با بکارگیری کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت /

لرستان خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت تشریح شده که از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی کار خود را شروع می‌کند و بر اساس تعرفه‌های جدید، پزشکان و بیماران هزینه‌های خود را پرداخت و دریافت می‌کنند.

لرستان خبر، کورش ساکی عصر دیروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: طی چند روز گذشته 62 پزشک طرحی متخصص جهت خدمت رسانی در مراکز درمانی دولتی جذب دانشگاه علوم پزشکی لرستان شدند و این پزشکان حق راه‌اندازی مطب را ندارند.

 

وی افزود: طی شش ماهه نخست امسال 42 میلیارد تومان اعتبار درحوزه طرح تحول سلامت به استان لرستان اختصاص یافته است. با اجرای این طرح هزینه بیماران کمتر و دسترسی بیماران اورژانسی به متخصصان بهتر خواهد شد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت تشریح شده که در این کتاب 1700 خدمت‌دهی با کدهای مشخص و  300 خدمت جدید عنوان شده است. این کتاب از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی کار خود را شروع می‌کند.

 

ساکی اضافه کرد: در این کتاب ارزش‌گذاری یک آیتمی تعریف شده که هر پزشک متخصص در هر ساعت می‌تواند 8 تا 6 بیمار را معاینه کند. بر اساس تعرفه‌های جدید، پزشکان و بیماران هزینه‌های خود را پرداخت و دریافت می‌کنند.

 

وی متذکر شد: این مسئول عنوان داشت: طی شش ماهه نخست امسال بالای یک میلیارد تومان جهت پرداخت کمک به بیماران صعب‌العلاج پیش بینی شده که بخشی از این اعتبار در اختیار بیماران مزمن و سرطانی قرار گرفته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی سامانه 1690 در سراسر کشور خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با این سامانه به طور مستقیم شکایات خود را به وزیر بهداشت ارائه دهند و وزیر بهداشت از رؤساهای دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور پاسخ سوالات شکایات مردم را می‌خواهد.

 

وی افزود: با استفاده از این سامانه پدیده شوم زیرمیزی دیگر جایگاهی ندارد زیرا مردم می‌توانند از طریق این سامانه از پزشکانی که می‌خواهند از زیر میزی استفاده کنند به وزارت بهداشت معرفی کنند. به این ترتیب پروانه طبابت آنها لغو خواهد شد.

 

ساکی خاطرنشان کرد: نباید خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص را که دلسوزانه به مردم ارائه خدمت می‌دهند زیر سؤال برد زیرا پزشکانی که زیر میزی می‌گیرند اندک هستند که با آنها برخورد می‌شود.

 

وی در پایان اضافه کرد: با اجرای طرح نظام سلامت بیماران تنها 8 تا 9 درصد سهم بیمه خود را پرداخت می‌کنند از این رو تعرفه پزشکان بیش از 100 درصد  افزایش یافته است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات