای ۶ بر صفر پرسپولیس هم سال پیش رقم خورد؛ جایی که پرسپولیسی ها با ۶ گل تیم پیکان را از پیش رو برداشتند. اما رتبه آخر فصل سرخ ها به گونه ای بود که دستمایه تمسخر «آبی های پایتخت» شد؛ پرسپولیس در لیگ به عنوانی بهتر از دوازدهمی نرسید!

نکته مهم درباره تیم پرسپولیس اینکه غالبا در سال هایی موفق بوده که با اختلاف گل کمی برابر رقبا به برتری رسیده است. ابتدا در اولین دوره لیگ برتر بوده که بیشترین اختلاف گلش در لیگ مربوط به پیروزی ۳ بر صفر می شود و بقیه دیدارها را غالبا «ناپلئونی» برنده شده است. این در شرایطی است که در لیگ هفتم پرسپولیس کمی «ناپرهیزی» کرد و به رغم قهرمان شدن یک برد خوب ۵ بر صفر برابر شیرین فراز در کارنامه ثبت کرد.

حالا اما تیم دایی حس دوگانه ای دارد؛ این تیم که تا بدین جای فصل غالب بازی هاش را ناپلئونی برده (یعنی پیش شرط قهرمانی با توجه به آمار) به ناگاه با برد خاطره انگیزی مواجه شده که آمار می گوید رای به قهرمان نشدنش می دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات