رئیس بهداشت و درمان پلدختر:

لرستان خبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: بیشترین عامل مرگ کودکان در سال گذشته در این شهرستان ، نارسی و ناهنجاری مادرزادی بوده است.

به گزارش لرستان خبر، احمد کرموند عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان پلدختر اظهار داشت: در سال گذشته 39 مورد مرگ در کوردکان زیر پنج سال ثبت شده است.

 

وی افزود: در سال 93 نارسی با 53.8 درصد و ناهنجاری‌های مادرزادی با 26.6 درصد از بیشترین عوامل دخیل در مرگ کودکان در شهرستان پلدختر بوده‌ است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر عنوان کرد: از این تعداد مرگ در کودکان، 10 مورد در اثر حاملگی چندقلویی و یا استفاده از تجویز بی‌رویه داروهای کمک باروری و 21 مورد نارسی گزارش شده است.

 

وی با اشاره به هفته سلامت، تصریح کرد: امسال به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در هفته نخست اردیبهشت‌ماه، این هفته با شعار " عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت" در کشور نام‌گذاری شده است.

 

کرموند بیان کرد: این درحالی است که " ایمنی از مزرعه تا سفره" عنوان شعاری است که امسال سازمان جهانی بهداشت معرفی کرده است.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که این اداره برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این هفته اجرا می‌کند، خاطر‌نشان کرد: برگزاری کمپ‌های سلامت در ورودی‌های پلدختر، اجرای سخنرانی ازدواج آسان جوانان در برخی مدارس، برگزاری همایش و تجلیل از مدیران تلاشگر و فعالان عرصه سلامت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.


رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: شبکه بهداشت و درمان در راستای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت مردم و همکاری‌های بین بخشی در حوزه بهداشت تلاش می‌کند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات