مدافع ملی پوش استقلال می گوید بهترین دوران فوتبال ملی اش را در زمان سرمربی گری کی روش داشته است.

به گزارش افکارنیوز ، خسرو حیدری درباره ی آخرین شرایط خود در اردوی تیم ملی فوتبال، مصدومیتش، دیدار تیم ملی برابر تایلند و نظرش درباره ی اضافه شدن مهرداد بیت آشور به تیم ملی صحبت کرد.

* از استقلال شروع کنیم. تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتید اما نتوانستید به فینال برسید.

طبیعی بود که امسال همه دوست داشتند استقلال به فینال آسیا برسد. همه ی ابزارها هم فراهم بود و کادر فنی و بازیکنان هم تلاش خودشان را کردند اما ما بازی را در سئول از دست دادیم و روی غفلت و اشتباه فردی گل خوردیم و در نهایت نتوانستیم به فینال برویم. با این وجود پیش از این که به این مرحله برسیم تیم های بزرگی را حذف کردیم و مقابل تیم هایی مثل الهلال، الریان و العین پیروز شدیم. صعود از گروه مرگ کار هر تیمی نبود. همین بوریرام که ما حذفش کردیم در مرحله ی مقدماتی اف سی سئول را برده بود. به هر حال دین ما به هواداران یک سال به تاخیر افتاد.

* از آخرین وضعیت آسیب دیدگی ات بگو.

من چند ماه سخت را سپری کردم. بعد از پایان لیگ به رقابت های مقدماتی جام جهانی رفتیم و بعد از ۱۵-۱۰ روز دوباره تمرین ها برای فصل جدید لیگ شروع شد. لیگ قهرمانان آسیا هم که بود و اصلا استراحت نکردیم. همین باعث شد به پایم فشار بیاید و مصدوم شوم. برای بازی فردا مقابل تایلند هم با توجه به اینکه تازه از بند مصدومیت رها شده ام نمی توانم تیم به میدان بروم. با این حال اوضاع بهتری دارم و در این روزها طبق برنامه ریزی کادر فنی تمرین کردم. ان شاءالله بعد از بازی با تایلند می توانم تمریناتم را شروع کنم.

* کی روش به بازیکنی مثل تو و مهرداد پولادی اعتقاد زیادی دارد و شما را با وجود مصدومیت به تیم ملی دعوت کرده.

این برای من یک افتخار است که کی روش به من این گونه اعتقاد دارد. من بهترین دوران فوتبال ملی ام را در دوران کی روش داشتم که در این دوران شیرین ترین خاطره ی ورزشی من که همان صعود به جام جهانی بود هم رقم خورد. من همواره تلاش کرده ام بتوانم دستورات کی روش را در زمین به خوبی پیاده کنم. طبیعتا مثل هر بازیکن دیگری دوست ندارم مصدوم شوم. بعد از بازی با بوریرام مشکلی نداشتم اما در بین دو نیمه ی بازی با اف سی سئول از مربیان خواهش کردم که من را تعویض کنند تا مصدومیتم جدی تر نشود و بتوانم با یک ریکاوری خوب در خدمت استقلال و تیم ملی باشم.

* کی روش باز هم به این موضوع که استقلال با وجود مصدومیت به تو بازی داد انتقاد کرد.

من بعد از بازی با بوریرام مشکلی نداشتم. با توجه به نیاز استقلال و همین طور درخواست مربیان، مقابل سئول به میدان رفتم. اما در در پایان نیمه اول با توجه به اینکه احساس کردم احتمال تشدید مصدومیتم هست درخواست تعویض کردم.

* بعد از بازی تیم ملی، استقلال باید در بازه زمانی کوتاه چهار بازی برگزار کند.

این فشردگی طبیعتا کار ما را سخت می کند و ممکن است در نتیجه گیری تاثیرگذار باشد اما چاره ای جز این نداریم و باید این برنامه ریزی را پذیرفت. قلعه نویی مربی با تجربه ای است و قطعا استقلال از پس این شرایط برمی آید.

* تا سال قبل دفاع راست بازی می کردی اما امسال به عنوان هافبک راست به استقلال کمک می کنی، خودت کدام یک را ترجیح می دهی؟

پست تخصصی من دفاع راست است اما با توجه به نیاز استقلال و تصمیم مربیان به عنوان هافبک راست بازی کردم. اتفاقا نظر قلعه نویی هم این است که من در دفاع راست بازی کنم. با این حال در ادامه ی لیگ فقط در پست تخصصی ام همان دفاع راست بازی خواهم کرد.

* مشکلات مالی استقلال هم که کماکان بازیکنان را درگیر کرده است.

شرایط مالی استقلال مثل همیشه است. مدیرعامل زحمت خودش را می کشد و بازیکنان هم مجبور هستند صبر کنند. امیدوارم مشکلات مالی به زودی برای همیشه از فوتبال ما برود.

* در اردوی جدید تیم ملی یک دفاع راست یعنی مهرداد بیت آشور که جدیدا از سوی کی روش و از لیگ آمریکا به تیم ملی دعوت شده است.

هر بازیکنی می خواهد به تیم ملی برسد باید نهایت تلاش و پشتکار را داشته باشد. در دوره های مختلف جناح راست تیم ملی همواره بازیکنان بزرگی داشته است. بازیکنانی مثل جواد زرینچه، مهدی مهدوی کیا و امروز هم این پیراهن به من رسیده است. وظیفه دارم با همه تلاش و کوشش خود، توقعات کی روش را برآورده کنم. در دوره های مختلف بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت شدند. شاید از روز اولی که حسین ماهینی به تیم ملی دعوت شد خیلی ها به کی روش خرده گرفتند اما ماهینی نشان داد که روزبروز در حال پیشرفت است. در این اردو هم کادر فنی تصمیم گرفته بازیکن جدیدی دعوت کند. مهرداد سالیان سال در ایران نبوده و طبیعی است که با فضای فوتبال ایران آشنا نباشد. همه باید کمک کنیم که او با این جو آشنا شود و بتواند قابلیت هایی که دارد را نشان دهد. امیدوارم همه برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند.

* بیت آشور گفته که تو را نمی شناسد.

نمی دانم موضوع و صحبت مهرداد چه بوده و برایم مهم هم نیست. من در صحبت قبلی هم گفتم که او هنوز با شرایط فوتبال ایران آشنا نیست. چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد این است که مهرداد تازه به جمع ما اضافه شده و من به عنوان یکی از باتجربه های تیم ملی وظیفه دارم به او کمک کنم که زودتر با جو تیم ملی و فوتبال ایران آشنا شود.

*بازی با تایلند را چگونه ارزیابی می کنید

تایلند تیم مرموز و پیچیده ای است. بوریرام هم که نماینده این کشور در لیگ آسیا بود تیم بسیار خوب و مرموزی بود که فوتبال را خیلی خوب بازی می کند. ما توانایی های خیلی خوبی داریم. تجربه و بازی خوانی کی روش در این بازی به کمک ما خواهد آمد. در این اردو بچه ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند. امیدوارم با یک بازی تماشاگرپسند تایلند را با شکست بدرقه کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات