پیشرفت استان فدای مدیران ناکارآمد می شود؟

عدم برخورد استاندار با مدیران خاطی در شش ماه گذشته سبب شده اتفاقاتی که سبب برهم زدن آرامش استان و کند کردن چرخ به حرکت درآمده پیشرفت استان شده، افزایش یابد

به گزارش لرستان خبر، بیش از 20 ماه از حضور مهندس هوشنگ بازوند در سمت استانداری لرستان می‌گذرد و عملکرد مهندس بازوند در این مدت مخالفان و موافقانی را به همراه داشته است.

 

نوع انتخاب مدیران و عملکرد سال نخست بازوند این نوید را می‌داد که استان لرستان فارغ از بازی‌های سیاسی مرسوم با آرامش راه پیشرفت را طی کند. چراکه هم شخص استاندار نشان می‌داد تمام فکر و ذهن خود را معطوف به پیشرفت استان گذاشته و هم گروهای سیاسی و مردم استان با وحدت و همدلی خوش‌بین هستند.

 

ماه‌ها پشت سرهم و با سرعت در حال عبور بود و حضور مدام شخصیت‌های کشوری به استان (حدود 80 شخصیت ازجمله رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و سایر وزرا)، حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، توسعه فرودگاه خرم‌آباد، افتتاح سدهای مروک و ایوشان و ... نویدبخش روزهایی خوب برای لرستان بود و بارقه امید را در دل مردم استان روشن کرد که شخص استاندار با پیگری های مستمر و شبانه‌روزی نقش مهمی در این اتفاقات داشت.

 

اتفاقات مبارک و آرامش حاکم بر استان با سرعت در حال سپری شدن بود تا اینکه آذرماه 93 رسید و آغازی شد برای روزهایی جدید در مدیریت مهندس بازوند؛ روزهایی که به مبارزه با عملکرد یک‌ساله درخشان مدیران استان آمده بود.

 

1- آذرماه 93 مسئول ارشاد استان لرستان در همایش حزبی اصلاح‌طلبان در کوهدشت حضور یافته بود با سخنانی افراطی به نیروهای ارزشی و انقلابی کشور و علما حمله کرد.

 

انتشار سخنان مدیر ارشاد لرستان آغازی بر شکاف و دودستگی و دور شدن استان از آرامش شد.

 

در آن روزها که نیروهای ارزشی و دلسوز استان و کشور از توهین‌های مدیر ارشاد مهندس بازوند رنجیده بودند خواهان برخورد با این سخنان افراطی شدند اما متأسفانه مهندس بازوند در قبال این اتفاق بزرگ سکوت پیشه کرده و واکنشی نشان ندادند تا مردم متدین استان استان از عدم برخورد با مدیر خاطی ناراحت باشند.

 

 

روزهای پایانی سال 93 با دلخوری مردم از انفعال مجموعه استانداری و شخص مهندس بازوند در برخورد با مدیر ارشاد لرستان گذشت و رنگ و بوی صمیمیت و یکدلی در استان کم‌رنگ‌تر شد.

 

 

 

 

2-هنوز 50 روز از سال 94 که سال همدلی و هم‌زبانی است نگذشته بود که همایش اصلاح‌طلبان و کارگزاران استان لرستان در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حسین مرعشی فعال فتنه 88 در خرم‌آباد برگزار شد و در این جلسه تعدادی از مدیران استانداری لرستان نیز حضور داشتند.

 

 

در این همایش متأسفانه بازهم صحبت هایی مطرح شد که سبب برهم زدن آرامش موجود در استان و ایجاد تفرقه شد.

 

 

از احیای گفتمان تقلب و حمله به شورای نگهبان تا تخریب سپاه پاسداران و حضور مدیران دولتی گوشه‌ای از اتفاقات این همایش بود که واکنش مردم سراسر استان را در پی داشت.

 

 

مردم و ائمه جمعه سراسر استان به‌شدت به این موضوع واکنش نشان داده و از اتفاقات رخ‌داده شده به‌شدت متأثر شدند و از این همایش که سبب برهم زدن آرامش و ایجاد شکاف در استان بوده انتقاد کردند.

 

 

متأسفانه علی‌رغم انتقادهای دلسوزان استان به حضور برخی مدیران دولتی در همایش تفرقه‌انگیز و توهین‌کننده به ارکان نظام و حضور یک فتنه‌گر در استان ولایت مدار و شهیدپرور لرستان بازهم مجموعه استانداری و شخص مهندس بازوند سکوت کرده و حاضر نشدند برای بازگرداندن آرامش به استان و کم کردن ناراحتی مردم و دلسوزان استان با مدیران خود که در این همایش حضورداشته برخورد کنند و یا اینکه اتفاقات رخ‌داده شده را محکوم کنند تا شکاف بین استاندار و مردم متدین لرستان بیش‌تر شود.

 

 

فضای آرام استان در اردیبهشت 94 جای خود را به ناآرامی و شکاف بین  مردم با مجموعه مدیریتی استان داده بود که اتفاقی دیگر در استان رخ داد.

 

 

3-همایش «روز گُلونی» در روز 26 اردیبهشت‌ماه در خرم‌آباد برگزار شد که با رقص مختلط، بی‌حجابی و ترویج بی‌بندوباری و توهین به هویت زنان لر همراه بود و فضای ناآرام استان را بیش از بیش ملتهب کرد.

 

 

انتشار تصاویر ناراحت‌کننده این همایش در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی که سبب بی‌آبرویی بزرگ و کم‌سابقه برای استان غیرتمند شده بود موجی گسترده از اعتراضات مردم سراسر لرستان را به همراه داشت و مردم با شکل‌های مختلف اعتراضات خود را نشان داده و خواهان مجازات مجریان این برنامه شدند.

 

 

اعتراضات مردم کم‌کم به سمت تظاهرات و راهپیمایی اعتراض‌آمیز در جلوی استانداری لرستان همراه می‌شد که با وساطت نماینده ولی‌فقیه جلوی این تظاهرات گرفته‌شده و فرصتی چندروزه به مسئولان استان داده شد که با خاطیان و مجریان برگزاری این برنامه برخورد شده و عزل شوند.

 

 

اعتراضات مردم به خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کشیده شد و ائمه جمعه سراسر استان در خطبه‌های خود خواهان برکناری مدیران خاطی شدند تا حداقل گوشه‌ای از این غم بزرگ که بر دل مردم لرستان نشسته کاهش یابد.

 

 

مردم در بیانیه‌ها و نماز جمعه عنوان کردند که در این هفته منتظر محقق شدن خواسته خود می‌مانند و در صورت عدم برکناری مدیران توهین‌کننده به هویت و اصالت زنان لر بر اساس وصیت‌نامه امام خمینی (ره) خود وارد عمل شده و با مدیران خاطی برخورد می‌کنند.

 

اکنون 5 روز از خواسته مردم و ائمه جمعه استان لرستان می‌گذرد و همه منتظر هستند که آیا استاندار لرستان برای دفاع از هویت زنان عفیف و شجاع لرستان، بازگرداندن وحدت و آرامش به استان و از بین بردن شکاف‌ها که لازمه پیشرفت استان است همراه مردم شده و مدیران خاطی را برکنار می‌کند و یا چشم بر خواسته مردم می پوشاند و بازهم سکوت پیشه می‌کند و در ماندن فضای التهاب و چنددستگی در استان کمک می‌کند.

 

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که عدم برخورد استاندار با مدیران خاطی در  شش ماه گذشته سبب شده اتفاقاتی که سبب برهم زدن آرامش استان و کند کردن چرخ به حرکت درآمده پیشرفت استان شده، افزایش یابد و اگر در این مورد بازهم سکوت کند در هفته‌های و ماهای آینده نیز باید شاهد اتفاقاتی ازاین‌دست در مجموعه تحت مدیریت ایشان باشیم که به‌طورقطع خود مهندس بازوند نیز چنین اتفاقی را دوست ندارند.

 

 

اخبار مرتبط

 

مسئولان برگزار کننده مراسم توهین به هویت زنان لُر «برکنار» شوند/ چرا آبروی زنان لُر را بردید؟

 

غبار بی‌شرمی بر روی فرهنگ 3 هزار ساله لرستان/ از رقص مختلط تا بی‌‌حجابی در همایش «گُلونی» + تصاویر

 

رقص مختلط در بزم نهاد‌های فرهنگی لرستان + فیلم
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس


    سلام عليكم به نظر مي رسد سايت لرستان خبر بيشترين نقش را در متشنج كردن جو استان دارد. چرا كه خيل عظيم مردم كه شما مدعي آنها هستيد اصلا در جشن گلوني و در نمازهاي جمعه حضور نداشتند و معلوم نيست چرا شما خودتان را همه مردم مي دانيد و يا مثل آقاي كوچك زاده كه از زبان رهبري سخن مي گويد شما هم خودتان را بجاي همه مردم گذاشتيد.

  • علی

    برادر گرامی
    به نظرم این سایتتنها فرقش این است که مثل دیگر سایت ها وام دار روابط عمومی های ادارت نیست و مثل بعضی دیگر یکی به نعل و یکی به میخ نمی زند
    انقلابی بودن ارزش است
    نه نان را به نرخ روز خوردن........

  • لرستانی

    فقط برخورد قاطع با عوامل خاطی باعث آرامش میشود تادرس عبرت برای دیگران شود

  • امین

    برادران گرامی در موارد 1و2 عده ای مطابق با ازادی بیان اقدام به برگزاری همایش کرده اند و عده ای در صدد القای احیای فتنه 88 میباشند ک حاشیه سازی ب نفع استان نیست. اما مورد سه جای تامل دارد. لرستان کجا و بی غیرتی کجا؟ قطعا باید با مسببان برخورد شود

  • ناشناس

    در جشنواره مطبوعات نفرات برتر بصورت روابط بازی انتخاب شدن اصلا هیچ اثری برای داوری فرستاده نشده و مسولان ارشاد از اوردن اثر نفرات برتر طفره می روند در جریان سیاسی کاری های آقای حنان باشید .

  • مهرداد

    80مسئول کشوری که آمدن نوید توسعه لرستان را نمی داد بلکه نوید توسعه مرکز استان را می داد چرا که تمرکز در استان بر روی خرم آباد است نه شهرستانها

  • امین

    تا وقتی رابطه به جای ضابطه باشه همینه که هست جای خودشون رو تنگ بدونن به شما مجال هیچ کاری رو نمیدن

  • دلسوز

    سلام آقای بازوند!

    آیامتوجه هستید در مدت زمان دو سال اخیر که شما سکاندار استان شدید چه بلاهای فرهنگی دارد بر سر این استان وارد می شود؟

    آیا می دانید که مدیریت فرهنگی و اجتماعی استان را به کسانی سپردید که در حال نابودی فرهنگ و تمدن چند هزار ساله این استان هستند؟

    چرا شما فکر می کنید فرهنگ یعنی اینکه چند صد میلیون به یک مصلی کمک کنید؟

    چرا نمی بینید بی حیایی و بی حجابی در مجالسی مانند گلونی، خوانندگی زنان، برداشتن چادر و ... در لرستان رو به افزایش است؟

    می خواهید جواب خون شهیدان را چه بدهید؟

    آیا می دانید در دو سال اخیر استان از لحاظ اقتصادی فقط در حد حرف و شعار عمل کرده و کسی اشتغال به چشم ندیده است؟

    آیا نمی بینید که بعضی از مدیرانت دلسوز استان نیستند؟

    آیا نمی بینید استان دچار تشنج شده و آبروی استان به خاطر ضعف مدیریت فرهنگی و اجتماعی در کشور رفته است؟

    آقای بازوند! فرهنگ با سیاسی کاری اداره نمی شود بلکه آدم دلسوز می خواهد نه آدم هایی که ....

    آقای مهندس!

    بعضی از مدیرانی که عین ... دور شما هستند و به به و چه چه می کنند فقط دارند به آبروی شما و لرستان ضربه می زنند.

    اقای هوشنگ بازوند بهتون توصیه می کنم هرچه زودتر تا دیر نشده فکری به حال مدیریت این حوزه کنید وگرنه سیل خروشان مردم لرستان به شما امان نمی دهد

    موفق باشید.

  • محمد

    اقای استاندار جواب مرد م چی شد

  • علا

    باسلام خواستم بدانم وضعیت دردست بررسی بودن مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان به کجا رسید

نظرات