نگاهی به پل عابر پیاده میدان شقایق خرم آباد؛

مسلما برای شروع هر پروژه ای ابتدا قبل از شروع کار تمام نکات ایمنی، زوایای ساخت و تکمیل آن مورد بررسی قرار می گیرد، تا دو فاکتور خیلی مهم یعنی مدیریت زمان و هزینه را به خوبی کنترل شود که متاسفانه خیلی از پروژه های عمرانی شهرخرم آباد به برکت عدم توجه مهندسین و مشاورین ساخت، بعد از مدتی تغییر کاربری می دهند.

امروزه در سطح مدیریت های اجرایی جامعه افرادی موفق ترند که از مدیریت زمان، بهترین استفاده و از معاونت های مختلف خود بیشترین بهره را ببرند  ،که این خود مستلزم  استفاده بهینه از تمام تجهیزات و کارکنان به نحو احسن می باشد.

 

لذا برآن آمدیم ، با بررسی مختصری در  رابطه با پروژه های ناقص شهرمان که در نوع خود کم نظیر است  گزارشی را تهیه کنیم.

 

مسلما برای شروع هر پروژه ای  ابتدا قبل از شروع کار تمام نکات ایمنی، زوایای ساخت و تکمیل آن  مورد بررسی قرار می گیرد، تا دو فاکتور خیلی مهم یعنی مدیریت زمان و هزینه را  به خوبی کنترل شود که متاسفانه خیلی از پروژه های عمرانی شهرخرم آباد به برکت عدم توجه مهندسین و مشاورین ساخت، بعد از مدتی تغییر کاربری می دهند.

 

از نمونه این پروژه های می توان به پل عابر پیاده میدان امام حسین(ع) یا همان شقایق قدیم اشاره کرد  یک بار که قرار بود به صورت پله برقی ساخته شود خیلی معمولی ساخته شد که هر سه چهار ساعت،عابری برای تماشای منظره مناره آجری به بالای پل رفته و بعد از ساعاتی پایین می آمد،که متاسفانه یا خوشبختانه بعد از مدتی پل عابر پیاده به زباله دانی شهرداری، واقع در سرابیاس منتقل شد.

IMG_5175

مدت زمانی گذشت مدیران ما به فکر افتادند که باز پلی در حد کوچکتر و در همین راستا بنا کنند که نه تنها ستون های این پل مانع عبور و مرور شهروندان بوده، بلکه دارای سبکی کلاسیک هست که هر مهندس و مشاوره خارجی از دیدنش شگفت زده می شود.

 

کاربری این پل جهت عبور شهروندان،برای طی کردن عرض خیابان می باشد تا هم از ترافیک و هم از تصادفات ناگهانی جلوگیری شود.

IMG_5179

مختصات این پل ،ضلع شرقی میدان را به ضلع غربی وصل می کند و خیابانهای اصلی و شلوغ شهر به میدان منتهی می شود که عبارت اند از خیابان شریعتی،خیابان علوی،خیابان خیرآباد ،خیابان بهارستان،خیابان طیب و قاضی آباد.

 

لذا  هرشخصی،از خیابان طیب یا بهارستان یا قاضی آباد بخواهد رد شود بایستی از پل استفاده کند و طبق قوانین و فرهنگ شهروندی باید این قانون رعایت شود.

 

یعنی دیگر از عرض خیابان رد نمی شوند و از روی پل برای تحصیل کاربری پل استفاده بهینه می شود.

IMG_5154878578

اما  جای یک سوال وجود دارد ؟؟؟؟

 

شخصی که از روی پل رد می شود  تا به انتهای پل می رسد بایستی دوباره از ضلع غربی به سمت ضلع شرقی حرکت کند و از زیر پل رد شود تا در مسیر ایستگاه تاکسی قرارگیرد.

 

در صورتی که از همان ابتدا می تواند عرض کوتاهی از خیابان را رد کند تا به محل ایستگاه تاکسی برسد و این مسیر را طی نکند تا دوباره بخواهد از  زیر پل رد شود.

IMG_5112121212176

خوب این مهندسی پیشرفته و استفاده از مغزهای فعال ما باعث می شود که از این مدل پل های بدون استفاده را برای گذران روزهای کاریمان و مصرف هزینه بیت المال در این سال اقتصاد و فرهنگ  بسازیم و بعد از مدتی مثل پروژه های قبلی  دوباره به زباله دان تاریخ بسپاریم.

منبع:خبر افلاک

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • لرستانی

    سلام
    بابت نمایش این معضلات شهری ممنون

  • سیاوش

    این مهندسین ما نمیدونیم پول چی رو دارن میخورن.<

  • ناشناس

    تا کور شود هر آنکه نتواند دید

نظرات