پدر آریا جسور هاسه گاوا شانس زیادی برای حضور پسرش در تیم ملی فوتبال ایران قائل نیست.

به گزارش افکارنیوز ، کارلوس کی روش اخیرا اعلام کرد که بازیکن دورگه ایرانی -ژاپنی را نیز زیر نظر دارد و شاید به زودی وی را دعوت کند.

این بازیکن که آریا جسور هاسه گاوا نام دارد در تیم اف سی توکیو بازی می کند و یک بار نیز به تیم ملی بزرگسالان ژاپن دعوت شد اما بازی رسمی برای این تیم انجام نداده است.

ژاپن یکی از معدود کشورهای دنیاست که تابعیت دوگانه را قبول ندارد و چنانچه آریا بخواهد با ملیت ایرانی در تیم ملی ایران بازی کند، باید تابعیت ژاپنی خود را لغو کند. پیش از این هم بازیکن دورگه ژاپنی، کره ای که برای تیم ملی کره شمالی در جام جهانی بازی کرد، ناچار شد ملیت ژاپنی اش را لغو کند و بعد از آن با ویزای کار در این کشور بازی می کرد.

این قانون دست و پا گیر و همچنین احتمال دعوت از سوی زاکه رونی باعث شده کی روش امید زیادی به شانس استفاده از این بازیکن نداشته باشد.

پدر این بازیکن نیز در این خصوص گفت: اگر وی برای ایران بازی کند با مشکلات زیادی مواجه می شود. تلاش می کنیم راه حلی پیدا کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد خوشحال می شوم که پسرم برای ایران بازی کند. وی فارسی بلد نیست و به تازگی نیز به کلاس زبان انگلیسی رفته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات