زن و مردی در دادگاه خانواده حضور یافته و به دلیل این که زن شغلش را به زندگی مشترک ترجیح داده است بعد از ۵ سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند.

به گزارش افکارنیوز ، زن و مردی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی یکی از شعب این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند که در ابتدای رسیدگی به پرونده زن با بیان اینکه ۵ سال از زندگی مشترکمان می گذرد، اظهار داشت: قبل از طلاق مهریه ام که ۵ سکه بهار آزادی است را می خواهم و باید شوهرم مانند یک برادر و همیشه در تنهایی کنارم باشد و بعد از طلاق نیز به فرزندش رسیدگی کند.

وی با اشاره به این که باید هرچه زودتر از یکدیگر جدا شویم، ادامه داد: مشکل ما این است که شوهرم می خواهد سرکار نروم ولی من عاشق شغلم هستم و نمی توانم از آن دست بکشم بنابراین به این نتیجه رسیدیم که با توافق از یکدیگر جدا شویم.

مرد جوان نیز در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان این که همسرم بین من و شغل، شغلش را انتخاب کرده است افزود: باید از یکدیگر جدا شده و تصمیم خود را در این زمینه گرفته ایم.

وی با اشاره به این که شغل همسرم حسابداری است، اظهار داشت: همسرم بعد از حساب و کتاب دقیق به این نتیجه رسیده است که نمی خواهد کنار من زندگی کند بنابراین به او احترام گذاشته و باید بداند من نیز حاضر به ادامه زندگی با او نیستم.

مرد با بیان این که طی ۵ سال زندگی مشترک یکدیگر را تحمل کردیم، گفت: بنده پزشک هستم و همسرم نیز با شغل من مشکل دارد؛ شوهرم تنها در مسئله ای که مرا درک نکرد، شغلم بود چراکه حاضر نشد به خاطر من با این موضوع کنار بیاید.

زن بار دیگر در مقابل قاضی پرونده با اشاره به این که عاشق کارم هستم و وقتی شوهرم به برای شغلم ارزش قائل نیست به طور قطع برای من نیز ارزشی قائل نخواهد بود، گفت: ما نباید به زندگی در کنار یکدیگر ادامه دهیم و باید از یکدیگر جدا شویم.

وی با اشاره به این که یک حسابگر همه چیز را بررسی کرده و بعد تصمیم می گیرد بنابراین تصمیم قطعی خود را گرفتم، گفت: می خواهم از شوهرم جدا شده و او را ترک کنم.

مرد افزود: فرزندم که ۳ سال دارد بیشتر وابسته به مادرش است بنابراین کنار او می ماند و بنده به او رسیدگی کرده و خرجش را می دهم.

زن بیان کرد: شوهرم مرا درک می کند و در تنها مسئله ای که مرا درک نکرده شغلم بوده و حاضر نشد به خاطر من با این موضوع کنار بیاید.

زن اظهار داشت: ما توافق کردیم که از یکدیگر جدا شویم و کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

قاضی پرونده زن و مردم را به مصالحه دعوت کرد ولی با اصرار زن و مرد و بعد از دقایقی حکم مبنی بر طلاق توافقی صادر شد و با توجه به درخواست زن مهریه زن که ۵ سکه طلا بود، مرد محکوم به پرداخت آن شد.

* طلاق توافقی راه عادی سازی طلاق در جامعه


یک جامعه شناس در خصوص طلاق توافقی اظهار داشت: امروزه در جامعه شاهد طلاق عاطفی هستیم که این امر به مرور زمان تبدیل به طلاق واقعی می شود و باید به دنبال راه حل برای این مشکل باشیم.

امان الله قرایی مقدم ادامه داد: زن و شوهر با استفاده از رویه طلاق توافقی اقدام به دادخواست طلاق کرده و به سرعت از یکدیگر جدا می شوند که باید در این زمینه مواردی مطرح شود که شاهد رشد طلاق در جامعه نباشیم چرا که این امر بسیار نگران کننده است.

این جامعه شناس گفت: طلاق توافقی یکی از طلاق هایی که امروزه در دادگاه بیش تر شاهد آن بودیم و بیش تر در قشر تحصیل کرده وجود دارد؛ طلاق توافقی راه عادی سازی طلاق در جامعه را ایجاد می کند که برای جلوگیری از آن باید برنامه داشته باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات