پیروزی استقلال و شکست پرسپولیس پیش از دربی، صعود فولاد و سپاهان و سقوط نفت، چهارمین ناکامی متوالی تراکتور در نرسیدن به پیروزی، طلسم شکنی ذوب آهن پس از ۱۳ هفته و ۴ گل بایرامی در پیروزی گسترش، از اتفاقات مهم هفته بیست و دوم لیگ بود.

به گزارش افکارنیوز ، هفته بیست و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور طی روزهای پنجشنبه هفته پیش و روز شنبه هفته جاری با برگزاری ۸ دیدار به پایان رسید، که با پیروزی استقلال، فولاد و سپاهان، توقف تراکتورسازی و شکست پرسپولیس و نفت پیگیری شد.

در روز نخست از دیدارهای این هفته ذوب آهن اصفهان دست به کار بزرگی زد و نفت را در تهران شکست داد. این نخستین پیروزی ذوب آهن پس از ۱۳ هفته در مسابقات لیگ برتر بود و سومین دیدار بدون برد تیم نفت که باعث سقوط دوباره شاگردان گل محمدی در جدول رده بندی لیگ شد و آنها را به رده پنجم رساند. البته ذوب آهن تنها تیم بین ۶ تیم پائین جدول بود که در این هفته روند صعودی داشت.

مسابقات این هفته در روز شنبه با پیروزی پرگل گسترش فولاد تبریز برابر راه آهن پیگیری شد. مهدی تارتار در دومین دیداری که هدایت گسترشی را برعهده داشت، مقابل تیم پیشین خود به بردی ارزشمند دست یافت تا جایگاه خود را در رده نهم لیگ تحکیم بخشید. راه آهن هم با این باخت تنها تیم پائین جدول بود که یک پله سقوط کرد. در این بازی مهرداد بایرامی به تنهایی ۴ گل به ثمر رساند و باعث پیروزی تیم تبریزی شد.

در ادامه این مسابقات، ۵ بازی بصورت همزمان برگزار شد که در مهمترین بازی، فولاد شکست در خانه را با پیروزی ۲ بر یک برابر پرسپولیس عوض کرد و توانست به رده دوم جدول صعود کند. این دومین پیروزی متوالی فولاد و دومین ناکامی پی در پی پرسپولیس در لیگ بود ک این تیم قرمزپوش تهرانی را در آستانه دربی مهم پایتخت، از رده اول به جایگاه سوم رساند.

در اصفهان هم تیم سپاهان هرچند در نیمه نخست برابر داماش به تساوی رضایت داد اما در نیمه دوم برابر این تیم گیلانی پیروز شد و با توجه به ناکامی نفت در این هفته، به رده چهارم صعود کرد. داماش هم با این شکست در جایگاه یازدهم ماند اما اختلاف امتیازش با قعرنشینان کاهش یافت.

در کرج، سایپا ۳ مرتبه پیروزی برابر تراکتورسازی را با تساوی عوض کرد تا با از دست دادن ۲ امتیاز حساس این بازی، جایگاه هفتمش را هم از دست بدهد. در این روز که" کریم" ها مانع از شکست تراکتورسازی شدند، این تیم تبریزی چهارمین بازی متوالی بدون برد را هم سپری کرد تا فاصله اش با صدرنشین به ۶ امتیاز برسد.

در انزلی، ملوان پس از دو بازی به پیروزی رسید تا به لطف ناکامی سایپا برابر تراکتورسازی، با تکیه بر ۳ امتیاز این بازی به رده هفتم صعود کند. مس کرمان هم که هشتمین باختش را در لیگ تجربه کرد، در رده پانزدهم باقی ماند زیرا فجر هم در خانه مقابل صبای قم مغلوب شد. شاگردان یاوری که ابتدا از تیم صبا پیش افتاده بودند، برتری یک بر صفر را با شکست ۲ بر صفر عوض کردند و همچنان قعرنشین لیگ باقی ماندند. این دومین پیروزی صبا در ۶ دیداری بود که صمد مرفاوی هدایت آن را برعهده دارد و باعث شد این تیم رده دوازدهم را از ذوب آهن باز پس گیرد.

در آخرین دیدار هفته هم دو" استقلال" لیگ در ورزشگاه آزادی برابر همدیگر به میدان رفتند که در این بازی استقلال تهران با تک گل دقیقه ۷۶ محمد قاضی میهمانش صنعتی خوزستان را شکست داد تا به صدرنشینی چند ساعته فولاد پایان داده و پیش از دربی، صدرنشینی خود در لیگ را حفظ کند. این پنجمین پیروزی یک بر صفر استقلال در لیگ برتر بود و ششمین مسابقه بدون برد صنعتی خوزستان که باعث کاهش امتیاز این تیم با قعرنشینان شد.

همچنین در این هفته مهرداد بایرامی که ۴ گل از ۵ گل گسترش برابر راه آهن را به ثمر رساند، توانست موقتا به صدر جدول گلزنان لیگ صعود کند اما گلزنی غلامرضا عنایتی برای صبا و کریم انصاریفرد برای تراکتورسازی باعث شد مثلث آقای گل های باز هم در صدر جدول شکل بگیرد.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

* نفت تهران صفر - ذوب آهن اصفهان یک
گل: محسن بیاتی نیا (۳۸) برای ذوب آهن

* گسترش فولاد تبریز ۵ - راه آهن سورینت صفر
گل ها: مهرداد بایرامی (۱۰،۳۰- پنالتی، ۶۳ و ۶۶) و سامان نریمان جهان (۴۵) برای گسترش

* سایپا البرز ۳ - تراکتورسازی تبریز ۳
گل ها: سجاد شهباززاده (۳۴- پنالتی) و ابراهیم صادقی (۵۴ و ۷۲) برای سایپا - مهدی کریمیان (۵۰) ، علی کریمی (۶۵- پنالتی) و کریم انصاریفرد (۲+۹۰) برای تراکتورسازی

* فجرسپاسی شیراز یک - صبای قم ۲
گل ها: جلال الدین علی محمدی (۴۳) برای فجرسپاسی - رضا عنایتی (۴۵) و فرید بهزادی کریمی (۷۴) برای صبا

* سپاهان اصفهان ۲ - داماش گیلان صفر
گل ها: مهدی شریفی (۶۹) و محمد غلامی (۷۶) برای سپاهان

* ملوان بندرانزلی ۲ - مس کرمان یک
گل ها: شاهین ثاقبی (۵۵ و ۵۸) برای ملوان - مصطفی شجاعی (۶۶) برای مس کرمان

* فولاد خوزستان ۲ - پرسپولیس یک
گل ها: اسماعیل شریفات (۳۴) و آرش افشین (۸۸) برای فولاد - سیدمهدی سیدصالحی (۲۴) برای پرسپولیس

* استقلال تهران یک - صنعتی خوزستان صفر
گل: محمد قاضی (۷۶) برای استقلال

جدول گلزنان لیگ برتر:
۱۰ گل: کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز) ، رضا عنایتی (صبای قم) و مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

۹ گل: سیدجلال رافخایی (ملوان بندرانزلی) و لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

۸ گل: سجاد شهباززاده (سایپا البرز)

۷ گل: رضا نوروزی (نفت تهران)

۶ گل: سیدمهدی سیدصالحی (پرسپولیس) ، مهدی رجب زاده (ذوب آهن اصفهان) ، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان) ، محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس) ، محمد غلامی (سپاهان) ، لوسیانو ادینهو (مس کرمان) و فرید بهزادی کریمی (صبای قم)

۵ گل: علی کریمی (تراکتورسازی) ، میلاد میداوودی (صنعتی خوزستان) ، امین متوسل زاده (داماش گیلان) ، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان) ، جابر انصاری (گسترش فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)

۴ گل: محمد قاضی و فرهاد مجیدی (استقلال) ، کاوه رضایی (سایپا) ، مسعود حسن زاده و روح الله سیف اللهی (داماش گیلان) ، سعید دقیقی (تراکتورسازی تبریز) ، مصطفی شجاعی (مس کرمان) و سامان نریمان جهان (گسترش فولاد)
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات