استمرار پیگیری‌های لرستان خبر؛

ترویج بی حیایی در لرستان از طریق مانکن ها در سطح استان موضوعی است که سبب ناراحتی مردم غیرتمند لرستان شده و خواهان مشخص شدن چهارچوبی برای کنترل این وضعیت شده اند.

به گزارش لرستان خبر، ترویج بی حیایی در لرستان از طریق مانکن ها در سطح استان موضوعی است که سبب ناراحتی مردم غیرتمند لرستان شده و خواهان مشخص شدن چهارچوبی برای کنترل این وضعیت شده اند.

 

6 اردیبهشت ماه جاری مطلبی با عنوان« حیازدایی مانکن ها پشت ویترین های شهر/ترویج مدهای غربی در بازارهای لرستان و خواب مسئولان+تصاویر» توسط پایگاه خبری لرستان خبر کار شد و از مسئولان مربوطه خواسته شد که در باره این موضوع راهکار ی اندیشیده شود.

 

اکنون حدود یک ماه از این مطالبه مردم گذشته ولی هنوز راهکاری از سوی مسئولان لرستان برای این امر اتخاذ نشده است.

 

نکته ای که بیش از حد در این امر مهم است بی خیالی مسئولان مربوطه است که با دیدن این بی حیایی ها سکوت پیشه کرده اند و اقدامی عملی نمی کنند.

 

گزارشی مورد نظر برای بازخوانی دوباره در زیر آمده است.

 

متاسفانه در چند وقت اخیر مسئله ای که به شدت در سطح فروشگاه های لباس سطح استان در حال رواج است ترویج بی بند و باری با استفاده از مانکن های لباس در سطح شهرهای مختلف استان است.

 

 

 

فقط کافی است شما  به فروشگاه‌های لباس در سطح استان به ویژه شهر خرم آباد بزنید و مشاهده خواهید نمود تبلیغات لباس‌های زنانه شکل جدیدی به خود گرفته است. تبلیغاتی که بیشترین چیزی را که نشان می دهد ترویج بی‌حجابی است. تبلیغاتی که فروشندگان لباس با استفاده از آن‌ها می‌خواهند به هر صورتی شده جنس خودشان را برای مخاطب جلوه دهند. حالا رنگ لباس و جنس و کیفیتش که مقوله ای است که کارشناسان مد و لباس باید در مورد آن نظر دهند،اما مانکن‌هایی که لباس را به آن می‌پوشد و حالتی که به خود می‌گیرد و مقدار بی حجابی‌اش در نگاه خریدار می‌تواند مؤثر باشد.

 

 

 

مانکن هایی که در سطح شهر خرم آباد دیده می شوند بیش از این که به ارائه مدل لباس بپردازند به ترویج مدهای غربی و بی حیایی پرداخته و به راحتی هجوم فرهنگ غربی به فرهنگ لرستان را می توان در این مانکن ها دید و نحوه پوشش این مانکن ها هیچ سنخیتی با فرهنگ و تمدن اسلامی و پوشش مردم لرستان ندارد.

 

 

 

 

بوتیک هایی سطح شهر خرم آباد در قبح زدایی و ترویج بی بند وباری گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند و خواسته یا نا خواسته عریانی و بد حجابی را رواج  و عادی جلوه می‌دهند که این لباس ها در تن مردم جامعه معقول و مطابق عرف نیستند ولی تا وقتی در تن مانکن‌ها هستند ظاهراً اشکالی بر آنها وارد نیست! مانکن‌هایی که الگویی برای نوع پوشش ما هستند و ژست برخی از این مانکن‌ها و حالت‌هایی که ساخته شده یا قرار گرفته‌اند به اندازه‌ای نامتعارف و زشت است که حتی نمی‌شود ایستاد و به آن نگاه کرد .

 

 

 

روش‌های قرار دادن و پوشاندن لباس به این مانکن‌ها یکی از اقداماتی است که سبب قبح‌زدایی از بدحجابی در جامعه می شود زیرا با مشاهده یک مانکن به افراد جامعه به ویژه نوجوانان ، چنین تلقین می شود که این الگوی درست پوشش است و کم کم این مناظر برای آنها عادی می شود.

 

 

متاسفانه گویا مسئولان استانی ما یا به این خیابان ها سر نمی زنند و خریدهای خود را در جاهای دیگر انجام می دهند یا این که به کلی این مسئله برای آنها بی اهمیت است و خطری را احساس نمی کنند که به راحتی از کنار این مقوله می گذرند، به هر حال امیدواریم که برخورد با این مسئله به زودی صورت گیرد که در غیر این صورت و با شایع شدنِ این روند، دیگر مهار کردن این معضل کار بسیار دشواری است.

 

این در حالی است که مراجع عظام تقلید هم استفاده از این مانکن ها را محل اشکال دارند به عنوان نمونه به برخی از سوال و پاسخ ها  اشاره می کنیم.



پرسش از آیت الله مکارم شیرازی:



در برخی مغازه‌ها جهت جلب مشتری، مانکن دارند که هم عامل تحریک و هم ترویج فرهنگ بیگانه است. حکم سودی که از این طریق بدست می‌آید، چیست؟

پاسخ:

این کار حرام است و درآمد آن نیز خالی از کراهت نیست.»

 

 

 
آیا استفاده از مانکن زن در ویترین و جلوى مغازه عمومى جایز است؟
 
 
پاسخ:
 
بهره گیرى از مانکن هاى زن براى تبلیغات کالا در صورتى که باعث نشر مفاسد اخلاقى باشد، حرام است . 
 
 
 

 

 

 

DSC_0094 (Copy)

DSC_0085 (Copy)

DSC_0108 (Copy)

DSC_0110 (Copy)

IMG_3519

IMG_3521

48258_816

DSC_0082 (Copy)

 

شدت نامتعارف بودن برخی مانکن ها مانع از کار کردن آنها در بین این تصاویر شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    جمع اوری شوند

  • مسلمان

    شماکه با گذاشتن این حجم از عکس های بی حجاب بیشتر در راستای نشر آنها فعالیت دارید نه در برخورد با آنها !!!!!! اگر برای تذکر بود یی کافی بود لطفا بقیه عکس ها را بردارید.

نظرات