مهدی‌یاوران هیأت دانش‌آموزی مهدی‌فاطمه چهارشنبه 24 تیرماه در مجموعه فرهنگی سید نصرالدین(ع) میزبان استاد احمد آبایی بود.

مهدی‌یاوران هیأت دانش‌آموزی مهدی‌فاطمه چهارشنبه 24 تیرماه در مجموعه فرهنگی سید نصرالدین(ع) میزبان استاد احمد آبایی بود.

 

به نقل از خبرنگار فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)؛ این مدرس حوزه و دانشگاه در جمع 80 نفر از مهدی‌یاوران جوان این مجموعه به بیان موضوع ازدواج خوب و مفید پرداخت.

 

استاد آبایی در این جلسه در بیان ویژگی‌های ازدواج خوب گفت: آگاهانه بودن ویژگی اولی است که باید به آن توجه شود. آگاهی نسبت به خود و به طرف مقابل. وی افزود: این آگاهی گاهی اوقات باید توسط یک فرد عاقل و بالغ و در میدان تخقیق گسترده انجام شود.

 

آبایی ادامه داد: به هنگام بودن از دیگر ویژگی ‌های ازدواج خوب است. ازدواج باید در سنّ مناسب و با اختلاف سنّی مناسب  باشد تا زندگی بهتری صورت گیرد و بهترین اختلاف هم بین 4 تا 6 سال است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: همچنین ازدواج خوب، آسان است. وی افزود: در این ویژگی زوج‌های جوان باید مراقب باشند تا مراسم ازدواج با تجمل‌گرایی و اسراف همراه نباشد بلکه به صورت ساده و توافقی باشد. ازدواج‌هایی پایدار است که در آن به مادیات و حرف مردم توجه نمی‌کنند. باید به این جمله توجه داشته باشیم جایی که زندگی می‌کنیم دنیاست نه بهشت  و ما انسانیم نه فرشته.

 

  وی در پایان خاطرنشان کرد: زندگی خوب همیشه جاودان و پایدار است زن و مرد باید رازدار زندگی خود باشند و مشکلات خود را برای خانواده‌هایشان بازگو نکنند. آبایی در پایان به پرسش‌های مخاطبان خود نیز پاسخ داد. منبع: اخبار مهدوی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات