وزیر دادگستری:

وزیر دادگستری شفاف سازی و تعریف اختیارات وزارت دادگستری را اولویت اصلی کار خود در دولت یازدهم دانست.

  حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ایجاد ارتباط قوه قضائیه با قوای مقننه و مجریه همواره مأموریتی مهم و پیوسته بوده است.

وی افزود: متأسفانه در دوره های گذشته این بخش آسیب دیده بود و به همین جهت مشکلاتی را شاهد بودیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اعتماد میان سران قوا گفت: تلاش داریم تا بستر ارتباطات میان قوا را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم و زمانی که در این جهت گام برداریم منافع آن به سود مردم تمام می شود.

وی افزود: مردم از اختلاف آسیب دیده اند و ما باید تلاش کنیم تا فضای کشور به گونه ای فراهم شود که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

حجت الاسلام پورمحمدی مهمترین مأموریت خود در وزارت دادگستری را تعیین محدوده اختیارات این وزارتخانه دانست و گفت: یکی از کارهایی که انجام می دهم این است که وظایف وزیر دادگستری را شفاف سازی کرده، تعریف می کنم و در نهایت با همراهی مجلس به تصویب می رسانیم.

وی افزود: وزارت دادگستری باید از یک جایگاه مناسب قانونی برخوردار شود چرا که نمایندگان انتظار پاسخگویی دارند و در بخش هایی از قوه قضائیه باید راهکار قانونی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار خود با معاونین وزیر سابق دادگستری در سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما حوزه وزارت دادگستری را تحویل گرفته ایم اما امروز به احترام وزیر سابق که تلاش های بسیاری در وزارت دادگستری داشتند ترجیح دادیم تا پس از بهبود حال ایشان به دفتر رفته و اتاق را تحویل بگیریم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در سازمان بازرسی فعالیت خواهید کرد، گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده که در سازمان بازرسی بمانم اما اگر رئیس قوه قضائیه تکلیف کند تا آمدن فرد جدید در سازمان بازرسی می مانم.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش تخصصی و حقوقی وزارت دادگستری باید تقویت شود چرا که دولت از یک ظرفیت حقوقی مناسب برخوردار است و باید از حقوق بیت المال دفاع کند.

وی افزود: تأمین نیازهای قوه قضائیه در دولت و بالعکس موضوعی مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: من به خواست دیگران به وزارت دادگستری آمدم و از اعتماد دولت به خود تشکر می کنم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات