نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: خانواده‌های بسیاری نسبت به برگزاری این مراسم و پخش شدن عکس زنان و دختران خود در فضای مجازی گلایه دارند، لذا از مسئولین استان درخواست داریم هر چه زودتر مسئولین و عوامل برگزارکننده این برنامه را عزل و برکنار نمایند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه های امروز نمازجمعه خرم‌آباد با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع)، قمر بنی‌هاشم(ع) و حضرت زین‌العابدین(ع) اظهار داشت: اگر بخواهیم این سه ولادت بزرگ را در یک جمله بیان کنیم، این است که وجود این سه امام برای صیانت از اسلام و پاسداری از مکتب اهل‌بیت بوده است و امام حسین علیه‌السلام بزرگترین پاسدار اسلام بوده و ما باید از این بزرگان در پاسداری و دفاع و ایستادگی در راه اسلام الگو بگیریم و همه وجودمان را در راه اسلام قرار دهیم. 

 

وی گفت: پاسداران عزیز، رسالت اصلی‌شان پاسداری از اسلام و انقلاب است و جانبازان عزیز نیز که شهیدان زنده محسوب می‌شوند، در راه اسلام و انقلاب گام برداشته‌اند و در سایه ایثار و فداکاری پاسداران و جانبازان است که جمهوری اسلامی ایران، امروز پیشرفت کرده و به بالندگی و تعالی رسیده‌ است. 

 

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد، رسالت پاسداران و جانبازان را دفاع از اسلام و ولایت برشمرد و خاطرنشان کرد: جانبازان سند حقانیت دفاع مقدس و جمهوری اسلامی ایران هستند و امروز ایستادگی و استقامت آنها برای ما یک سرمایه بزرگ است و در واقع بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی، جانبازان عزیز هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس اشاره نمود و بیان کرد: روز فتح خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است و هر کسی که این روز را مطالعه کرده است، پی می‌برد که این روز یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است، چرا که رزمندگان ما در این روز، کمک الهی را به خوبی حس کردند و به گفته امام راحل به واقع خرمشهر را خدا آزاد کرد و یقیناً بدون عنایت الهی امکان نداشت که بتوان از استحکامات محکمی که رژیم صدام در خرمشهر به وجود آورده بود، عبور کرد و در واقع، فتح خرمشهر نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی بوده و آغاز پیروزی‌های پی‌درپی نظام اسلامی ایران به شمار می‌رود. 

 

وی به اول خرداد روز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا در سال 1359 اشاره کرد و گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، آنها مسئله تحریم را مطرح کردند، ولی امروز با گذشت 36 سال از محاصره اقتصادی و تحریم می‌بینیم که این تحریم‌ها اثر منفی چندانی بر کشور ما نداشته است و به واقع، پیشرفت‌های نظامی، عملی، هسته‌ای، فضایی، پزشکی و ... که در ایران اسلامی حاصل شده است، در شرایط تحریم‌ها به دست آمده است و در حالی که تحریم‌ها روز به روز افزایش یافته‌اند، امروز ایران اسلامی در امنیت و آسایش و رفاه کامل است و با وجود مشکلاتی که وجود دارد، به لطف خدا در کشور پهناور ایران، زندگی سالم و درست در جریان است و این تحریم‌ها در واقع هدیه‌ای به مردم ایران بوده است و شاید اگر تحریم‌ها وجود نداشت، این همه پیشرفت را به دست نمی‌آوردیم.

 

میرعمادی افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری، مطمئناً تحریم اقتصادی دشمن با ایده اقتصاد مقاومتی خنثی خواهد شد و بر روی کشور ما اثری نخواهد داشت.

 

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد تصریح کرد: امروز سلاح تحریم از کار افتاده است، اما آمریکا یک سیاست جدید را شروع کرده و آن مسئله جنگ نیابتی است و می‌بینیم وقتی که آمریکا با اعمال جنگ تحمیلی، تحریم‌های سیاسی و اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نتیجه‌ای نگرفت، امروز رئیس‌جمهور این کشور سیاست جدیدی را مطرح می‌کند و آن این است که با ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان، جنگ نیابتی را در منطقه ما به وجود آورده است و امروز این جنگ شروع شده است که نمونه آن جنگ آل‌سعود با مردم یمن و جنگ بین گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق است.

 

وی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد هشدار درباره جنگ نیابتی اشاره نمود و عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، هدف آمریکا رساندن جنگ نیابتی به مرزهای ایران است و این یک هشدار است و مردم ما باید هوشیار باشند، ولی آمریکا و دشمنان بدانند که اگر جنگ نیابتی به ایران برسد، جواب مردم ایران بسیار محکم خواهد بود و آمریکا اشتباه نکند، چرا که ایران مانند عراق و یمن نیست و این ملت 36 سال امتحان خود را پس داده است.

 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی که توسط اداره میراث فرهنگی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که در این برنامه اتفاق افتاد مایه شرم و رسوایی است و روشن است که گناه و معصیت در این برنامه اتفاق افتاده است، اما سؤال اینجاست که یک نهاد دولتی چگونه به خود اجازه می‌دهد که یک برنامه رقص برای زنان و مردان به اینگونه ایجاد کند و به نظر می‌رسد این برنامه برای احیای فرهنگ اصیل زنان لر نبوده است، ولی آنچه که مشخص است، گُلوَنی نشانه حرمت و نجابت و کرامت زن است و از این بی‌بندوباری و بی‌حجابی‌ها به دور است.

 

وی افزود: اینها به دنبال این نبوده‌اند که میراث ارزشمند این سرزمین که برای نجابت و پاکدامنی بوده است را حفظ کنند و نکته قابل تأمل این است که میراث فرهنگی استان چگونه بودجه خود را دراختیار برنامه‌ای قرار می‌دهد که به دنبال ترویج بی‌بندوباری است و چگونه بودجه و اعتبار را خلاف قانون هزینه می‌کند و اصلاً آیا 26 اردیبهشت به عنوان روز گلونی ثبت شده است؟ و آیا مسئولی مجوز این کار غیرقانونی را داده است؟

 

میرعمادی گفت: سوال دیگر این است که چرا مسئولان برگزارکننده برنامه گلونی نتوانستند این برنامه را به خوبی کنترل کنند و به واقع اگر عرضه این کار را نداشتند، پس چرا آن را برگزار کردند و آبروی زنان و دختران لر را بردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: خانواده‌های بسیاری نسبت به برگزاری این مراسم و پخش شدن عکس زنان و دختران خود در فضای مجازی گلایه دارند، لذا از مسئولین استان درخواست داریم هر چه زودتر مسئولین و عوامل برگزارکننده این برنامه را عزل و برکنار نمایند.

 

وی یادآور شد: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی نیز باید به این موضوع رسیدگی کنند تا با خاطیان برگزارکننده این برنامه به صورت جدی برخورد شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • کوتوله سیاسی

    اگر می خواهید با فتنه گران مبارزه کنید به نیروهای شجاع و نترس احتیاج دارید چرا جلوی رفتن لروند را که قبل ازاینکه این حرکات به وجود آید در خصوص این فتنه انگیزی ها صحبت کرده را نمی گیرید

    مگر نمی دانید برخی ها که در پلدختر معروف به دسیسه چینی هستند و برای hین خوش خدمتی ها خانه های سازمانی می گیرند ، وام های میلیاردی نوش جان می کنند امروز رفتن امام جمعه پلدختر را بهانه کردند و می گویند اقدامات آنها باعث شده که امام جمعه برود

    وای بر این جامعه که یک عده کوتوله برای آنها تصمیم می گیرند .

  • ناشناس

    سلام کوتوله سیاسی انصافا درست گفتید اون چتد نفر فتنه گر برای امام جمعه های سابق شهرستان هم چنین کاری کردند از مسئولین استان به ویژه نماینده ولی فقیه استدعا داریم اشک چشمان مردم نجیب پلدختر وصدای شعارهای مردم در هفته گذشته را بشنوند ونگذارند این بدعت غلط در پلدختر رواج پیدا کند چون از این به بعد هر انتخابات یک امام جمعه باید در این شهر قربانی بدهد

  • ابوالفضل

    با این دو نظر موافقم ،مسئولان استان باید صدای مردم را بشنوند و در جهت رضایتمندی انها اقدام کنند چراکه این مردم هستند که در اسفندماه پای صندوق های رای حاضر می شوند و هر وقت به حضور آنها نیاز بوده انصافا در صحنه حضور داشتند پس منطقی این است که مسئولان هم یکبار که هم شده به نظرم و خواسته مردم احترام بگذارند.

  • ناشناس

    به نظرم این یک توطئه انتخاباتی است و مشارکتی ها پشت قضیه هستند اما چرا برخی از دلسوزان نظام گول این افراد را خوردند بخدا این مشارکتی ها نامردند مثل آمریکا می ممونند

  • مش رجب

    کشور بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است ..

    .کسانی که از منفعت طلبان مخالف با لروند حمایت کردن به زودی از پشیمانی شاخ در مییارند بگذار توطئه ها ومیتینگهای مشارکتیهای تند رو وطرفداران فتنه شروع شود اون موقع شورای سیاستگذاری استان وبقیه می فهمند خطیب با سواد وشجاعی مثل لروند چقدر برای استان ضرورت داشت ...

    به راستی سری به سایتهای استان بزنید ببینید در جریان کوهدشت و امدن مرعشی و گلونی کدام امام جمعه بیشترین افشاگری را داشت وکامنتهای مردمی بیشتراز سخنان چه کسی استقبال کردند .

نظرات