رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: بوفه مدارس که در آن خوراکی های غیرمجاز نیز ارائه می شد، حذف و پایگاه تغذیه سالم جایگزین آن شد که صرفاً خوراکی های مجاز را ارائه می کند.

به گزارش افکارنیوز ، الهه حسن پور، رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در خصوص پایگاه های تغذیه سالم در مدارس اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان سلامت آموزش و پرورش مقرر شد تا بوفه مدارس حذف شده و پایگاه تغذیه سالم جایگزین آن شود که به عرضه خوراکی های مجاز در مدارس بپردازد.

وی افزود: در بوفه مدارس شاهد بودیم که هر نوع خوراکی حتی غیرمجاز به دانش آموز عرضه می شد اما پایگاه های تغذیه سالم صرفاً خوراکی های مجازی را که در دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم ذکر شده است به دانش آموزان ارائه می کنند بنابراین با مستقر شدن پایگاه های تغذیه سالم در مدارس دیگر بوفه نداریم.

رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران درخصوص خوراکی های مجازی که در پایگاه های تغذیه سالم به دانش آموزان ارائه می شود، گفت: خشکبار، خرما، انواع مغزها، کشمش، نخودچی، آجیل، سویا، توت خشک، انجیر خشک، انواع میوه سالم و ضدعفونی شده در بسته بندی وکیوم، انواع میوه خشک، انواع ماست، کشک، پنیر و بستنی پاستوریزه به جز بستنی یخی از جمله خوراکی های مجازی هستند که قابلیت عرضه در بوفه مدارس را دارند.

حسن پور ادامه داد: فردی که در پایگاه تغذیه سالم مواد غذایی را به دانش آموزان ارائه می کند باید کارت صحت سلامت داشته باشد که برای دریافت این کارت، فردی که در پایگاه تغذیه سالم مواد خوراکی عرضه می کند باید به مراکز بهداشت رفته، چکاب شده و آزمایش های سلامت را انجام دهد که ناقل بیماری های عفونی نباشد.

رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران عنوان کرد: فردی که در پایگاه تغذیه سالم فعالیت می کند مجاز به عرضه خوراکی فله ای نیست و باید حتما از دستکش، کلاه و روپوش استفاده کند همچنین عرضه خوراکی های گرم در پایگاه های تغذیه سالم همچون مثل آش، انواع سوپ، لوبیا و عدس پخته باید با نظارت انجمن اولیا و مربیان باشد.

وی با اشاره به این که شرایط پایگاه های تغذیه سالم به چه صورت است، افزود: پایگاه تغذیه سالم باید تا سقف کاشی کاری شده باشد تا دیوارهای آن قابل شست وشو باشد همچنین حتماً باید داخل آن مکانی برای شست وشوی دست ها وجود داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات