رئیس بهداشت محیط بروجرد:

لرستان خبر: رئیس بهداشت محیط بروجرد گفت: با توجه به بازرسی های به عمل آمده از نانوایی های بروجرد، آمار نشان می دهد 98 درصد نان بروجرد فاقد ماده مضر جوش‌شیرین است.

به گزارش لرستان خبر، ذبیح‌الله بختیاری امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد اظهار داشت: با توجه به بازرسی های به عمل آمده از نانوایی های بروجرد، آمار نشان می دهد 98 درصد نان بروجرد فاقد ماده مضر جوش‌شیرین است.

 

وی ضمن اعلام اینکه در صورت استفاده جوش شیرین در نانوایی ها، با قطع سهمیه آرد روبرو می شوند، افزود: بروز کم‌خونی، پوکی استخوان، مشکلات گوارشی، جلوگیری از جذب مواد مغذی و درنهایت سرطان، از جمله عوارض جوش شیرین است.

 

رئیس شبکه بهداشت عنوان کرد: استفاده از خمیرمایه به جای جوش شیرین بهتر است چرا که جذب کلسیم و آهن در بدن در گرو مصرف صحیح غلات است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس قانون نانوایی های استفاده کننده از جوش شیرین، علاوه بر قطع سهمیه آرد، جهت رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی داده می‌شود که به جزاء نقدی و حبس محکوم می‌شوند.

 

بختیاری با اشاره به باطل شدن جواز کسب و واگذاری آن به فرد دارای صلاحیت در صورت تکرار تخلف نانوایی ها، خاطر نشان کرد: در سه بار بازرسی و نمونه برداری که از نانوایی ها صورت می گیرد، در صورت مشاهده مشکوک نان به ماده جوش‌شیرین طبق مقررات موازین بهداشتی با نانوایی‌های متخلف برخورد می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات