توجه کنید هر برنامه مخصوص یک روز است و در آن فقط باید مواد مجاز آن روز را مصرف کنید.

به گزارش افکارنیوز ، رژیم غذایی قلیایی حسابی سروصدا راه انداخته است چون افراد مشهور از آن استفاده کرده و حسابی نتیجه گرفته اند و از سوی دیگر متخصصان تغذیه دلایل زیادی برای رد آن مطرح می کنند. با این حال، اگر هوس کرده اید این رژیم را برای یک بار امتحان کنید، برنامه یک هفته ای زیر را که در واقع پیشنهاد ۷ فرد مشهور برای ۷ روز است، آزمایش کنید. توجه کنید هر برنامه مخصوص یک روز است و در آن فقط باید مواد مجاز آن روز را مصرف کنید. البته خود آنها این برنامه را برای چند روز یا هفته ادامه می دهند اما شما به همان یک روز اکتفا کنید.

۱. مناسب برای شام
پیشنهاد لئوناردو دی کاپریو؛ سالاد قرمز نارنجی


ضروری موجود در آنها می شود. به این ترتیب بدن از دریافت آنزیم هایی که برای پاکسازی آلودگی ها نیاز دارد، محروم می شود. راهکار رفع این مشکل، مصرف مواد غذایی به صورت خام است. در این برنامه غذایی باید از میوه ها و سبزی ها، غلات کامل و دانه ها استفاده شود. در برنامه غذایی روزانه باید حداقل یک وعده غذایی شامل گروهی خوراکی های قرمز و نارنجی رنگ به صورت خام یا نیم پز گنجانده شود. لئوناردو دی کاپریو چند بار سابقه استفاده از این رژیم را دارد، به خصوص سر فیلم «جزیره شاتر» ساخته مارتین اسکورسیزی که در اواخر فیلم لاغرتر و شکسته تر به نظر می رسید.

پیشنهاد ستاره ای: سالاد رنگارنگی از کلم قرمز رنده شده، هویج رنده یا ریز شده، کدو، خیار با پوست، گوجه فرنگی ریز شده، فلفل دلمه ای قرمز و نارنجی و سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده تهیه کنید.

دستور سرآشپز: کدوی خام را پوست بکنید سپس آن را نگینی خرد کنید. سیب زمینی را بپزید؛ سپس آن را نگینی خرد کنید و فلفل دلمه ای خام به رنگ نارنجی، قرمز و زرد را به صورت هلالی باریک خرد کنید؛ سپس به این مجموعه کمی رون کانولا اضافه کنید.

۲. مناسب برای صبحانه
پیشنهاد اشتون کوچر؛ رژیم آبمیوه ای


مخترع این رژیم غذایی، «استلی بروگ» در سال ۱۹۴۱ میلادی است اما زمانی این رژیم غذایی مورد توجه قرار گرفت که اشتون کوچر برای بازی در فیلم «اثر پروانه ای» به ۱۴ کیلوگرم کاهش وزن نیاز داشت! از آن موقع به بعد، این رژیم غذایی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری برای کاهش وزن سراغ این نوع رژیم غذایی رفتند.

پیشنهاد ستاره ای: این رژیم بر پایه مصرف انواع نوشیدنی ها شامل آب معدنی، آبمیوه، آبلیمو و پرتقال، انواع نوشیدنی های طعم دار بدون قند و… استوار است. بنابراین مصرف همان مخلوط آبمیوه مانند مخلوط نارنگی، پرتقال، لیمو شیرین و یا نوشیدنی هایی مانند خاکشیر می تواند باعث پاکسازی بدن شود. این نکته را فراموش نکنید که این برنامه مصرف آبمیوه با نوشیدن آبمیوه ترش متفاوت بوده و در این برنامه نوشیدن هر نوع آبمیوه ای مجاز است.
دستور سرآشپز: پالوده هندوانه یکی از دستورهای این بخش است. برای این کار هندوانه را داخل مخلوط کن بریزید؛ سپس کمی نعنا به این مجموعه اضافه کنید. در انتها یخ خرد شده و یک قاشق شکر را نیز به آن اضافه کنید، پالوده شما آماده است.

۳. مناسب برای ناهار
پیشنهاد دانیل کریگ و بیل کلینتون؛ رژیم فیبر یا سوپ کلم


فیبر یکی از اصلی ترین دلایل تاثیر انواع میوه و سبزی در کاهش وزن است چون باعث اشغال فضای معده در اثر جذب آب و در نتیجه افزایش حجم سبزی خورده شده و احساس سیری می شود. بهترین غذای این رژیم، سوپ کلم است. با خوردن این سوپ پس از یک هفته، ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم از وزن تان کم می شود. بیل کلینتون برای عروسی دخترش می خواست وزن کم کند؛ بنابراین از این رژیم استفاده کرد و همه چیز به خوبی تمام شد و آبرویش جلوی خانواده داماد نرفت چون قبلاً رفته بود! دانیل کریگ، بازیگر فیلم های «جیمز باند» نیز برای بازی در فیلم «خانه رویایی» از این رژیم استفاده کرده است.
پیشنهاد ستاره ای: شاخص ترین نوع کلم برای تهیه این نوع سوپ، کلم دلمه ای است. اما از انواع دیگر کلم ها نیز برای تهیه این سوپ می توان استفاده کرد.

دستور سرآشپز: داخل یک قابلمه یک نفره کمی آب بریزید. سپس هویج رنده شده یا حلقه شده را داخل قابلمه ریخته و بعد از آن نیز کلم ها را اضافه کنید. کمی نمک و ادویه اضافه کنید؛ سپس چند عدد بامیه و مارچوبه به سوپ اضافه کنید. یک ساعت بعد سوپ شما آماده است. گاهی برای تنوع به این سوپ لوبیا سبز نیز اضافه می کنند. می توانید این سوپ را با شیر نیز تهیه کنید.

۴. مناسب برای ناهار
پیشنهاد جود لاو؛ رژیم نوشیدنی های ملس!


جود لاو، طرفدار دو آتشه این رژیم می گوید: «این رژیم را می توانید برای ۲،۷ یا ۲۱ روز رعایت کنید. این کاملاً بستگی به تحمل شما دارد. در این برنامه غذایی باید هر دوس اعت یک بار، یک لیوان نوشیدنی بنوشید و تنها غذای شما در این روز همین نوشیدنی هاست. این نوع رژیم غذایی به عملکرد بهتر بدن از راه تنظیم میزان سوخت و ساز کمک می کند. تنظیم سوخت و ساز نیز به سوختن کالری های اضافی کمک می کند. آنجلینا جولی هم تمام رژیم های غذایی ممکن را امتحان می کند تا مبادا یک گرم به وزنش اضافه شود.

پیشنهاد ستاره ای: انواع نوشیدنی های مخلوط، به ویژه انواعی که طعم ملس دارند، مناسب است.

دستور سرآشپز: همان طور که از اسم این رژیم غذایی پیداست، این رژیم، رژیم غذایی قلیایی است. بنابراین برای خنثی شدن حالت اسیدی آب لیمو ترش، کیوی و سیب ترش که همگی خاصیت کاهش دهنده وزن دارند، آنها را با آب جعفری مخلوط کنید. این نوشیدنی را همراه با نصف فنجان کشمش، انجیر یا خرما بخورید.

۵. مناسب برای صبحانه
پیشنهاد جرج کلونی؛ رژیم چای


چای حاوی سه ترکیب «کافئین» ، «ال تیانین» و EGCG است. کافئین موجود در چای به عنوان محرک اشتهاست اما دو ترکیب دیگر این خاصیت را خنثی می کنند. از طرفی EGCG نیز باعث تسریع سوخت و ساز چربی ها می شود. جرج کلونی که از این رژیم خیلی راضی است.

پیشنهاد ستاره ای: نوشیدن سه فنجان چای در روز می تواند به کاهش وزن کمک کند. البته به جای آنکه چای را با قند بنوشید، آن را با یک شیرین کننده سالم مانند توت بنوشید. در رده بندی تاثیر انواع چای در کاهش و کنترل وزن به ترتیب، چای سبز، سیاه، سفید یا اولانگ قرار دارند.

دستور سرآشپز: برای استفاده از ویژگی های چای می توانید بیسکویت ساده اسفنجی تهیه کنید. ابتدا مایه بیسکویت را آماده کنید، سپس به آن اسانس چای سبز اضافه کنید.

۶. مناسب برای شام
پیشنهاد کریستین دانست و توبی مگوایر


نگاه کردن به کاسه میوه، اشتها برانگیز است، چه برسد به خوردن آنها با هدف پاکسازی بدن از وجود آلودگی ها و کاهش وزن. دلیل آن نیز دفع آلودگی ها و سموم بدن با مصرف میوه ها به دلیل آب فراوان و فیبر آنهاست. در این رژیم غذایی در روز اول هر دو ساعت یک بار باید یک نوشیدنی بدون قند، یک کاسه میوه و یک واحد پروتئین مانند ماهی، تخم مرغ یا مرغ که پروتئین های سالم تری هستند، مصرف شوند. اما دو روز بعد باید برنامه مصرف میوه جدی تر باشد. کریستین دانست برای بازی در فیلم «مالیخولیا» و توبی مگوایر برای بازی در فیلم «سی بیسکویت» از این رژیم استفاده کردند.

پیشنهاد ستاره ای: یک کاسه میوه شامل نصف طالبی، پنج عدد توت فرنگی، یک عدد انبه و یک عدد سیب خرد شده غوغا می کند. به جای طالبی می توانید از خربزه یا گرمک، به جای توت فرنگی هم می توانید از زردآلو و به جای سیب از موز استفاده کنید. این کاسه میوه به عنوان وعده ناهار و شام باید مصرف شود. در فواصل آن نیز می توان از آبمیوه طبیعی استفاده کرد.

دستور سرآشپز: در کنار میوه می توانید از پای سیب، توت فرنگی و یا انبه نیز استفاده کنید. البته این پای ها باید شیرینی خیلی کمی داشته باشند. اگر همراه آنها چای سبز هم بنوشید، رژیم قلیایی شما کامل می شود.

۷. مناسب برای ناهار
پیشنهاد کریستین بیل و سیلوستر استالونه


در این برنامه غذایی، مخلفاتی مانند سالاد، سبزی تازه، آبمیوه تازه و انواع صیفی جات جایگاه خاصی دارند. به این ترتیب که پیش از شروع هر وعده غذایی شخص باید حداقل یک بشقاب سالاد و یا یکی از انواع صیفی جات را مصرف کند؛ به این ترتیب حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می شود. کریستین بیل به عنوان غول! گرفتن رژیم های غذایی و سیلوستر استالونه برای بازگشت به فرم قبلی خود برای بازی در فیلم های «راکی ۶» و «یک بار مصرف ها» از این رژیم غذای استفاده کرده اند.

پیشنهاد ستاره ای: تهیه غذا یا سالاد با کلم، کاهو، اسفناج و… از راهکارهای مصرف این خوراکی هاست.

دستور سرآشپز ۱: کاهو یا کلم را بشویید و آنها را کاملاً خرد کنید. اگر تصمیم به تهیه سالاد کلم دارید به آن هویج رنده شده (یک عدد) ، کمی کشمش پلویی و یک عدد کدوی خرد شده و دو قاشق غذاخوری نخودفرنگی یا ذرت شیرین اضافه کنید. سس این سالاد ماست و روغن زیتون است.
دستور سرآشپز ۲: برای این منظور می توانید دلمه کلم، کاهو یا اسفناج تهیه کنید. برای این کار این سبزی ها را خوب بشویید؛ سپس از مواد گیاهی مانند فلفل، جعفری، کلم بروکلی، سیر، کمی برنج پخته به آن اضافه کنید. این مواد اولیه تهیه دلمه را داخل برگ کلم یا کاهو یا اسفناج پیچیده و مانند دلمه برگ بگذارید بپزد.

تندرستی/ شماره ۱۲۳/ شهریور ماه ۹۲/ ستاره شایگان، کارشناس تغذیه/ صفحه ۲۴
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات