سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۴۰۰۰ تن در جریان جاری شدن سیل و آبگرفتگی در ۲۹ شهرستان کشور خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین درخشان در تشریح جزئیات گزارش سیل و آبگرفتگی در ۹ استان کشور، گفت: از ۲۶ آبان ماه تا امروز (دوم آذرماه) در ۹ استان سیل و آبگرفتگی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه استان های گیلان، بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و مرکزی دچار آسیب دیدگی در اثر سیل و آب گرفتگی شدند، گفت: همچنین ۲۹ شهرستان این ۹ استان نیز دچار حادثه شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۷۸۸ امدادگر در قالب ۱۰۰ تیم امدادی وظیفه تخلیه اضطراری، اسکان و امدادرسانی به مردم این ۲۹ شهر را برعهده داشتند، گفت: امدادگران به ۴۰۷۱ تن امدادرسانی کردند و ۴۲۰ تن را که منازل مسکونی شان بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی دچار سانحه شده بود را اسکان اضطراری دادند.

درخشان با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، ۱۴ تن دچار مصدومیت شدند، گفت: دو تن از این مصدومان به صورت سرپایی درمان شده و مابقی (۱۲ تن) به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل، امدادگران جان ۱۵۶ تن را نجات داده و به نقاط امن این افراد را منتقل کردند، گفت: امدادگران بر اثر خطراتی که سیل و آبگرفتگی ایجاد می کند، نسبت به تخلیه اضطراری ۸۸۸ تن اقدام کردند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۷۰ دستگاه موتور پمپ و لجن کش در محل حوادث وجود دارد، گفت: امدادگران نسبت به تخلیه آب و گل و لای ۲۱۳ واحد مسکونی اقدام کردند، اما همچنان امدادرسانی ادامه دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات