مهاجم سابق استقلال گفت: «امیدوارم در دربی استقلال تیم پیروز میدان باشد و تک گل این موفقیت را آرش برهانی وارد دروازه حریف خواهد کرد. »

به گزارش افکارنیوز ، جمعه همین هفته استقلال و پرسپولیس هفتاد و هشتمین شهرآورد پایتخت را برگزار می کنند. دو تیمی که در لیگ سیزدهم بالانشین هستند و این بر جذابیت های دربی می افزاید.

در یک سو تیم جوان دایی حضور دارد که انصافا این فصل خیلی خوب نتیجه گرفته و در سوی دیگر امیر قلعه نویی و شاگردان باتجربه اش هستند که به رغم مصدومیت هایی که گریبانگیرشان شده توانسته اند خودشان را همچنان مدعی درجه اول قهرمانی نشان دهند.

از این رو مصاف ۷۸حساس تر از بازی های قبلی دو تیم در چند سال اخیر است. سوژه هفته جاری هم به این بازی حساس اختصاص دارد.

دو سئوال کارشناسی:

۱. فکر می کنید برنده دربی ۷۸ چه تیمی است؟

۲. چه توصیه ای به مربیان دو تیم می کنید تا این دربی جذاب و تماشاگرپسند شود؟

* ناصر ابراهیمی (سرمربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی) : این بازی یک قانون نانوشته دارد

۱. هر چند که روی کاغذ و با توجه به نتایج اخیر این دو تیم باید اذعان کنیم که استقلال نسبت به پرسپولیس وضعیت مبهم تری دارد و در موضع انفعالی قرار گرفته است لذا احتمال پیروزی پرسپولیس بیشتر است البته اگر قانون نانوشته این بازی مجددا اجرا شود و تیم ضعیف تر چون بار روانی کمتری را احساس می کند شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد. به هر روی امیدواریم لااقل حاصل این دربی مجددا تساوی نباشد.

۲. تقابل تیم با تجربه استقلال با تیم جوان و باانگیزه پرسپولیس یک جدال دیدنی است و هر دوی این مربیان می توانند با آزاد گذاشتن محدوده عملکرد بازیکنان خود همگی شاهد بازی تماشایی باشیم.

* علی جباری (هافبک اسبق استقلال و تیم ملی) : استقلال یک بر صفر پیروز می شود

۱. در شرایطی که دو تیم استقلال و پرسپولیس تعقیب کننده یکدیگر در صدر جدول رقابتهای لیگ برتر هستند حرف زدن از موفقیت یکی از این دو تیم در دیدار رودررو کار دشواری است البته دربی نسبت به تمام بازی های لیگ برتر شرایط متفاوتی دارد و شرایط روحی و روانی دو تیم در آستانه این بازی یک متر و معیار تعیین کننده است که بر این اساس قطعا استقلال تازه صدرنشین شده یک گام جلوتر از پرسپولیس است و به احتمال هفتاد درصد پیروز دربی خواهد بود. بخصوص که امیر قلعه نوعی بیش از علی دایی با شرایط چنین بازی هایی آشنایی دارد. لذا پیش بینی می کنم تیمش با یک نتیجه یک بر صفر پیروز میدان باشد.

۲. هیچ یک از این دو تیم از تشنج جو ورزشگاه سود نمی برند و قطعا حرکت به سمت تشنج زدایی شرایطی را فراهم می سازد که دو تیم به ارائه فوتبال بی حاشیه حرکت کنند تا بتوانند برنامه های مربیان خود را بدون کم و کاست در زمین بازی به مرحله اجرا بگذارند. مربیان باید این نکته را مدنظر قرار دهند.

* نصرالله عبداللهی (مدافع اسبق استقلال و تیم ملی) : در ورزشگاه شاهد برخورد زننده مسئولان بودم

۱. به گمان من این دفعه هم دربی بزرگ پایتخت تساوی یک به یک یا دو بر دو خواهد بود. ولی تساوی بدون گل ضعیف ترین احتمال نتیجه نهایی این دیدار خواهد بود.

اگر نیم نگاهی به نتایج چند هفته اخیر استقلال بیندازیم حنیف عمران زاده و امیرحسین صادقی نفراتی هستند که احتمال گلزنی شان در دربی پیش رو بیشتر از بقیه بازیکنان استقلال است.

در مورد گلزنان احتمالی پرسپولیس هم نظر خاصی ندارم.

۲. باور کنید چند سال پیش وقتی قصد کردم از نزدیک به تماشای دیدار پرسپولیس و استقلال بروم هم در راه رفت و هم در راه برگشت با برخورد زننده ای با من رفتار کردند لذا اگر تماشاگران این بازی هم کم تعداد بودند اصلا تعجب نکیند. در ضمن توصیه خاصی هم برای مربیان دو تیم ندارم.

* ناصر محمدخانی (مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی) : مسائل روحی و روانی نقش حیاتی دارند

۱. بنده در قالب بازیکن و مربی پرسپولیس مدت ز مان زیادی همراه سرخپوشان بوده ام و به همین خاطر تعصب زیادی به این تیم دارم و آرزو می کنم در هر یک از این مسابقات تیم پیروز میدان پرسپولیس باشد چون از دیدگاه من سرخپوشان در هر شرایطی نسبت به استقلال برتری دارند.

در ضمن از قول من بنویسید پرسپولیس در این بازی با دو گل اختلاف حریف سنتی خود را درهم می شکند.

۲. برگ برنده قلعه نویی و دایی برای موفقیت در این میدان افزایش شارژ روحی و اهمیت دادن به این مسائل است تا بازیکنان برای احقاق حق تیمشان تهییج شوند. هر تیمی که از لحاظ شرایط روحی و روانی آماده تر باشد پیروز میدان خواهد بود.

* حسن روشن (مهاجم گلزن استقلال در دهه پنجاه و شصت) : نتیجه گرفتن در این بازی کار آسانی نیست

۱. ببینید خود من از صمیم قلب دوست دارم شاهد موفقیت تیم محبوبم باشم و شکست پرسپولیس را ببینم اما نتیجه گرفتن در این دیدار کار آسانی نیست چرا که هر اتفاقی در نتیجه نهایی این بازی تاثیرگذار خواهد بود.

ناگفته نماند در اکثر موارد هر دو تیم و کادرفنی آنها به دنبال تساوی بدون گل هستند و همین موضوع است که در نهایت از این دیدار حساس یک بازی کسل کننده می سازد.

۲. تنها توصیه ای که برای مربیان دو تیم دارم توجه به مسائل روحی و روانی و اهمیت دادن به این موضوع در اردوی پیش از بازی است. در ضمن نباید این قضیه را فراموش کرد که حوادث و اتفاقات قبل از این دیدار تاثیر مستقیمی در سرنوشت تیمها دارد.

* رضا عنایتی (مهاجم گلزن تیم فوتبال صبای قم) : نتایج برخلاف تصور همگان رقم می خورد

۱. براساس تفکراتی که دارم امیدوارم در دربی استقلال تیم پیروز میدان باشد و تک گل این موفقیت را آرش برهانی وارد دروازه حریف خواهد کرد.

کاش در واقعیت این موضوع رخ دهد و استقلال پیروز میدان باشد که آرش برهانی هم سبب آن شود.

۲. در ضمن ناگفته نماند این دیدار یک بازی خاص است که معمولا نتیجه اش برخلاف تصور عموم رقم می خورد یعنی اگر اکثریت معتقد باشند یکی از این دو تیم پیروز میدان خواهند بود تیم پیروز در اذهان هواداران در واقعیت شکست می خورد و تیمی که روی آن کمتر حساب می کنند معمولا موفق تر می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات