مصرف زیاد نوشابه های گازدار علاوه بر اینکه باعث خرابی دندان ها می شود از رشد مناسب و مطلوب بدن و استخوان ها جلوگیری می کند و در طولانی مدت پوکی استخوان را برای افراد درپی دارد.

برای جلوگیری از کم خونی فرزندان خود مواد غذایی آهن دار را در دستور غذایی آنها قرار دهید.
سید مرتضی صفوی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: والدین برای جلوگیری از کم خونی فرزندان خود باید هر روزه منابع غذایی آهن دار مانند گوشت مرغ جگر تخم مرغ حبوبات و غلات و سبزی های برگ سبز تیره خشکبار مثل توت خشک برگ زرد آلو، هلو و انجیر خشک و کشمش را در برنامه غذایی آنها قرار دهند.

وی تصریح کرد: برای جذب آهن غذاها مصرف انواع میوه های تازه به خصوص انواع لیمو، پرتغال که حاوی ویتامین ث هستند یا آب میوه طبیعی بعد از غذا و انواع سالاها مثل گوجه فرنگی فلفل دلمه ای کلم و گل کلم همراه غذا موثر است.

مصرف زیاد نوشابه باعث خرابی دندان ها می شود

صفوی اظهار داشت: مصرف زیاد نوشابه های گازدار علاوه بر اینکه باعث خرابی دندان ها می شود از رشد مناسب و مطلوب بدن و استخوان ها جلوگیری می کند و در طولانی مدت پوکی استخوان را برای افراد درپی دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد می توانند آب، دوغ بدون گاز و کم نمک و آب میوه های طبیعی را جایگزین نوشابه های گازدار کنند و از خوردن شکلات و چیپس و پفک مواد تغذیه ای که سیری کاذب و بی اشتهایی را برای کودکان در پی دارد دوری کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات