امروز افتتاح شد /

لرستان خبر: امروز با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی ازمسوولان شهرستان 20 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی بروجرد به بهره برداری رسید.

به گزارش لرستان خبر، ˈمهرداد غضنفریˈ روز یکشنبه در آیین افتتاح طرحهای جهاد کشاورزی بروجرد افزود: حاصل کار بخش کشاورزی روزانه در وعده های غذایی جامعه حاضر است و این در حالی است که در این منطقه کشاورزی ارتباط مستقیم با اشتغال قشر روستایی و عشایری دارد.

 

وی ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی باید مورد توجه جدی همه مسوولان قرار گیرد و اقدامات اساسی باید در راستای بهینه سازی مصرف آب و استفاده از طرح آبیاری تحت فشار در کشاورزی صورت گیرد.

 

به گفته وی با توسعه سیستم آبیاری قطره ای و بارانی می توان در راستای افزایش تولیدات کشاورزی و مصرف بهینه آب اقدامات گسترده ی انجام داد.

 

وی همچنین گفت: مدیریت جهادکشاورزی لرستان اقدامات گسترده ای در این راستا آغاز نموده و به زودی اعتبارات چشمگیری یرای توسعه سیستم آبیاری تحت فشار به استان تزریق خواهد شد.

 

غضنفری تاکید کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، 82 پروژه مختلف در سطح استان به بهرهبرداری خواهد رسید.

 

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بروجرد نیز در این آیین گفت: هم اکنون دوهزارو 750هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد به سیستم آبیاری تحت فشارمجهز می باشند.
 

ˈ رضا امینیˈ افزود: تجهیز اراضی کشاورزی بروجردبه سیستم آبیاری قطره ای و بارانی بیشتر از سال 90 با پرداخت 85درصد یارانه بلاعوض رونق گرفته است.

 

وی گفت: از این میزان اراضی دو هزارهکتاربه سیستم آبیاری بارانی و 750 هکتاربه سیستم آبیاری قطره ای تجهیز می باشند.

 

به گفته وی در صورت تامین اعتبار به زودی دو هزار هکتاردیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز خواهند شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات