مدیر کل مرکز آزمایشگاه های مرجع غذا و داروی کشور خبر داد

لرستان خبر: مدیرکل مرکز آزمایشگاههای مرجع غذا و داروی کشور گفت: حداقل اعتبار موردنیاز برای تجیهز آزمایشگاههای غذا و داروی سراسر کشور 200 میلیارد ریال است تا بتوانیم کار بررسی نمونه های غذایی، آرایشی و بهداشتی در سطح بازار مصرف و عرضه کشور را انجام دهیم.

به گزارش لرستان خبر، دکتر ˈحسین رستگارˈ روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی روسای آزمایشگاههای غذا و داروی سراسر کشور در خرم آباد، افزود: مهم ترین مشکل آزمایشگاههای غذا و داروی کشور، خرید و تامین تجهیزات موردنیاز برای فعالیت مطلوب این مراکز است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه خرید تحهیزات موردنیاز با محدودیت مواجه هستیم، اظهار داشت: متاسفانه به همین دلیل، ظرف دو و سه سال گذشته این مراکز نتوانسته اند تجهیزات موردنیاز خود را خریداری کنند.

دکتر رستگار تصریح کرد:یکی از اصلی ترین دستگاههای موردنیاز این آزمایشگاهها با توجه به برنامه ابلاغی سال جاری، دستگاه کنترل آفت کش ها است که برای خرید هر دستگاه 400 تا 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است .

به گفته وی، درحال حاضر 52 آزمایشگاه کنترل غذا و دارو وابسته به علوم پزشکی و 150 آزمایشگاه وابسته به بخش خصوصی در سطح کشور فعال هستند.

وی در خصوص برنامه این آزمایشگاهها در سطح استان ها نیز گفت: در استان لرستان برنامه ما فعال کردن بخش مهم نظارت بر محصولات پس از عرضه در بازار(پی ام سی) و همچنین ایجاد آزمایشگاه دارو با توجه به راه اندازی دانشکده داروسازی در این استان است.

مدیرکل مرکز آزمایشگاههای مرجع غذا و داروی کشور گفت: یکی دیگر از برنامه های دردست اجرا، احداث آزمایشگاه با توجه به تولید و عرضه محصولات ویژه دانشگاهی در هر منطقه است.

به گفته وی، به عنوان مثال در استان لرستان، آزمایشگاه ویژه محصولات تولیدی بومی مانند داروهای گیاهی، آب معدنی، زعفران و لبنیات به منظور انجام کنترل کیفی و تحقیقاتی بر روی این محصولات احداث خواهد شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات