در جمع نفرات دو تیم ۹ بازیکن دو اخطاره هستند. جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، هاشم بیگ زاده و سیاوش اکبرپور از استقلال و رضا حقیقی، امید عالیشاه، محمدرضا خلعتبری، حمید علی عسگر و محمد نوری از پرسپولیس.

۹به گزارش افکارنیوز ، با اعلام زمان دربی ۷۸، شمارش معکوس برای این بازی که به نظر می رسد با توجه به جایگاه دو تیم در جدول و همچنین نفراتی که در اختیار دارند بسیار حساس خواهد بود آغاز شده است.

برای بازیکنان دو تیم چه در سال های گذشته و چه امسال این بازی یک بازی خاص بوده است. به همین دلیل همه تلاششان را می کنند تا در این بازی ویژه که میلیون ها بیننده حتی در آن سوی آب ها دارد آماده باشند. مربیان این تیم ها هم از دو سه هفته قبل از دربی خیلی مسائل را در نظر می گیرند چون باخت در این بازی تبعات زیادی برای شان خواهد داشت.

یکی از مواردی که معمولاً مربیان سرخابی در نظر می گیرند بحث مصدومیت های بازیکنانشان است. بارها دیدیم که این مربیان تا جایی که امکان داشته باشد از ستاره های مصدوم خود قبل از دربی استفاده نمی کنند تا حتی شده با زور آمپول هم آنها را به آن بازی برسانند اما یک مسأله با اینکه بارها از سوی کادر فنی دو تیم تکرار شده ولی توجهی از طرف بازیکنان به آن نمی شود بحث ۳ اخطاره نشدن آنها در ۲ بازی قبل از دربی است.

به یاد داریم سالی را که مدافع استقلال در دقیقه ۸۹ دو بازی قبل از دربی وارد زمین شد و در همان یک دقیقه حضور اخطار گرفت تا قبل از دربی نباشد و خیالش از حضور دربی تهران راحت شود اما سرمربی جوان استقلال هم که متوجه موضوع شد مدافع باتجربه اش را در آن دربی روی نیمکت نشاند.

امروز هم تیم های پرسپولیس و استقلال چنین شرایطی دارند. امید عالیشاه همه تلاشش این است که برخلاف دربی رفت در این بازی باشد به همین دلیل تا بهبودی کامل بازی نمی کند. سیدمهدی سیدصالحی و محسن بنگر هم در بازی با ملوان ۳ اخطاره شدند، مثل محمد قاضی و حنیف عمران از استقلال.

اما در جمع نفرات دو تیم ۹ بازیکن دو اخطاره هستند. جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، هاشم بیگ زاده و سیاوش اکبرپور از استقلال و رضا حقیقی، امید عالیشاه، محمدرضا خلعتبری، حمید علی عسگر و محمد نوری از پرسپولیس.

هر ۴ بازیکن استقلال جزو نفرات ثابت و کلیدی امیر قلعه نویی هستند. این مربی می داند که نداشتن تیموریان در دربی تا چه اندازه می تواند برایش مشکل ساز شود اما آیا با این شرایط کادر فنی استقلال در بازی با استقلال خوزستان به او استراحت می دهند؟ قطعاً این کار را نمی کنند اما حتماً به او متذکر می شوند که مراقب حرکاتش در زمین باشد به شرطی که مقابل سورینت ۳ اخطاره نشود.

همینطور جواد نکونام اما مسأله بیگ زاده و اکبرپور فرق می کند. اولی که مصدومیتش را پشت سر گذاشته و دوران نقاهت را سپری می کند و بعید هم هست که قلعه نویی ریسک کرده و او را به زمین بفرستد، دومی هم که فعلاً مورد غضب سرمربی است.

در میان ۵ بازیکن پرسپولیس هم ۳ اخطاره شدن محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی می تواند برای علی دایی جبران ناپذیر باشد. به خصوص که این دو بازیکن خیلی خوب داور را مجاب به دادن کارت زرد می کنند. حتماً آنها هم قبل از ۲ بازی حساس با نفت تهران و فولاد توجیه خواهند شد و قطعاً علی دایی در این بازی ۶ امتیازی آنها را روی نیمکت نمی نشاند.

امید عالیشاه هم که تا حدودی شرایطش شبیه هاشم بیگ زاده است. محمد نوری هم که این روزها بیشتر روی نیمکت حضور دارد و اگر در چند دقیقه پایانی به زمین برود اینقدر حواسش هست که اخطار نگیرد. حمید علی عسگری هم که پس از بازگشت میثم حسینی دوباره روی نیمکت رفته دوست ندارد حداقل شانس خود را برای بازی در دربی با ۳ اخطاره شدن از دست بدهد.

البته همانطور که اشاره شد امیر قلعه نویی و علی دایی حواسشان به این ۹ بازیکن هست و صحبت های لازم را هم با آنها انجام می دهند اما بعضی اوقات بازیکنان کار خودشان را انجام می دهند. استقلال قبل از دربی در تهران با استقلال خوزستان بازی می کند و پرسپولیس در اهواز به مصاف فولاد می رود اما آیا سرخابی های تهران برای بازی قبل از دربی همه نفراتشان را در اختیار دارند یا اینکه در همین هفته بیست و یکم تعدادی از آنها ۳ اخطاره می شوند.

ما پیش بینی نمی کنیم و منتظر شروع و پایان دو بازی قبل از دربی می نشینیم. شاید این بار برخلاف خیلی از دفعات قبل بازیکنان دو اخطاره دو تیم و مربیانشان جانب احتیاط را کنار بگذارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات