مربی جودوی کشورمان گفت: در مسابقات جام رمضان تیم ندادم و تنها برای جلوگیری از آسیب دیدگی شاگردانم در این قماربازی که به راه افتاده بود به عنوان تماشاگر در سالن حاضر شدم.

به گزارش افکارنیوز ، این روزها آسمان جودوی ایران باز هم با به وجود آمدن حواشی بسیار ابری شده است. موضوع حضور ۲ ملی پوش نوجوانان و جوانان کشورمان در لبنان برای فعالیت در تیم ملی این کشور، حضور محمد منصوری به عنوان سرمربی تیم های ملی لبنان و درگیری حسن روشنایی (داور کشورمان) و امیر قمی از مربیان سازنده ایران فضای فدراسیون جودو را به هم ریخته است.

بعد از شکایت حسن روشنایی در مورد برخورد امیر قمی با او در حین داوری به مجامع بین المللی حالا این موضوع جلوه بین المللی به خود گرفته و مسئولان ایران باید تلاش زیادی برای رفع این موضوع در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا داشته باشند.

امیر قمی درباره درگیری اش به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: بعد از این اتفاق تا ۶ صبح در بیمارستان فیروزگر تهران مشغول چکاپ حسن روشنایی بودیم. همان شب هم ۳۵۰ هزار تومان هزینه کردیم. روشنایی تمام تلاشش را می کرد تا خود را آسیب دیده نشان دهد اما پزشکان این موضوع را رد کردند.

وی ادامه داد: واقعا سوال من این است که چرا مسابقات جام رمضان بر روی ۴ تاتامی انجام می شد؟ سوال بعدی این است که چرا پیش از اذان مغرب و عشاء این مسابقات را شروع می کردند، مگر دوستان ما روزه نمی گیرند؟ ! آیا ورزشکارانی که می خواهند در این رشته سنگین مبارزه کنند می توانند با زبان روزه وارد میدان شوند؟ من اشتباه و معذرت خواهی هم کردم و هر جریمه ای هم که مسئولان بگویند، می پذیرم چون حقم است اما برخی ها می گفتند روشنایی سابقه بیماری هم داشته و به همین دلیل در کنار تاتامی از حال رفته است.

مربی پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: وقتی از بچه های مردم ۱۰ هزار تومان پول ورودی می گیرند مسائل دیگری مورد نظر است. من اصلا در این مسابقات تیم ندادم و تنها برای جلوگیری از آسیب دیدگی شاگردانم در این «قماربازی» که به راه افتاده بود به عنوان تماشاگر در سالن حاضر شدم. من هم می توانم در شهرری مسابقات متعدد بگذارم و از بچه های مردم پول بگیرم اما این کار را نمی کنم چون به فکر جودوی ایران هستم. ساعت دو و نیم شب آن اتفاق افتاد و بعد از خوردن حق شاگردم آن عکس العمل را نشان دادم. چرا فیلم را کامل نشان ندادند؟

قمی عنوان کرد: یکی به من بگوید کسی که بیمار است می تواند به عنوان داور در مسابقات حاضر شود؟ او رئیس کمیته انضباطی تهران، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون و رئیس هیئت رزمی هم است. آیا ایشان می تواند با این همه پست داوری هم کند؟ فرهاد شکیبی هم که رئیس داوران تهران است و در فدراسیون هم چندین سمت دارد به عنوان داور در این مسابقات حاضر بود. محمد بلوطی نیز که نایب رئیس هیئت بود به عنوان رئیس کمیته مسابقات در این جام فعالیت می کرد. چرا این نفرات در مسابقات در چنین سمت هایی حاضر می شوند؟

وی گفت: چون این نفرات نمی توانند به عنوان نایب رئیس از هیئت جودو پولی دریافت کنند با چنین سمت هایی حاضر می شوند که به کسب درآمد بپردازند. غلامحسین علمی رئیس لیگ و رئیس آکادمی جودو است ولی با این حال او را نیز به عنوان داور در مسابقات می بینم. او در کنار تمام این فعالیت ها در سالن افراسیابی نیز کلاس دارد و اتفاقا شاگردانم را نیز در رده سنی نونهالان بُر می زند. وقتی اعتراض کردم به من گفت برایم حاشیه سازی می کنید.

قمی ضمن اشاره به انتشار فیلم برخورد او با حسن روشنایی در رسانه ها و مجامع برون مرزی تصریح کرد: من به عنوان مربی در سالن حاضر نبودم و از ابتدا هم گفتم که به خاطر اینکه در این قماربازی بچه هایم آسیب نبینند به سالن رفتم. متاسفم که برخی ها بدون اینکه منافع ملی را ببینند این فیلم را منتشر کردند. سوال من از دوستان این است که شما که هر روز در دفتر نایب رئیس فدراسیون بودید چه اهدافی را دنبال می کردید که به آن نرسیدید و امیر قمی را قربانی خواسته های خودتان کردید؟

او ادامه داد: حسن روشنایی چندین مرتبه برای من و شاگردانم مشکل ایجاد کرده است. چند سال پیش تیم کوراش شهرری عنوان سومی جام کوراش را از آن خود کرد اما او به هر ترتیبی بود می خواست این عنوان را مطرح نکند. محمد جمالی در رقابت های بین المللی از چک لباس رد شد ولی همین آقا به وسط زمین آمد و گفت که لباس این ملی پوش ایرانی ایراد دارد. من از مسئولان وزارت ورزش درخواست می کنم ما را بخواهند و در این مورد به بررسی بپردازند. چرا فیلم را منتشر کردند تا این موضوع برای ایران بد شود مگر این افراد منافع ملی را نمی بیند؟ من به دبیر فعلی فدراسیون هم گفتم که این کار را نکنند اما او گوش نداد و فیلم را منتشر کرد.

این مربی گفت: دبیر باید یک طرفه پیش نرود و انسانی با تجربه باشد. فدراسیون باید چهار فرد بزرگتر را جمع می کرد تا مهدی درخشنده را برگردانند یا اینکه فردی با تجربه را به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب کنند. بلوطی بگذارد عرقش خشک شود و بعد در فدراسیون با دمپایی راه برود. درخشنده خیلی خوب مسائل را جمع و جور می کرد و در همین مسئله هم به فدراسیون گفت که با تدبیر بهتری در این مورد تصمیم گیری کنند. این مسائل در تمام مسابقات پیش می آید و نباید اینگونه با موضوع برخورد کرد. بلوطی در حد دبیری فدراسیون نیست.

قمی یادآور شد: روز جمعه کمیته انضباطی را تشکیل دادند در حالی که رئیس فدراسیون در ایران نبود. من گفتم اجازه دهید رستگار در ایران باشد اما آنها گوش ندادند. من را یک سال از فعالیت محروم کردند و مجبور شدم کلاس آموزشی ام که در افراسیابی در رده سنی نونهالان تشکیل داده و با صدها نفر از حضور جودوکاران در هشت ماه گذشته کار کرده بوم را تعطیل کنم. من موسس آکادمی قهرمانی امام علی (ع) در شهرری هستم بدون اینکه یک ریال از کسی بگیرم و حتی هدیه ای از مسئولان دریافت کنم. سمیه حیدری که در کوراش در آسیا با حجاب روی سکو حاضر شد و از مقام معظم رهبری هدیه گرفت در همین آکادمی کار می کند. ۸۰۰ ورزشکار را آموزش می دادم و آقایان مرا محرم کردند. من جودوی ایران را حرفه ای کردم اما هیچ چیزی نیستم. چه کسی می گوید قمی اخلاق ندارد؟

او گفت: مردم شهرم و مسئولان شهرری به من احترام می گذارند. اینکه پسر برادرم را در چین زدم برایم افتخار است زیرا احساس کردم کم کاری کرده است. برای پرچمم این کار را کردم و اصلا پشیمان نیستم. بگذارید هر کاری می خواهند بکنند زیرا من در پارک هم شده بچه هایم را تمرین می دهم و مطمئن باشید سه سال دیگر تمام جودوی ایران برای من خواهد بود. دارم تلاش می کنم و مطمئن هستم موفق هم خواهم شد.

قمی در پایان به تسنیم گفت: به عنوان فرزند ایران اسلامی و سرباز نظام تنها در خدمت کشورم خواهم بود. چند مرتبه از خبرگزاری های خارجی با من تماس گرفتند و گفتم که به شما ربطی ندارد چه اتفاقاتی در جودوی کشورم افتاده است. حالا برخی ها فیلم را برمی دارند و به خارج می برند. به هر حال امیدوارم برای این رشته حاشیه سازی نشود و با همدلی بتوانیم جودوی ایران را به پیشرفت روز افزون و توسعه برسانیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات