فلفل شیرین و تند خواص بسیار زیادی دارد اما استفاده بیش از حد ادویه دستگاه گوارش را تحریک می کند. فلفل شیرین و تند خواص بسیار زیادی دارد اما استفاده بیش از حد ادویه دستگاه گوارش را تحریک می کند.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فلفل تند و فلفل شیرین از نظر خواص تغذیه ای تفاوت چندانی ندارند و تنها فلفل ها، با رنگ های مختلف، ترکیبات کاروتنوئیدی متفاوتی دارند.

وی افزود: تمامی انواع فلفل ها حاوی آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین E هستند که جزء قوی ترین آنتی اکسیدان ها به شمار می آید و برای سلامتی افراد بسیار مفید است.

وی تاکید داشت: تفاوت عمده ای که در فلفل ها وجود دارد ترکیبات (فلاوونوئیدی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که باعث تند شدن طعم آنها می شود.

وی اذعان داشت: ترکیبات تندی که در فلفل وجود دارد باعث ترشح اسید معده می شود و افرادی که از غذاهای تند استفاده می کنند در دراز مدت ممکن است به مخاط دستگاه گوارشی خودشان آب برسانند.

وی اظهار داشت: کسانی که ذائقه شان را به تندی عادت می دهند، بعد از مدتی حساسیت گیرنده های حس چشایی شان نسبت به طعم تند کاهش می یابد و به همین دلیل رو به غذاهای تندتر می آورند که این امر بسیار زیان بار است.

وی در خاتمه گفت: استفاده از فلفل شیرین و تند در برنامه غذایی مناسب است زیرا بهتر است در حد تعادل استفاده شود و فلفل تند بهتر است بیش از حد استفاده نشود چرا که ممکن است ذائقه فرد تغییر کند و مشکلاتی را به وجود آورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات