مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «مثلا ۲۰ درصد از قرارداد منتظری متعلق به استقلال است. »

به گزارش افکارنیوز ، " چه کسی قرارداد پژمان منتظری را ترکمنچای بست؟ " این سوال چندی پیش از سوی رسانه ها مطرح شد، سوالی که در آن منافع باشگاه استقلال مد نظر بوده.

استقلال که سالیان سال روی یک بازیکن سرمایه گذاری کرده، او را به عنوان مدافعی درجه اول به تیم ملی تحویل داده و حالا او موقعیت ترانسفر شدن را یافته، چرا نباید از محل ترانسفر او درآمدی داشته باشد؟ این سوال اما از سوی مدیرعامل و معاونان ورزشی باشگاه استقلال و البته پژمان منتظری پاسخ هایی داشت، پاسخ هایی که قرار دادن آنها کنار هم پارادوکس می سازد. به این ۳ اظهارنظر دقت کنید:

* فتح الله زاده: مثلا ۲۰ درصد!

مدیرعامل استقلال گفت: «قرارداد ما با منتظری یکساله است اما ما قرار اخلاقی داشتیم که شش ماهه باشد و در حال حاضر هم اخلاقا نمی توانیم به او اجبار کنیم که بماند. وقتی که با او قرارداد امضا کردیم، به او گفتیم یکساله ببندد اما وقتی پیشنهاد برایش آمد، ما او را اذیت نکنیم و مانع از رفتنش نشویم. به عبارت بهتر یک بحث اخلاقی میان ما شکل گرفت و این بازیکن به ما اعتماد کرد. »

فتح الله زاده در پاسخ به این سوال که آیا چیزی عاید استقلال از انتقال این بازیکن به تیمی دیگر می شود، بیان کرد: «بله، مبلغی به ما از قرارداد او می رسد. مثلا ۲۰ درصد از قراردادش متعلق به استقلال است. »

* امیری: قرارداد منتظری تا نیم فصل است

مسئول نقل و انتقالات استقلال گفت: «جالب است بدانید که قرارداد منتظری با استقلال تا نیم فصل است و تا همین چند روز قبل هم یک ریال دریافتی بابت این نیم فصل نگرفته بود. بازی هایی که او در نیم فصل دوم برای تیم انجام داده رایگان بوده و شب گذشته هم اعلام کرد حاضر است به خاطر هواداران و شرایط تیم این بازی ها را تا زمانی که هست بدون چشمداشت مالی انجام دهد. »

* منتظری: طبق قرارداد می توانم جدا شوم

«قرارداد من با استقلال کاملا شفاف است و از همان ابتدا در قراردادم نوشته شد که می توانم از این تیم جدا شوم. »

درباره این مصاحبه ها چه باید گفت؟ آیا شما شفافیتی در مصاحبه ها می بینید؟ حرف علی فتح الله زاده را باور کنیم یا حرف علی امیری؟

در این مصاحبه ها یک نکته کلیدی دیگر هم هست که توجه را جلب می کند. فتح الله زاده وقتی می خواهد بگوید که مبلغی از قرارداد منتظری به استقلال می رسد، آن رقم را اینگونه اعلام می کند: «مثلا ۲۰ درصد» .

این «مثلا» یعنی چه؟ آیا در قرارداد منتظری هم از کلمه مثلا استفاده شده؟ !

علی فتح الله زاده از مدیرانی است که همیشه برای خصوصی شدن فوتبال ایران بحث هایی را مطرح می کند. او یکی از موافقان خصوصی سازی است و البته بارها گفته حاضر است در روند خصوصی سازی، استقلال را مدیریت کند اما از فتح الله زاده باید پرسید که آیا برای اداره خصوصی یک باشگاه، یکی از اصلی ترین راه های درآمدزایی به دست آوردن درآمد از محل فروش بازیکن نیست؟ آیا استقلال مدافعی را که ۷ فصل آموزش و پرورش می دهد باید از محل فروش او «مثلا ۲۰ درصد» درآمد داشته باشد؟ !

آیا با این راه و روش می توان به خصوصی شدن فکر کرد؟ می دانیم این یکی از دغدغه های فتح الله زاده هم هست، اینکه بتواند بهترین راه های درآمدزایی را برای باشگاه استقلال بگشاید اما آیا با بهترین ترفند و روش حرفه ای با منتظری قرارداد بسته شده است؟ احتمالا پاسخ منفی است و اینجاست که پای علی امیری به ماجرا باز می شود!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات