اگر داربی فردا با شکست پرسپولیس و یا تساوی همراه باشد آن وقت قرمزها برای قهرمانی در لیگ می بایست تنها دست به دعا بردارند.

به گزارش افکارنیوز ، هفته بیستم که به پایان رسید و پرسپولیس یک بر صفر از سد ملوان گذشت کاملا قابل حدس بود که صدارت انها تا روز داربی شکننده است. استقلال دو بازی کاملا ساده با تیم های پائین نشین در تهران داشت اما شاگردان دایی می بایست به مصاف دو تیمی می رفتند که از بالانشینان به حساب می آیند و خودشان داعیه قهرمانی در سر می پرورانند بدتر از همه اینکه دومین باز یآنها در زمین اهواز بود. این ها را امیر قلعه نویی می دانست از این رو در تمرینات به شاگردانش می گفت اگر شش امتیاز کامل را از راه آهن و استقلال خوزستان بگیرید قطعا در روز داربی شما بالاتر از پرسپولیس خواهید بود. پیشبینی امیر کاملا درست از آب در آمد. در هفته بیست و یکم علی دایی مرتکب بزرگترین اشتباهش در لیگ سیزدهم شد. در صورتی که تیم او باید برای سه امتیاز بازی مقابل نفت خودش را به آب و آتش میزد و با ریسک بالا برابر حریف قرار می گرفت سرمربی قرمزها تنها به فکر نباختن به یحیی گلمحمدی بود. دایی جدول را فراموش کرد و این رقابت را به یک نبرد شخصی تنزل داد. ماحصل ان فوتبال ترسو مابانه تساوی بدون گل مقابل نفت بود.

از دست دادن آن دو امتیاز ارزشمند خانگی موجب شد در همان هفته پرسپولیس صدر جدول را به رقیب دیرینه اش واگذار کند. بعد از آن در هفته بیست و دوم کاملا مشخص بود که قرمزهای تهران روز دشواری را برابر فولاد مدعی دارند. دایی باز هم در محاسباتش مرتکب اشتباه شد و در صورتی که به تساوی رضایت داده بود سرانجام در دقایق پایانی گل را دریافت کرد تا از شش امتیاز ممکن این دو بازی سرنوشت ساز، تنها یک امتیاز صید کند.

هشت هفته به پایان لیگ باقی مانده و پرسپولیس بازی های دشوارتری را نسبت به استقلال پیش رو دارد از این رو اگر داربی فردا با شکست پرسپولیس و یا تساوی همراه باشد آن وقت قرمزها برای قهرمانی در لیگ می بایست تنها دست به دعا بردارند. از این رو در بازی جمعه برخلاف امیر قلعه نویی که تساوی هم برایش نتیجه خوبی به حساب می اید پرسپولیس باید برای جبران چهار امتیاز عقب افتادگی اش تنها به دنبال پیروزی باشد. البته تجربه بازی با نفت تهران و همچنین داربی رفت می گوید علی دایی کمتر ریسک می کند از این رو اگر او ارایش تیمش را هجومی نچیند باید منتظر یک تساوی صفر بر صفر دیگر بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات