معاون استاندار لرستان:

معاون استاندار لرستان گفت: بیشترین آمار تصادفات لرستان مربوط به راه های اصلی با ۶۶ درصد و به ترتیب ۲۰ درصد جاده فرعی و ۱۴ درصد جاده‌های روستایی گزارش شده است.

مجید کیان پور شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش تصادفات، ایمنی و راهکارهای اساسی که در معاونت امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: تلفات جاده ای لرستان در ۹ماه گذشته ۹ درصد کاهش پیدا کرده است. وی افزود: این رقم در سال قبل ۱۸۵۶ تصادف و ۲۷۰۲ مجروح و ۴۴۱ فوت شده گزارش شده بود که امسال به ۱۸۲۲ مورد تصادف و ۲۳۰۶ نفر مجروحیت و ۳۹۹ فوت شده جاده ای کاهش پیدا کرده است

کیان پور تصریح کرد: بیشترین آمار تصادفات مربوط به راه های اصلی با ۶۶ درصد و به ترتیب ۲۰ درصد جاده فرعی و ۱۴ درصد جاده های روستایی گزارش شده است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: آمار تصادف های امسال بر اساس نوع خودرو، وانت بارها ۱۰ درصد، موتورسیکلت ها ۵.۹ درصد، کامیون ها ۷.۷ درصد، ادوات کشاورزی ۰.۷ درصد، مینی بوس ۰.۵ درصد و اتوبوس ۰.۳ درصد گزارش شده است.

وی علت تصادفات را این چنین بیان کرد: تخطی از سرعت مطمئنه ۴۹ درصد انحراف و تجاوز به چپ ۱۶ درصد، عدم توجه به جلو ۱۶ درصد عدم رعایت حق تقدم ۱۲ درصد خستگی و خواب آلودگی ۳ درصد و سایر علت ها ۵ درصد گزارش شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات