تیم هایی که ورزشگاه درجه A آسیا ندارند، نمی توانند به لیگ بیایند

رئیس سازمان لیگ گفت: هیچ یک از ناظران سازمان لیگ فوتبال نمی توانند مشاور تیم ها باشند.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی تاج در جلسه توجیهی، هماهنگی و هم اندیشی مدیران رسانه ای هیئت های فوتبال و باشگاه های لیگ دسته اول، گفت: برای اولین بار است که چنین جلسه ای تشکیل شده و من از روابط عمومی سازمان لیگ برای برگزاری این جلسه تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در لیگ برتر قوانینی داریم که باید در لیگ یک اعمال شود. انگیزه ما در لیگ دسته اول، دوم و سوم همین است و در اساسنامه AFC هم آمده که باید یکنواختی در لیگ ها ایجاد شود. AFC نمی داند کدام تیم نماینده لیگ قهرمانان آسیا است و تاکید دارد همه تیم ها استانداردها را رعایت کنند. همچنین مشخص نیست کدام تیم های لیگ دسته اول می خواهد به لیگ برتر صعود کند و باید تیم های دسته اولی استاندارها را رعایت کنند. البته کار دشوار است، اما ما داریم به این سو حرکت می کنیم.

رئیس سازمان لیگ گفت: ۹۰۸ امتیاز از AFC گرفته ایم و دومین لیگ آسیا شده ایم و باید همین روند را حفظ کنیم. در AFC لیگ منظم ۱۰۰ امتیاز دارد و یکی از علت های کمک ما به داماش همین بود که لیگ منظم برگزار شود. این یک برند برای سازمان لیگ است و کسب رتبه دوم در آسیا کار گروهی بوده و من از همه تشکر می کنم.

تاج با بیان اینکه فاز اول در ورزشگاه نقش جهان راه اندازی شده که حدود ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد، عنوان کرد: فعلا نیازی به راه اندازی فاز دوم نمی بینم. همچنین نواقض ورزشگاه فجر در حال رفع شدن است و ما امروز بخشنامه ای تنظیم کردیم که در آن ورزشگاه های لیگ یک باید دارای استاندارد A آسیا باشند. تیم های دسته اولی که ورزشگاه آنها درجه A آسیا نباشد در صورت صعود به لیگ برتر، اجازه بازی به آنها داده نمی شود و ما به شدت معتقدیم که تیم ها در ورزشگاه های خانگی خود به میدان بروند.

وی با اشاره اتهامی که به ۲ نفر از اعضای سازمان لیگ زده شده است، یادآور شد: هیچ یک از ناظران سازمان لیگ فوتبال نمی توانند مشاور تیم ها باشند و آبروی افراد حائز اهمیت است. باید تشخیص خوبی داده شود و نسبت به موضوعی اطمینان حاصل کنیم و بعد اقدامات لازم را انجام دهیم. ملاک مسلمانی این نیست که از ترس اینکه آبرویی ریخته شود اقدامی انجام نشود.

رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت: اگر تخلفی صورت گرفته باشد و آن تخلف ثابت شود حتما برخورد خواهیم کرد. پرچم مبارزه با آلودگی فوتبال باید بالا باشد و مسلما هر جایی پول و شهرت باشد، امکان فساد نیز وجود دارد، اما به نظرم سازمان لیگ یکی از بهترین و سالم ترین سازمان ها در کشور است.

تاج خاطرنشان کرد: اگر مربی و بازیکن خارجی به تیم ها می آیند باید بپذیرند که در جمهوری اسلامی زندگی می کنند و باید از قوانین آن تبعیت کنند. همچنین ما معتقدیم ورود به حریم شخصی افراد معصیتش از ثوابش بیشتر است، ولی با این وجود بازیکنان و مربیان خارجی باید رعایت ظاهر را بکنند. مواردی مانند خالکوبی و شادی گل های نامتعارف نیز جرم تلقی می شود و ما این موارد را به همه تیم ها ابلاغ کردیم.

وی تصریح کرد: لازمه داشتن تیم ملی خوب، لیگ خوب و تیم های پایه قوی است و سازمان لیگ خود را مکلف می داند به تیم ملی کمک کند. ما سال گذشته بیشترین فشار را برای اولویت قرار دادن تیم ملی متحمل شدیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات