رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر ۲۲ سال را به عنوان مسئول کمیته پزشکی به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، احمد هاشمیان در خصوص قلیان کشیدن بازیکنان تیم فوتبال زیر ۲۲ سال عنوان کرد: شب گذشته و بعد از دیدن برنامه ۹۰ متوجه این موضوع شدم و از همکارانم خواستم هر چه زودتر در کمیته پزشکی حاضر شوند تا تشکیل جلسه دهیم و این موضوع را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قلیان و نیکوتین جزو مواد ممنوعه نیست و دوپینگ محسوب نمی شود، افزود: استفاده از قلیان و نیکوتین شاید ممنوع نباشد اما با روح و مرام ورزشی مغایرت دارد و بارها نیز به ورزشکاران مان گفتیم که استفاده از قلیان عملکرد حرفه ای آنها را کاهش می دهد. اکنون نیز این اتفاق در تیم ملی افتاده و موضوع مهمی است که به صورت جدی آن را پیگیری می کنیم و به همین دلیل امروز (سه شنبه) جلسه ویژه و فوری داریم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره اینکه محرومیتی برای بازیکنانی که قلیان کشیده اند در نظر گرفته می شود یا نه، گفت: مطمئنا این موضوع را به عنوان مسئول کمیته پزشکی به صورت جدی پیگیری و نتایج آن را اعلام می کنیم. نیکوتین جزو مواد ممنوعه نیست اما در سال ۲۰۱۳ در بین مواد نظارتی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۴ نیز جزو همین مواد است که تحت نظارت خواهد بود.

هاشمیان یادآور شد: بحث قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر ۲۲ سال یک بحث اخلاقی و ملی است و بازیکن تیم ملی وظیفه دارد در هر زمینه ای الگو باشد. این موضوع توسط کمیته پزشکی پیگیری می شود و رسیدگی به بحث انضباطی و محروم کردن بازیکنان بر عهده کمیته انضباطی خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات