توجه به گیاه پزشکی سبب توسعه کشاورزی ارگانیک در لرستان می‌شود

لرستان خبر: رئیس انجمن ارگانیک لرستان گفت: برای دست یابی به کشاورزی ارگانیک و دور شدن از رو‌ش‌های غلط کشاورزی سنتی در لرستان باید به بحث گیاه پزشکی به طور جدی توجه شود.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، جهانشیر شاکرمی امروز در حاشیه  نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرم آباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عبور از کشاورزی کنونی به سوی کشاورزی سالم و ارگانیک باید به صورت تدریجی باشد و خوشبختانه جامعه آرام‌آرام به سمت پذیرش تولید محصولات سالم و استفاده از محصولات ارگانیک حرکت می‌کند.

وی افزود: کشاورزی ارگانیک بازگشت به کشاورزی گذشتگان و نیاکان نیست، بلکه در این حوزه ضروری است به شناخت بیشتر و دقیق‌تری از اکوسیستم و همه‌ عواملی که در تولید محصول دخیل هستند، دست پیدا کنیم.

شاکرمی با طرح این پرسش که، آیا به روش جایگزینی برای کشاورزان رسیده‌ایم که آن‌ها بپذیرند و از شیوه‌های غلط گذشته در استفاده از سموم دست بکشند؟، بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که در این زمینه داریم، بحث آموزش است و باید برای این مسأله، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

رئیس انجمن ارگانیک لرستان با تأکید بر اینکه هنوز در داخل استان آزمایشگاه مجهزی برای محصولات کشاورزی نداریم، تصریح کرد: باید بخش خصوصی به مسأله ورود پیدا کند تا بر اساس مطرح شدن بحث سود و زیان، خودبخود روش‌های نوین کشاورزی جایگزین شیوه‌های موجود شود.

وی تأسیس این انجمن را در اتاق بازرگانی خرم‌آباد مهم دانست و اظهار کرد: این انجمن آمادگی کامل دارد تا در کمیته‌های ستاد تولید محصول سالم حضور فعالانه داشته باشد.

شاکرمی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی از قبیل کنترل بیولوژیک، قرنطینه، ارقام مقاوم و آموزش روش‌های کم‌خطر در همه جای دنیا انجام می‌شود، تصریح کرد: عبور از کشاورزی کنونی به سوی کشاورزی سالم و ارگانیک باید به صورت تدریجی باشد و به صورت یک دفعه امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ آ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات