گزارشی از گردهمایی «همدلی هسته‌ای، محرمانه نداریم»

دکتر عبدالملکی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی موضوع دیپلماسی اقتصادی را رها کرده است گفت: یکی از مسئولان سازمان‌های اقتصادی در دولت قبل تعریف می کرد که می خواستیم چند پمپ برای تاسیسات خود نصب کنیم سفیر انگلیس شخصا سه بار از ما پیگیری می کرد تا از پمپ های انگلیسی خریداری کنیم.

به گزارش لرستان خبر،  گردهمایی "همدلی هسته‌ای" با شعار "توافق محرمانه نداریم" در تالار ابن‌سینا مشهد مقدس با حضور کارشناسان سیاسی، اقتصادی و فنی برگزار شد.
 
 
 
 
در ابتدای این برنامه که همزمان به صورت اینترنتی پخش می‌شد، مسعود یوسف‌پور شاعر جوان مشهدی شعری را پیرامون مذاکرات هسته‌ای که ویژه این برنامه سروده بود، قرائت نمود:
 
 
 
این توافق‌ها گمانم معضلش خوش‌بینی است
وعده‌های غرب مطمئناً جنسش چینی است
گر نمی‌فهمد کسی حرف ولی را
مشکلش از همان خوابیدن زنگ کلاس دینی است
عده‌ای کلاً همین‌طورند شاد و خنده‌رو
ما نمی‌دانیم، حتماً وقت خودشیرینی است
این‌که نیروگاه‌های هسته‌ای را بسته‌اند
حرف سنگینی ست آری، آخر سنگینی است
دل‌خوشم با آبمیوه گیری، اصلاً دوستان
من شنیدم کار دکتر صالحی تضمینی است
بحث حفظ عزت ملی ست اما دیر نیست
باختن معنا ندارد، دور ما تمرینی است
هیچ‌چیزی محرمانه نیست حتی فکت شیت
راه پایان بردن این شعر، نقطه چینی است
 
 
 
 
برنامه با نشست تخصصی کارشناسان پیرامون مذاکرات هسته‌ای که توسط مصطفی باقر زاده کارشناس ارشد فیزیک هسته‌ای اداره می‌شد، ادامه یافت.
 
 
دکتر حجت عبدالملکی اقتصاددان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام( از بُعد اقتصادی به موضوع مذاکرات هسته‌ای نگاه انداخت و یادآور شد که علت اصلی اقتصاد کشور ما، تحریم‌ها نیست، و ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که از سال ۹۰ تا ۹۲ انجام دادیم فقط ۱۰درصد از تورم به تحریم‌ها مربوط می‌شود یعنی در جریان تحریم‌ها نباید تورم بیش از ۲۵ درصد می‌داشتیم بنابراین بخش عمده آنچه در اقتصاد ایران اتفاق افتاده است ربطی به تحریم‌ها ندارد.
 
 
فقط ۱۰درصد اقتصاد ایران، وابسته به تحریم‌ها است
 
 
وی با اشاره به سخن اقتصاددان‌های آمریکایی که «اقتصاد ایران، اقتصاد بزرگی است که تنها ۱۰ درصد وابستگی خارجی دارد و آمریکا نمی‌تواند آن را به چالش بکشد»، تصریح کرد: در طراحی‌هایی که صورت گرفت آن‌ها گفتند که اگرچه اقتصاد ایران عظیم است ولی ما می‌توانیم با استفاده از ناکارآمدی‌های اقتصاد ایران که شکل خاصی دارد آن را از کار بیندازیم همچنین اعمال تحریم‌ها باعث می‌شود، یک سری خصومت‌ها از داخل ایران به وجود آید که اقتصاد ایران را از پای درمی‌آورد.
 
 
 
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه، تحریم‌های بانکی و نفت را از مهم‌ترین تحریم‌ها دانست و افزود: آمریکایی‌ها از طریق اعمال این دو تحریم باعث افزایش دلار می‌شود، درواقع  تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و دولت ایران کاری خواهند کرد که قیمت دلار افزایش یابد بنابراین بخشی از صنعت ایران تعطیل می‌شود چراکه اصرار مصرف‌کننده ایرانی به مصرف کالاهای خارجی باعث می‌شود؛ بسیاری کارگران بیکار(افزایش بیکاری) و تولید کمتر شود(افزایش تورم) پس اگرچه تحریم به‌صورت مستقیم تأثیری در اقتصاد کشور ندارند ولی  سیستم‌های داخلی ناکارآمد ایران خود بقیه کارها را در این جهت انجام خواهند داد.
 
 
اهمیت اصلاح مدیریت اقتصادی کشور
 
 
عبدالملکی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که کلید مشکلات کشور در لوازن، ژنو و نیویورک نیست بلکه در داخل کشور است، تصریح کرد: فرهنگ مصرف، مدیریت اقتصادی کشور و بانک‌های ما باید اصلاح شود؛ متأسفانه امروزه از هر مسئولی که دلیل مشکلات را جویا می‌شویم به تحریم‌ها نسبت می‌دهد درصورتی‌که این‌طور نیست.
 
 
وی با تأکید بر این‌که ما خواهان توافق خوب هستیم، اظهار کرد: توافق خوب توافقی است که عزت و منافع ما را تأمین و بخشی از تحریم‌ها را رفع کند؛ ما به توافق بد نیاز نداریم و بدون آن مشکلات خود را حل خواهیم کرد، حتی اگر هم بخواهیم و تحریم‌ها را بردارند بازهم مشکلات ما حل نمی‌شوند.
 
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع)، ایجاد مشکل برای نیروی انسانی متخصص در کشور را به‌عنوان یکی از دیگر مشکلات دانست و افزود: بر اساس اذعان خود غربی‌ها آن‌ها با این مذاکرات موفق شدند دانشمندان هسته‌ای ایران را متفرق کنند که این‌یک معضل برای کشور به شمار می‌رود.
 
 
عبدالملکی بابیان این‌که متأسفانه در کشور ما وجود امید واهی به رفع تحریم‌ها مانعی برای به ثمر رسیدن امور بزرگ است، اظهار کرد: قرار نیست حتی با برداشته شدن تحریم‌ها اتفاق بزرگی در اقتصاد ایران به وجود آید و فقط باعث می‌شود اقتصاد و نیروی مولد اقتصاد ما از توقف به کما برود، وجود چنین سیستمی در کشور به نفع آمریکایی‌ها است چراکه اقتصاد ما را متوقف کرده است.
 
همایش همدلی هسته ای
 
جنگ ایران با آمریکا، جنگ تمدنی است
 
 
 
 
وی با اشاره به فرموده رهبری که جنگ ایران با آمریکا یک جنگ تمدنی است، خاطرنشان کرد: بسیار ساده‌لوحانه خواهد بود اگر فکر کنیم که مسئله آمریکا با ایران، سانتریفیوژ و کاهش تعداد آن است بلکه او هدف بزرگ‌تر و نابودی جمهوری اسلامی ایران است.
 
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع) بابیان این‌که انقلاب اسلامی باعث حرکت تمدن اسلامی به سمت بیداری اسلامی در جهان شد و قدرتمند بودن ایران و کسانی که او را همراهی می‌کنند ازجمله  آینده‌پژوهی غربی‌ها است، اضافه کرد: تحریم‌های ایران از سال ۸۸ و همزمان با تشدید جریان بیداری اسلامی شدت یافت. این بزرگ‌ترین ترس آمریکا و کشورهای غربی به شمار می‌رود که تمدن اسلامی که با سرکردگی ایران  در جهان رو به  توسعه و گسترش است در برابر تمدن غرب قرارگرفته و غرب را شکست خواهد داد.
 
 
ضرورت اصلاح بانک‌ها و حمایت از تولیدکنندگان
 
عبدالملکی اظهار کرد: در سناریوی خوش‌بینانه و در بهترین حالت اگر با حفظ همه دست آوردها، همه تحریم‌ها لغو شود، این امر باعث افزایش صادرات نفت خام، افزایش واردات کالاهای خارجی و حضور بیشتر شرکت‌های نفتی غربی، افزایش قیمت زمین و مسکن(بیماری هلندی) و کاهش تورم در بعضی بخش‌ها و افزایش آن در برخی دیگر می‌شود که درنتیجه آن، کاهش تولید ملی و وابستگی کشور قطعی خواهد بود و در این حالت ایران بیشتر شکننده می‌شود.
 
 
 
وی بابیان این‌که اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی می‌گوید به‌جای تلاش بیهوده برای رفع تحریم (که برداشته نخواهند شد چراکه این‌طور طراحی‌شده است)، باید همه سعی خود را بر اصلاح سیستم بانکی داشته باشیم و از تولیدکنندگان داخلی برای تولید ملی دفاع کنیم؛ سرمایه‌گذاری خارجی سهم ناچیزی در اقتصاد کشور دارد. در کل جریان تحریم ها سرمایه گذاری خارجی ما از ۴.۲ میلیارد دلار به ۳.۱ میلیارد رسیده است.
 
 
 
 
مذاکره را رها کنید، دیپلماسی اقتصادی را در پیش بگیرید
 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) گفت: به جای اینکه در طول این یکسال و هشت ماه به مذاکره با طرف غربی بپردازیم باید به سراغ دیپلماسی اقتصادی می رفتیم. دپیلماسی اقتصادی یعنی اینکه کشور بولیوی به دنبال تولید برق حرارتی است و شرکت ایرانی مپنا ۳۰ تا ۴۰ توربین تولید کرده است و این روی دستش مانده است و می تواند نیروگاه احداث کند.
 
 
دکتر عبدالملکی خاطر نشان کرد: اقای ظریف اگر شما در دیپلماسی قوی هستید به سراغ فرصت های اقتصادی بروید که آورده اینها چندین برابر پول هایی است که غربی ها می خواهند در مذاکرات آزاد بکنند که آن هم معلوم نیست.
 
 
وی افزود: دیپلماسی اقتصادی یعنی شرکت ما در مناقصه ای پیرامون تاسیسات نیروگاهی برنده می شود ولی شرکت زیمنس آلمان قرارداد می بنند و بعدها مشخص می شود سفیر و وزیر خارجه المان برای شرکت خودشان لابی کرده اند. چون دستگاه دیپلماسی ما خواب است
 
 
این اقتصاددان اضافه کرد: یکی از مسئولان سازمان های اقتصادی در دولت قبل تعریف می کرد که می خواستیم چند پمپ برای تاسیسات خود نصب کنیم سفیر انگلیس شخصا سه بار از ما پیگیری می کرد تا از پمپ های انگلیسی خریداری کنیم.
 
 
در ادامه برنامه دکتر فؤاد ایزدی عضو هیئت‌علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران از بُعد سیاسی و بین‌المللی به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و با اشاره به اینکه در حال حاضر تفکرات اغلب افراد جامعه در ارتباط با موضوع هسته‌ای با واقعیت‌ها هماهنگ نیست، اظهار داشت: در دوره‌های گذشته نتانیاهو و رژیم صهیونیستی مخالف توافق با جمهوری اسلامی بودند و حتی برخی از چهره‌های سیاسی و تاریخ‌مصرف گذشته هم گفته بودند، افرادی که نقدهایی به این بحث دارند با رژیم صهیونیستی همبستگی دارند.
 
 
 
 
وی ادامه داد: در جلسه سنا، جان کری بحثی را درزمینهٔ توافق هسته‌ای و نظر نتانیاهو مطرح می‌کند و می‌گوید؛ زمانی که این توافق در ژنو انجام شد نتانیاهو مخالفت می‌کرد و اعلام می‌داشت که این توافق خوب نیست اما اکنون این فرد بر ادامه توافق ژنو تأکید دارد.
 
 
نتانیاهو به جمع موافقان توافق هسته‌ا‌ی پیوسته است
 
 
 
این استاد دانشگاه تهران و کارشناس سیاست خارجی افزود: ایران در حوزه هسته‌ای عقب‌نشینی کرده است، امتیازات متعددی داده و امتیازات جدی هم نگرفته و جمهوری اسلامی موبه‌مو همه خواسته‌های طرف مقابل را اجرایی کرده و گزاره برگ آمریکایی را هم موبه‌مو اجرا کرده است.
 
 
به گفته ایزدی اگر نتانیاهو از همان ابتدا مخالف مذاکرات و توافق بود اما در حال حاضر به موافقان توافق هسته‌ای پیوسته است و وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید؛ همه به این نتیجه رسیده‌اند که این توافق کارآمد بوده است.
 
 
وی تصریح کرد: بعد از انتشار متن لوزان، اسرائیلی‌ها موافق این متن بوده و تعجب کردند که ایران این‌همه به‌طرف مقابل امتیاز داده است.
 
 
 
 
وی با اشاره به تعلیق نشدن تحریم‌های کشتیرانی و بیمه، یادآور شد: تحریم‌های اصلی که شامل نفتی و بانکی است، قرار نیست برداشته شود و اوباما بارها این مسئله را مطرح کرده اما گروه مذاکره‌کننده ما عنوان می‌کنند که این صحبت‌ها مصرف داخلی دارد ولی نباید فراموش کرد که مصرف داخلی به این معنا نبوده که آن را اجرایی نکرده و یا غلط است.
 
 
اگر قرار نیست تحریم‌ها برداشته شود پس برای چه مذاکره می‌کنیم؟/ توافق به هر قیمتی برای دولت یازدهم کارکرد انتخاباتی دارد
 
 
ایزدی گفت: در متن لوزان اصلاً در مورد لغو تحریم‌ها صحبت نشده حال سؤال اینجاست که اگر قرار نیست تحریم‌ها برداشته شود پس ما برای چه مذاکره می‌کنیم و حتی به‌طرف مقابل امتیاز هم می‌دهیم؟ به نظر بنده هدف تیم مذاکره‌کننده برداشتن تحریم‌ها نیست بلکه هدف آنان رسیدن به توافق به هر قیمتی هست و این امر برای دولت یازدهم کارکرد انتخاباتی دارد.
 
 
وی افزود: عراقچی عنوان کرده که برای برداشتن تحریم‌ها مذاکره نمی‌کنند و در همین راستا معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفته است که ارزش تعامل با آمریکا بیش از موضوع هسته‌ای است و ما به‌عنوان کارشناسان سیاست خارجی این امر را به تفکر سیاست خارجی پسر خوب تعبیر می‌کنیم و می‌گوییم این نوع تفکر امتحان خود را در منطقه پس داده و جواب نداده است به‌طوری‌که قذافی، مرسی و یاسر عرفات همین سیاست را در پیش‌گرفته اما شکست خوردند لذا رئیس‌جمهور باید این مسیر را بازطراحی کنند.
 
 
وی یادآور شد: حدود ۶ روز پیش ۱۵۰ نماینده دموکرات آمریکا نامه‌ای نوشتند و از اوباما برای مذاکره با ایران تشکر کرده و گفتند که ما اگر این مذاکرات را ادامه نداده و یا با شکست روبه‌رو می‌شدیم؛ نمی‌توانستیم برنامه هسته‌ای را متوقف کنیم و حتی تمام تحریم‌ها فرومی‌پاشید، این امر نشان می‌دهد که طرف مقابل به توافق و مذاکرات نیاز دارد و اگر این توافق با شیوه فعلی ادامه یابد یعنی تیم هسته‌ای ما در زمین اوباما بازی کرده و به‌طرف مقابل کمک می‌کند اما آنچه ما می‌خواهیم کمک به حفظ استقلال و عزت جمهوری اسلامی است.
 
 
 
 
یکی از مشکلات در میان رسانه‌های ایران است که رصد عمیقی از طرف مقابل ندارند
 
 
این کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات در میان رسانه‌های ایران است که رصد عمیقی از طرف مقابل نداشته و در حقیقت دشمن‌شناسی در کشور ما ضعیف است بنابراین ما به کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای و افرادی که بتوانند از دستاوردهای شهدایی نظیر احمدی روشن دفاع کنند نیاز داریم.
 
 
وی بیان کرد: طرف مقابل می‌خواهد از فناوری هسته‌ای ایران به‌عنوان یک اهرم قدرت استفاده کند و بعدازاین مرحله می‌خواهند به سمت سایر اهرم‌های قدرت رفته و جایگاه ایران را در منطقه ضعیف جلوه دهند چراکه آنان می‌دانند جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا قدرتمند است و طرفدارهای پروپاقرص خود را دارد و با کوچک‌ترین حرکت نتانیاهو، ۱۰ هزار موشک بر روی سرش ریخته می‌شود.
 
 
ایزدی گفت: در آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی دو دیدگاه وجود دارد، یک دسته اعمال تحریم‌های بیشتر را چاره کار می‌دانند اما دسته دیگر اعلام می‌کنند به‌جای حمله نظامی به فردو، کاری کنیم که خود ایران فردو را تعطیل و تبدیل به پارک علم و فناوری کند.
 
 
وی ادامه داد: عملاً اعمال تحریم‌های بیشتر بر روی ایران جواب نداده و حتی آمریکایی‌ها اعتقاددارند این امر ایران را قدرتمندتر نیز کرده است بنابراین آنان تاکتیک را تغییر داده و اوباما به دنبال روشی است که جمهوری اسلامی خود فردو را تعطیل کند چراکه در روش‌های قبلی و با گسترش تحریم‌ها، ایران بیشتر مقاومت می‌کرد اما در این روش آمریکایی‌ها موفق‌تر هستند.
 
 
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: هم‌اکنون قرار شده که طرف مقابل نه‌تنها بحث هسته‌ای ما را مدیریت کند بلکه می‌خواهند دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های کشور را رصد و هر چیزی که به انرژی هسته‌ای ارتباط دارد را متوقف کنند، بی‌تردید با این وضعیت استقلال کشورمان زیرسوال می‌رود و دیگر چیزی از کشور باقی نمی‌ماند.
 
 
میهمان دیگر این برنامه دکتر سید محمود آقامیری عضو هیئت‌علمی دانشگاه و نماینده ایران در پروژه هسته‌ای سزامی بود که به‌صورت تلفنی سخنان خود را در حوزه فنی مذاکرات هسته‌ای بیان نمود.
 
 
 
 
وی اظهار داشت: بیانیه لوزان برای بحث هسته‌ای ما مناسب نیست چراکه در قالب این بیانیه فردو خاصیت اصلی خود را از دست می‌دهد و آن شرایطی که برای قدرت غنی‌سازی داشتیم با محدودیت روبه‌رو می‌شود.
 
 
غیرفعال شدن نیروی انسانی عمده‌ترین مشکل تعلیق صنعت هسته‌ای
 
 
وی ادامه داد: این امر بیشتر یک حالت سیاسی دارد تا اینکه جنبه منطقی داشته باشد و مسئله نیروی انسانی ما که در این سال‌ها تربیت‌شده‌اند؛ به‌واسطه این تغییرات دچار سرخوردگی می‌شود.
 
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به اینکه بیانیه لوزان نکات مثبتی هم دارد، گفت: مهم‌ترین نکته مثبت این بیانیه این است که اصل غنی‌سازی به رسمیت شناخته‌شده است.
 
 
برگشت‌پذیری برنامه هسته‌ای ظرف ۵ یا ۶ سال امکان‌پذیر نیست
 
 
عضو شورای بین‌المللی خاورمیانه سزامی در ارتباط با برگشت‌پذیری انرژی هسته‌ای و هزینه آن اظهار داشت: برگشت‌پذیری در برنامه هسته‌ای ظرف ۵ یا ۶ سال هم امکان‌پذیر نیست و معلوم نیست نیروی انسانی ما بتواند دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.
 
 
وی درزمینهٔ پروتکل الحاقی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما اعلام کرده که پروتکل الحاقی و بالاتر از آن را می‌پذیریم اما باید کاری کرد که تیم ما این امر را نپذیرد، هرچند که این پروتکل درنهایت باید در مجلس به تصویب برسد.
 
 
آقامیری بیان کرد: توقف برنامه‌های هسته‌ای در سال ۸۲ خسارت‌های فراوانی را بر نیروی انسانی و تجهیزات تحمیل کرد و غربی‌ها هم در این سال‌ها با اعمال تحریم‌ها به دنبال فشار آوردن بر ملت ایران بودند.
 
 
 
 
صدیقه سالاری، مادر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این گردهمایی اظهار کرد: در ۲۰ فروردین سال ۸۵ که اعلام شد کشور ایران به انرژی هسته‌ای دست پیداکرده، روز مبارکی در یاد و خاطر تمام ایرانیان باقی ماند و نامبارک هنگامی است که نسبت به انرژی هسته‌ای تعلیق انجام دهیم.
 
 
سالاری در ادامه بابیان این‌که مقاومت و دانش جوانان این سرزمین بود که ایران توانست به دستاوردهای عظیمی همچون انرژی هسته‌ای دست پیدا کند، گفت: هرچند کشور را تحریم کردند و هرروز بر تعداد تحریم‌ها افزوده می‌شود اما باوجود تحریم بودن شاهد پیشرفت کشور بودیم؛ دشمنان فشار زیادی به کشور اعمال کرده‌اند اما مردم سرزمین اسلامی و جوان‌های انقلابی بیش‌ازپیش پای‌کار بودند.
 
 
دولت فکر می‌کند عده‌ای آن‌سوی مرزها به فکر منافع او هستند
 
 
وی با اشاره به اینکه دو سال از آغاز فعالیت دولت می‌گذرد و فعالیت چشم‌گیری انجام نداده است، بیان داشت: دولت کشورمان بااینکه دو سال از فعالیتش می‌گذرد، به‌جای اینکه فعالیت به سزا و تأثیرگذاری برای بهبود وضعیت کشور و جامعه انجام دهد گمان می‌کند که در آن‌سوی مرزها عده‌ای نشسته‌اند و به فکر منافع او هستند.
 
 
وی به نگرانی و دغدغه کشورها اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: ما دست خود را به سمت آن‌طرف مرزها دراز کرده‌ایم درحالی‌که کشورهای مسلمان در منطقه نگران هستند که نکند ایران با غرب همکاری کند و به سمت آنان برود.
 
 
مادر شهید احمدی روشن بابیان اینکه ما تنها در قبال ملت ایران مسئول نیستیم، تصریح کرد: ما باید جوابگوی ملت‌های دیگر نیز باشیم؛ کشورهایی که دست یاری به سمت ایران دراز کرده‌اند را باید بفشاریم اما امروز به دنبال جلب اعتماد غرب هستیم.
 
 
وی یادآور شد: من، پدر و همسر شهید احمدی روشن به نشانه اعتراض به وضعیت موجود در خصوص مسائل هسته‌ای و مذاکرات در هیچ مراسمی شرکت نکرده‌ایم.
 
 
توهین و تحقیر شنیده‌ایم اما در برنامه‌هایی که رییس‌جمهور بود، حضور نداشتیم
 
 
سالاری ادامه داد: توهین و تحقیرهای بسیاری شنیده‌ایم اما در هیچ برنامه‌ای که در رئیس‌جمهور کشور، وزیر امور خارجه و حتی آقای صالحی حضورداشته باشد، شرکت نکرده‌ایم و در کنار آن نیز تحقیرشده‌ایم که البته مهم نیست، زیرا در برابر حرف حق موضع خواهند گرفت.
 
 
وی خاطرنشان کرد: مصطفی تشخیص داده بود که فعالیت در سایت نطنز مدنظر رهبری است، خواسته امام خود تشخیص داده و آن را استجابت کرد و در آنجا مشغول به فعالیت شد که به لطف خدا شاهد دستاوردهای آنان هستیم، البته اگر آن را تعلیق نکنند و دستاوردهای آنان را از بین نبرند.
 
 
در ادامه حواشی این همایش را می‌خوانیم:
 
 
* در روی سِن، نمادی از یک دستگاه سانتریفیوژ و تعدادی دستگاه آبمیوه گیری قرار گرفته بود و نوشته‌ای با این مضمون که کارایی جدید سانتریفیوژهای پیشرفته در نقش یک دستگاه آبمیوه گیری است! در کنار آن نصب شده بود.
 
 
 
 
* این گردهمایی به صورت زنده اینترنتی در سایت‌های خبری «قاصدنیوز»، «بصرنیوز» و «مستضعفین تی‌وی» پخش می‌شد که مورد استقبال آن دسته از افرادی که در برنامه حاضر نبودند قرار گرفت. مطابق اعلام مسئولان همایش، بیش از هزار نفر به صورت زنده این برنامه را مشاهده کرده اند.
 
 
* کارشناس مجری برنامه به نمایندگی از حاضران، چادر مادر شهید مصطفی احمدی روشن را بوسید.
 
 
* در هنگام خروج حاضران، تئاتر کوتاه «یوزپلنگی که الاغ می‌شود» اجرا شد که مورد استقبال آنان قرار گرفت.
 
 
 
 
- در محل چهارراه دکترا، تابلو نوشته ای با عنوان « نه به مذاکرات زیر سایه تهدید دشمن» نصب شده بود که عابران نظرات خود را در این باره می نوشتند. همچنین نمایش «میز مذاکره در زیر سایه تهدید» نیز اجرا می شد.
 
 
 
 
 
 
- در میان حاضران لوح فشرده مستندهای مرتبط با موضوع مذاکرات هسته ای توزیع گردید.
منبع: قاصدنیوز
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات