امیر حسین صادقی مدافع تیم فوتبال استقلال تهران این روز ها عملکرد خوبی در تیمش دارد و بر این اساس احتمال دارد که یکی از مسافران جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشد.

به گزارش افکارنیوز ، حضور احتمالی امیر حسین صادقی در لیست کی روش برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل سبب گردید تا عملکرد این بازیکن را مورد بررسی قرار دهیم.

امیر حسین صادقی در پانزدهم آذر ماه سال ۱۳۶۰ در بیمارستان مادر در تهران چشم به جهان گشود اما در شناسنامه وی تاریخ تولدش پانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ ثبت گردیده است و هم اکنون ۳۲ سال سن دارد. صادقی ۸۵/۱ متر قد و ۸۳ کیلو گرم وزن دارد و در حال حاضر در باشگاه استقلال تهران حضور دارد و در پست دفاع مشغول به بازی است. صادقی از کودکی عاشقانه به فوتبال علاقه داشت و معتقد است اولین تیمش تیم پدرش بوده است پدرش یک تیم فوتبال داشت که در آن تمرین می کرد البته فقط دور زمین می دوید و اجازه وارد شدن به داخل زمین را نداشت.

پس از گذشت چند سال به تیم تخت جمشید که تیم دسته دوم جوانان تهران با مربیگری مجید مالمیر بود، پیوست و از آنجا بود که به طور رسمی فوتبالش را آغاز کرد و به مدت ۲ سال در این تیم بازی کرد و در سال ۱۳۷۵ به تیم جوانان شاهین تهران با مربیگری داوود جلیلی و علی یزدانبخش پیوست و به مدت ۲ سال در تیم شاهین بازی کرد و در همان سال به تیم ملی جوانان ایران توسط مهدی مناجاتی دعوت شد.

جهت گذراندن خدمت مقدس سربازی در سال ۱۳۷۷ به تیم مقاومت تهران با مربیگری زنده یاد محسن آقا زاده، بابا رضی و نقوی پیوست و دو سال در تیم های امید و بزرگسالان مقاومت فعالیت داشت و در سال ۱۳۷۹ توسط صمد مرفاوی به تیم امید های استقلال دعوت شد و در سال ۱۳۸۰ برای تیم بزرگسالان استقلال بازی می کرد.

امیر حسین صادقی پیراهن آبی استقلال برایش با ارزش است. اولین سالی که صادقی در تیم استقلال حضور پیدا کرد پیراهن شماره ۲۶ به وی تعلق گرفت و با جدایی نیکبخت پیراهن شماره ۲۲ استقلال نصیب صادقی شد و چند سال با پیراهن شماره ۲۲ در زمین مسابقه نقش آفرینی می کرد و زمانی که از مس به استقلال بازگشت شماره پیراهنش ۲ شد.

صادقی روی لباس ورزشی اش وسواس و حساسیت خاصی دارد و همیشه با شرکت های تولیدی که با استقلال قرار داد دارند در ارتباط است تا لباس شماره ۲ که متعلق به خودش می باشد را متناسب و فیکس تنش تولید کنند.

صادقی از سال ۱۳۸۲ بازی اش را به صورت حرفه ای آغاز کرده است و طی سال های ۱۳۸۷-۱۳۸۲ عضو تیم فوتبال استقلال تهران شد و از سال ۱۳۸۸-۱۳۸۷ به تیم فوتبال مس کرمان پیسوت و به مدت یک سال در این تیم فعالیت داشت.

پس از حضور در مس کرمان دوباره در سال های ۱۳۹۰-۱۳۸۸ به تیم استقلال تهران بازگشت و در سال ۱۳۹۱-۱۳۹۰ به تیم تراکتور سازی تبریز رفت و به مدت یک فصل در بازی های این تیم حضور داشت و از سال ۱۳۹۱ بار دیگر به استقلال پیوست و هم اکنون نیز در تیم استقلال بازی می کند.

تمام فوتبالیست ها در سراسر دنیا بزرگترین آرزو و افتخار زندگی شان حضور در جام جهانی فوتبال است و امیر حسین صادقی در سن ۲۵ سالگی به این آرزوی بزرگش رسید.

هفته اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ امیرحسین صادقی یکی از ۳۵ بازیکن اعزامی به اردوی سوئیس بود و سرانجام باقرار گرفتن در لیست ۲۳ نفره کاروان اعزامی ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ فوتبال آلمان همراه تیم ملی بود و در هر سه بازی انجام شده جزء نفرات ذخیره و نیمکت نشین تیم ملی ایران بود.

امیرحسین صادقی اولین کارت قرمز خود را در جام حذفی ۸۳ به خاطر زدن دنی اولروم در بازی مقابل پاسارگاد گرفت.

هواداران استقلال، صادقی را بازیکن متعصب و غیرتمند تیم می نامند. امیر قلعه نویی اعتقاد خاصی به امیر حسین صادقی دارد و همین موضوع سبب شده است برخی افراد صادقی را پسر قلعه نویی در استقلال می نامند.

در جریان اردوی تیم ملی امید، امیر حسین صادقی و میثم سلیمانی بازیکن وقت تیم فولاد خوزستان به دلیل بی انضباطی توسط محمد مایلی کهن سرمربی وقت تیم ملی امید از اردوی تیم ملی اخراج شدند.

گفتنی است، امیر حسین صادقی درخانواده ای هفت نفره به دنیا آمده و فرزند وسطی خانواده است و یک خواهر و برادر بزرگتر از خود و یک خواهر و برادر کوچک تر از خودش دارد و اصلیت پدرشان نیشابوری است.

محل زندگی امیر حسین تا نوجوانی اش به دلیل شغل پدرش در قرچک ورامین بود و پس از آن در منطقه هفت تهران میدان شهید نامجو سکونت گزیدند و پدرشان همچنان در این منطقه سکونت دارد.

صادقی در اول شهریور ماه سال ۱۳۸۴ در سن بیست و چهار سالگی ازدواج کرد و جالب اینجاست که مراسم عروسی ۲ برادر با هم در یک شب برگزار شد و حاصل ازدواج امیر حسین و همسرش پسری به نام امیر مهدی است که در روز چهارم آذر ماه سال ۱۳۸۵ به دنیا آمده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات