مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های لرستان خبر داد

مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های لرستان گفت: امسال تصادفات منجر به فوت و مجروحیت در سطح محورهای لرستان ۱۴.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

نصرت الله حیدری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال هزار و ۸۲۲ فقره تصادف در سطح استان لرستان رخ داده که این آمار در سال قبل در همین بازه زمانی یک هزار و ۸۵۶ مورد بود. مدیرکل حمل ونقل پایانه های لرستان با اشاره به تعداد تلفات این تصادفات افزود: از این تعداد تصادفات، هزار و ۵۹۶ از تصادف سبب مجروحیت و ۲۲۶ تصادف دیگر منجر به فوت افراد شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۱۹۷ مورد از این تصادفات در راه های اصلی، ۳۶۷ فقره در راه های فرعی و ۲۵۷ مورد نیز در راه های روستایی استان لرستان رخ داد.

مدیرکل حمل ونقل پایانه های لرستان عنوان کرد: از مجموع هزار و ۸۲۲ تصادف رخ داده در سطح استان لرستان، هزار و ۲۹۴ تصادف مربوط به خودروهای سواری، ۱۸۶ مورد وانت بار، ۱۷۳ مورد موتورسیکلت، ۱۴۱ مورد کامیون، ۱۳ مورد ادوات کشاورزی، ۱۰ مورد مینی بوس و ۵ مورد نیز مربوط به اتوبوس بود.

وی با اشاره به تعداد تلفات جاده ای در سال گذشته در سطح محورهای لرستان، تصریح کرد: در ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۴۴۱ نفر جان خود را در تصادفات، سطح استان لرستان از دست دادند.

حیدری تاکید کرد: در مجموعه تصادفات رخ داده در ۱۱ ماهه گذشته امسال در لرستان، ۳۹۹ نفر جان خود را از دست داده اند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته تصادفات منجر به فوت و مجروحیت در سطح محورهای استان لرستان ۱۴.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حیدری گفت: بیشترین علت تصادفات در سطح استان لرستان تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف و تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، خستگی و خواب آلودگی بود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات