20 شهریور /

لرستان خبر: مدیر کل اموزش و پرورش لرستان از توزیع همزمان با سراسر کشور کتب درسی از 20 شهریور ماه جاری در این استان خبر داد .

لرستان خبر ،ˈگودرز کریمی فر ˈ روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود : توزیع کتاب های درسی در دوره ابتدایی توسط واحدهای آموزشی و در دوره اول و دوم متوسطه از طریق کتابفروشی های سطح شهر انجام می شود.
 

وی اظهار داشت : در دوره ابتدایی یک میلیون و 344 هزار جلد کتاب در بین دانش آموزان توزیع می شود و بیش از 360 هزار لوح فشرده آموزشی نیز در کلیه پایه های ابتدایی تهیه شده که در اختیار آنان قرار می گیرد.
 

وی تصریح کرد :تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه 49 هزار و 49 نفر و تعداد دانش آموزان دوره دوم متوسطه 36 هزار و 521 دانش آموز است .
 

کریمی فر گفت : کتاب های درسی این بخش توسط کتابفروشی های شهرستان ها توزیع می شود که بر این اساس 273 کتابفروشی در سطح استان از 20شهریورماه کار توزیع یک میلیون و27 هزار کتاب درسی دانش آموزان این دوره ها را آغاز خواهند کرد.
 

کارشناس توزیع کتاب های درسی آموزش و پرورش لرستان نیز درخصوص کتب پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان اظهار داشت: در پایه پیش دانشگاهی تعداد 130 هزار و 473 جلد کتاب در رشته های ریاضی، تجربی و انسانی بین 13 هزار و 473 دانش آموز پیش دانشگاهی توزیع می شود.



ˈنصرت دریکوندˈ افزود : توزیع کتب فنی و حرفه ای و کار و دانش را فقط از طریق واحدهای هنرستانی امکان پذیر است .


وی اظهار داشت : تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای هشت هزار و 768 نفر و کار و دانش 9 هزار و 248 دانش آموز در 77 رشته تحصیلی است که در این رابطه 180 هزار و 160 جلد کتاب درسی در این بخش در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.
 

دریکوند گفت : قیمت کتب بر اساس بهای درج شده در پشت جلد آنها محاسبه می شود و فروشندگان مجاز به اضافه کردن به قیمت های اعلام شده نیستند .
 

وی تصریح کرد : کتابفروشی ها حق فروش لوازم التحریر به همراه کتب درسی را ندارند و اولیاء می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره ارزیابی عملکرد ادارات مناطق و شهرستانها خبر دهند .

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات