لرستان خبر گزارش می دهد؛

سرنوشت «تصفیه خانه» شماره 2 شهرک صنعتی خرم آباد با وجود تکمیل شدن 100 درصدی در حالی از ابهام بوده و این موضوع در سکوت مسولان سلامتی مردم استان را به خطر انداخته است.

به گزارش لرستان خبر، هفته گذشته خبری به دست ما رسید که «تصفیه خانه» شماره 2 شهرک صنعتی خرم آباد بیش از چند ماه تکمیل شده و آماده بهره برداری است اما مسایل شخصی مانع از افتتاح این پروژه مهم زیست محیطی در مرکز استان لرستان شده است.

 

 

بعد از پیگیری های انجام شده سید ابراهیم معصومی مدیر عامل شرکت جاویدان خزر به عنوان مجری این پروژه به لرستان خبر اعلام کرد که طرح تصفیه خانه شرکت شهرک های صنعتی شماره دو خرم آباد مدت هاست که تکمیل شده اما کارفرما یعنی شرکت شهرک های صنعتی لرستان از تحویل پروژه و عمل به تعهدات خود در قبال شرکت مجری شانه خالی می کند.

 

 

مجری پروژه تصفیه خانه خرم آباد با ارائه سندهایی مکتوب بیان کرد: مراکز نظارتی و مشاوران، تکمیل و آماده بودن پروژه را تائید کرده اما به دلایل شخصی، پروژه تحویل گرفته نشده و طرح هم اکنون در حال نابودشدن است.

 

812320282_93978

 

بعد از انتشار  گزارش لرستان خبربا عنوان «وقتی تصفیه خانه خرم آباد به «تسویه خانه» تبدیل می شود/ سودجویی مسئول دولتی عامل تخریب پروژه 60 میلیاردی»محمدرضا پور آزادی معاون فنی شهرک صنعتی لرستان نسبت به گفته های مجری طرح واکنش نشان داد و در جلسه ای با مدیر پایگاه لرستان خبر، ضمن ارائه اسناد مکتوب ، حرف های وی را فاقد اعتبار دانست ولی حاضر به انتشار مستندات خود برای درج در این رسانه نشد.

 

 

پیگیری های مکرر ما از پور آزادی معاون فنی شهرک صنعتی لرستان به نتیجه نرسید و وی حاضر به گفت و گو در مورد شبهات وارده نشد.

 

 

بعد از صحبت های معصومی مجری طرح و پورآزادی معاون شهرک صنعتی برای روشن شدن موضوع به سراغ جمشیدی مدیرعامل سابق شهرک صنعتی لرستان رفتیم که در زمان مدیریت وی عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده بود.

 

812212335_98389

 

جمشیدی مدیرعامل سابق شهرک صنعتی لرستان در گفت و گو با لرستان خبر اظهار داشت: این پروژه تا اسفنده 90 که مدیریت شهرک های صنعتی با بنده بود حدود 85 درصد پیشرفت داشت که این پیشرفت در مدت یک سال حاصل شده  و وسایل لازم برای تکمیل 15 درصد دیگر هم خریداری و آماده نصب بود.

 

 

وی با اشاره به ضرروت احداث سریع و بدونه فوت وقت تصفیه خانه شماره 2 شهرک صنعتی عنوان کرد: بزرگترین سفره آب زیرزمینی استان لرستان در منطقه شهرک های صنعتی قرار گرفته است و متاسفانه فاضلاب خطرناک و پساب صنعتی بدونه تصفیه شهرک صنعتی، به این منطقه سرازیر شده است و وضعیت بسیار حساس است.

 

 

مدیرعامل سابق شهرک صنعتی لرستان افزود: تصفیه خانه شماره 2 خرم آباد آماده بهره برداری است  و باید قبل از نابود شدن افتتاح شود تا سلامتی مردم بیش از این به خطر نیفتد و بیت المال به هدر نرود اما متاسفانه این پروژه  سلامت محور لرستان با وجود آماده شدن کامل، در خطر تخریب است.

 

812321478_93142

 

آلودگی سفره‌های زیر زمینی و به خطر افتادن سلامتی مردم، هدر رفتن میلیاردها تومان پول بیت المال و ... مهم ترین موضوعای است که با تاخیر در افتتاح تصفیه خانه شماره دو، سلامت مردم شهرستان خرم آباد را تهدید می کند و اگر این مجتمع به بهره برداری نرسد مواد شیمایی و پسماندهای شهرک صنعتی بلای جان مردم مرکز لرستان می شود.

 

 

نکته ای که بیش از  پیش  ذهن را درگیر  می کند این است که چرا با وجود گذشت ماه ها از تکمیل پروژه، مدیریت ارشد استان به آن ورود نکرده؟ و یا اگر نقصی دارد چرا چند ماه به خاطر نقایصی کوچک طرح به حال خود رها شده و در خطر تخریب شدن قرار گرفته است.

 

 

آیا مسئولان نظارتی از معطل ماندن پروژه ای میلیاردی لرستان خبر دارند؟ آیا از شبهاتی که به عنوان «رانت خواری» در این پرونده مطرح شده خبر دارند؟

 

 

پایگاه خبری تحلیلی لرستان خبر بنا بر رسالت خود پیگیر این پرونده بوده تا میلیاردها تومان هزینه بیت المال در لرستان نابود نشود و پروژه ای که می تواند نقش مهمی در سلامت مردم داشته باشد زودتر افتتاح و به مردم خدمات رسانی کند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سیدمحمدصادق محمدی وفایی


    چکامه و مرضش!

    شخصی به مطب رفت دکتر گفت کجایت درد می کند؟ گفت موی سرم!

    گفت نهار چه خورده ای ؟

    گفت: نان و یخ !

    دکتر فرمود : چه گویم تو را نه نهارت مثل نهار است و نه مریضیت چون مریضی!

    حال خبردار شدم بازیگری به نام «چکامه»کشف حجاب کرده است ! و سند این بی شرمی و بی عقلییش را در صفحه اینستاگرام درج کرده است!

    نامش چیست ؟ چکامه!

    فامیلی؟ چمن ماه

    چه کرده است؟ کشف حجاب!

    ای نگون بخت نه نامت را، اسلامی یافتم و نه کارت را، انسانی و شرعی دیدم! گل شیفته به چه رسید که به او اقتدا کردی؟! حیف از آن ماه که در«چمن ماهت» اسیرشده است!

    امام کاظم(ع) فرمودند هر چیزی که می بینید درآن عبرتی است. خانواده ها به هوش باشند و به اعتقادات فرزندانشان اهمیت بدهند.و گرنه چکامه و گل شیفته ها ادامه دار خواهند شد.

    از نظر شریعت اسلامی اگر اعتقادات براساس بینش استوار شوند، کوه جا به جا می شود ولی کوچکترین تزلزلی در انسان معتقد به وجود نخواهد آمد.

  • محمد

    کاملا قصد و غرض این سایت معلومه جمشیدی که یه معلم بود چیزی از صنعت نمیدونست اگه خیلی کار بلد بود بیشتر از یکسال و چند ماه میموند برای مدیرعاملی شهرک خسته نباشید به مهندس محمدی و مهندس پورآزادی

  • مهدی

    سلام منم جمشیدی رو میشناسم کل کاراش الکی و جهت تبلیغ بود نمیخوام راجع به موضوع اظهار نظر کنم ولی برای مشکل الان نباید سراغ مدیر چهار سال پیش رفت قطعأ اطلاعات درستی به شما نخواهد داد .

  • ریگ به کفش

    سلام. از انجایی که پورآزادی حاضر به مصاحبه نیست معلومه که ریگی به کفش داره

    باید قوه قضا ورود کنه

  • رانت خوار

    شنیدیم بازرسی جمع بندی کرده و مشخص شده شهرک های صنعتی مشکل داره و محکوم شدند

    خداوکیلی این دوستان تو چهارسال اگه راست می گفتند چرا نقص های کوچک رو نسپوردند پیمانکار دیگه؟

    اگر این پیمانکار مشکل داره خب برای رفع نص کوچک می دادید پیمانکار کوچک

    مردم استان چه گناهی کردند اسیر رانت خواری ها بشند؟

    یک پروژه هم که اماده افتتاح است اینجوری میخوان خرابش کنند

    خدا لعنت کند کسانی را که به بیت المال و مردم این استان خیانت کرده و ضربه می زنند

    لعنت بر رانت خوارها و فاسدین

  • سعید

    تا زمانی که دستگاهای ذیربط نظارتی استان چشم برروی اینگونه رانت خواری ها و سود جویی افراد از پست و مقام دولتی بسته نگه دارند این استان با سرعت بیشری در ورطه سقوط پیش خواهد رفت و گناه این چشم پوشی و خیانت بیشتر از آن مقام دولتی خطاکار است

  • محمد

    هم پوراذادی از شهرک تشریف برد هم مدیدعامل جناب محمدی ک من از کل جریان خبردارم از اول پروژه تاچندروز پیش خدایش معصومی گناهی نداره

نظرات