رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که AFC این آزادی را به همه فدراسیون ها می دهد تا" خلیج" را با هر پسوندی که دوست دارند به کار برند! او تاکید کرد که او و همکارانش در کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ کشوری را وادار به بکاربردن نامی خاص برای خلیج (فارس) نمی کنند.

به گزارش افکارنیوز ، درج نام خلیج فارس در سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ خشم و ناراحتی بسیاری از کشورهای عربی را به دنبال داشت.

سایت رسمی کوره با شیخ سلمان بن ابراهیم درباره موضع گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به این چالش جدید فوتبالی در منطقه خاورمیانه گفت وگویی را ترتیب داد. رییس AFC معتقد است که بحث خلیج فارس و یا نام مجعول خلیج" ع. ر. ب. ی" موضوعی سیاسی است و کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن دخالت نخواهد کرد!

شیخ سلمان بحرینی که سال گذشته برای نخستین بار به عنوان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شد، گفت: ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا در این بحث های فرعی دخالت نخواهیم کرد. هر طرفی آزاد است که خلیج (فارس) را با هر نامی که دوست دارد به کار ببرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند اسم خاصی را برای خلیج (فارس) به کار برد و دیگر کشورها را وادار به آن کند. ما می خواهیم خود را از ورود به چنین چالشی دور کنیم چرا که این موضوع سیاسی است و ربطی به ورزش ندارد.

او افزود: AFC این آزادی و اختیار را به فدراسیون ها می دهد تا خلیج (فارس) را با هر اسمی که می خواهند به کار برند و این از نظر ما مخالفت با قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست.

کشورهای ایران، عربستان، امارات، عمان، کویت، چین و تایلند برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ به AFC درخواست داده اند. شیخ سلمان دراین باره گفت: قرار است که کنفدراسیون فوتبال آسیا سال آینده پس از بررسی تمام برنامه های کشورهای درخواست کننده، میزبان نهایی را انتخاب کند. شانس امارات برای میزبانی این رقابت ها زیاد است. کشورهای دیگری هم وجود دارند که از آمادگی و شرایط لازم برای میزبانی این رقابت ها برخوردار هستند اما تا ژانویه ۲۰۱۵ اسم نامزد نهایی را اعلام نخواهیم کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات