واکنش دبیر فدراسیون والیبال به کاندیداتوری سرمربی ایران برای هدایت آرژانتین

نام ولاسکو در حالی در لیست کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی والیبال آرژانتین قرار گرفته که او تا پایان سال ۲۰۱۴ با ایران قرارداد دارد.

به گزاش افکارنیوز ، سایت آمریکایی والی کانتری خبر داد؛ فدراسیون والیبال آرژانتین در اقدامی غافلگیر کننده، خاویر وبر، سرمربی تیم ملی والیبال این کشور را برکنار کرد. برکناری وبر در حالی اتفاق افتاد که او تا المپیک ۲۰۱۶ برزیل با فدراسیون والیبال کشورش قرارداد داشت. فسخ قرارداد این مربی پس از مذاکرات او با خوان آنتونیو گوتیرس، رئیس فدراسیون والیبال آرژانتین انجام شد.

خاویر وبر در سال ۲۰۰۹ بعد از «خون اوریارته» هدایت تیم ملی کشورش را به دست گرفت. او در مدت ۵ سال حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین به عناوینی نظیر مقام نهم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰، مقام پنجم المپیک ۲۰۱۲ لندن و عنوان تاریخی چهارمی لیگ جهانی ۲۰۱۱ رسید. او با تشکیل تیمی جوان و روی کار آوردن نسلی جدید در تیم ملی باز هم نام آرژانتین را در بین بزرگان این رشته در سطح جهان مطرح کرد.

نکته جالب توجه در این بین، لیست کاندیداهای فدراسیون والیبال آرژانتین برای جانشینی وبر است. یکی مارسلو مندس، سرمربی تیم «سادا کروزیرو» برزیل که مدتی قبل به عنوان قهرمانی باشگاه های جهان رسید و دیگری خولیو ولاسکو، سرمربی موفق تیم ملی والیبال ایران.

نام ولاسکو برای هدایت تیم ملی آرژانتین در حالی مطرح شده که او تا پایان مسابقات قهرمانی جهان در لهستان و بازی های آسیایی کره جنوبی یعنی عملا تا پایان سال ۲۰۱۴ با فدراسیون والیبال ایران قرارداد دارد.

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال ایران هم با قاطعیت از ادامه حضور ولاسکو در ایران صحبت می کند. وی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این باره اظهار داشت: ولاسکو تا پایان مسابقات جهانی لهستان و آسیایی کره جنوبی با فدراسیون والیبال ایران قرارداد دارد و هیچ بندی برای فسخ قرارداد یک طرفه توسط او در قراردادش وجود ندارد. او قطعا تا پایان سال ۲۰۱۴ سرمربی ماست.

علاوه بر این محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز همیشه در صحبت هایش خبر از مذاکره برای ادامه حضور ولاسکو تا المپیک ۲۰۱۶ در تیم ملی ایران داده است. المپیک ۲۰۱۶ برزیل یک از مهم ترین تورنمنت های پیش روی فدراسیون والیبال است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات