با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان؛

طرح یک روزه سفیران سلامت در منطقه محروم علی آباد خرم‌آباد با هدف ارائه خدمات پزشکی رایگان به اقشار کم‌برخوردار برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، طرح یک روزه سفیران سلامت در یکی از مناطق محروم خرم‌آباد اجرا شد، مجری این طرح دو انجمن «خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد» و «رهانسل خرم» بودند.

در قالب طرح سفیران سلامت، یک تیم پزشکی در زمینه‌های مامایی، دندانپزشکی، روانشناسی و پزشکی عمومی خدمات درمانی رایگانی را به مردم منطقه محروم علی‌آباد خرم‌آباد ارائه دادند.

علاوه بر خدمات پزشکی، سرهنگ شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز در این برنامه با حضور در جمع خانواده‌ها به بیان زمینه‌های پیشگیری از جرم برای مادران پرداخت.

در حاشیه این طرح، برنامه‌های جانبی دیگری از قبیل رنگ‌آموزی چهره کودکان، اهدای کتاب‌ داستان به همه کودکان و نوجوانان و توزیع بروشور بهداشت فردی نیز در نظر گرفته شده بود.

دکتر مهدی صارمیان، دبیر سازمان مردم نهاد خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: در طرح سفیران سلامت، برای 100 نفر فلورایدتراپی انجام شد و قرص فروس سولفات نیز بین خانواده‌ها توزیع شد.

وی افزود: در بین مراجعه‌کنندگان بخش دندانپزشکی، شیوع میزان بالایی از کاندیدای دهانی در مادران مسن و پوسیدگی بسیار بالای دندان در کودکان مشاهده شد که این ناشی از عدم آموزش در زمینه رعایت بهداشت دندان است، بنابراین آموزش بهداشت دهان، به صورت فرد به فرد به همه مراجعه کنندگان ارائه شد.

صارمیان با اشاره به اجرای هفتگی طرح سفیران سلامت در مناطق محروم خرم آباد، گفت: هفته آینده، طرح سفیران سلامت در یکی دیگر از مناطق محروم خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات